• femini­stbrud
    Äldre 9 Oct 08:48
    8134 visningar
    55 svar
    55
    8134

    Var är alla tanter när jag behöver dem???

    Var är ni? Gamla tråden är stängd

  • Svar på tråden Var är alla tanter när jag behöver dem???
  • Helois­e
    Äldre 9 Oct 16:29
    #31

    Här är ni ju! Man kan inte vara borta länge alls då tappar man bort alla tanterna

    Hopas ni alla har det bra och ser framemot en härlig helg.

    Nu tänkte jag skälla av mig lite, jag HATAR folk!
    Jag är så less på att få skäll av folk hela tiden, dessuotm har jag pms och känner mig som en retlig drake eller nått.
    Bara 1 år kvar sen behöver jag aldrig mer ta skit bakom kassa på ICA, bara 1 år kvar, bara 1 år kvar. Tänkte börja upprepa det som ett mantra för mig själv.
    Jobbar dessutom hela helgen*suck*, och så åkte jag på att jobba nästa helg oxå, fast bara lördagen och det gjorde inget sa Panzer för han skulle på Fp möte hela lördagen, som om min ldig lördag skulle vara helt bortkastad för att han inte är hemma hahahaha.
    Nä men om jag skulle ta och gå tillbaka till kassan, jag har lite själ kvar än som inte sugits ut, så kan vi ju inte ha det

    Hur går det Cantaton?
    Kul med fest Didis!

  • femini­stbrud
    Äldre 9 Oct 16:34
    #32

    Klok prioritering av Panzer på en ledig lördag tycker jag

    Men jag förstår dig, jobbiga människor är inget kul. Jag har suttit i en växel så jag vet!

  • Frulle
    Äldre 9 Oct 16:37
    #33

    *duduuuduuduuuuuduuuuu* *trumpet*

    Någon kallade?!

  • Äldre 9 Oct 16:43
    #34

    NIx, ingen idol ikväll. Jag ska se en teaterföreställning som min kompis har producerat


    dfk skrev 2009-10-09 16:14:42 följande:
    Åh, jag blev så orolig. Var är tanttråden och mina tanter?!Så glad att jag hittade er här! Ska ni se på Idol ikväll då?Dottern ska ha en sovaöverkompis här. Det fnittras och skrattas redan nu bakom en stängd dörr. En sömnlös natt väntar? De kommer nog somna sent iallafall.
  • Äldre 9 Oct 16:44
    #35

    Guuuud så gott. Själv får jag äta min shake eller soppa. Det lär ju bli en med chokladsmak


    Fjällbruttan skrev 2009-10-09 16:26:06 följande:
    Vi vräker på banan, vaniljglass, toppar med hackad daim och chokladsås och vispad grädde Och bara för att jag läskigt nog inte gilla choklad nu när jag är gravid ( är en chokladgris annars) så har jag på jordgubbssås
  • femini­stbrud
    Äldre 9 Oct 16:46
    #36

    Du behövs i debatten


    Frulle skrev 2009-10-09 16:37:56 följande:
    *duduuuduuduuuuuduuuuu* *trumpet*Någon kallade?!
  • Äldre 9 Oct 16:47
    #37

    Tack det går bra! Jag äter mina soppor, dricker vatten och jobbar på. Känner mig friskare idag. Har haft teaterföreställning med teater X på Nalen och det var sååå upplyftande. Å så bra det var och å vilket bra arrangemang vi gjort. Det är när man kommer till dessa dagar som allt man jobbat hårt med inför blir så värt det.

    Hade ju invägning i onsdags igen, och då hade jag totalt under mina två veckor gått ner 6,6kg. (Innan jag började på Xtravaganza gick jag ju dessutom ner 3kg själv. Så totalt har jag nu gått ner 9,6kg. Känns härligt även om det är en bra bit kvar!)


    Heloise skrev 2009-10-09 16:29:23 följande:
    Hur går det Cantaton?Kul med fest Didis!
  • MV85
    Äldre 9 Oct 16:52
    #38
    Cantaton skrev 2009-10-09 16:47:46 följande:
    Tack det går bra! Jag äter mina soppor, dricker vatten och jobbar på. Känner mig friskare idag. Har haft teaterföreställning med teater X på Nalen och det var sååå upplyftande. Å så bra det var och å vilket bra arrangemang vi gjort. Det är när man kommer till dessa dagar som allt man jobbat hårt med inför blir så värt det.Hade ju invägning i onsdags igen, och då hade jag totalt under mina två veckor gått ner 6,6kg. (Innan jag började på Xtravaganza gick jag ju dessutom ner 3kg själv. Så totalt har jag nu gått ner 9,6kg. Känns härligt även om det är en bra bit kvar!)
    GRATTIS! Bra jobbat!

    Har själv fått tabletter för mina problem med sköldkörteln och gått ner ca 10 kg enbart av att ha börjat äta dem Det är så underbart!
  • didis
    Äldre 9 Oct 16:52
    #39

    Jordgubbssåsen får du behålla för min del men annars lät det kanongott!!

    Tjejen jag ska till idag är muslim hävdar hon (men inte så rättroende direkt, vi har pimplat vin tillsammans förut!) jag hoppas hon bjuder på någon rolig mat jag inte ätit förut, har ingen aning om vad som räknas som irakisk mat.

    Nu säger hon själv att hon inte är matproffs direkt, hon funderat faktiskt på catering (för 10 pers!) så jag kankse inte ska ha alltför höga förväntnignar...

    Å andra sidan bjöd jag på ugnspizza senast hon var hos mig men hallå! jag har nästan inget kök här i Jkpg!


    Fjällbruttan skrev 2009-10-09 16:26:06 följande:
    Vi vräker på banan, vaniljglass, toppar med hackad daim och chokladsås och vispad grädde Och bara för att jag läskigt nog inte gilla choklad nu när jag är gravid ( är en chokladgris annars) så har jag på jordgubbssås
  • dfk
    Äldre 9 Oct 16:54
    #40

    Heloise, nä det är inget kul att ta en massa skit från otrevliga kunder. Speciellt inte när man själv gör sitt bästa för att ha bra bemötande av kunder och vill vara servicemindad.
    Jag jobbar ju i en liten butik, mycket ensamarbete men hos oss så har vi nästan bara trevliga kunder tackolov!
    Visst kan det komma någon nångång och vara otrevlig och oförskämd men det är väldigt sällan. Däremot kan det vara diskussioner om höjda priser eller något annat, men det sköts ändå på en trevlig nivå.
    Jag kan tänka mig att det blir lite annat i en ICA affär med mera stressade kunder.
    Tänk när du har arbetat klart det där heloise så kan du bemästra många situationer och handskas med alla möjliga människor! Det kallar jag livserfarenhet och det kan man ha hjälp av i andra sammanhang. Att möta både gulliga människor och de där omöjliga personerna som man undrar över hur det är fatt.
    Men hur som helst så ska även kunder ha respekt för butikspersonal som vi har för dom.
    Nu doftar det vitlök över hela huset. Gör bruschetta i ugnen till middagsmaten.

Svar på tråden Var är alla tanter när jag behöver dem???