• Vinter2009

Tärnor/marsalk

Snabb fråga; Kommer ni ha/har ni haft tärnor/marsalker?

Ni som inte haft det, varför?
    Ni som haft det, vad är huvudsyftet?

Vi kommer inte själva ha det, utan bara våra barn som näbbar. Kommer ändå få hjälp innan/efter bröllopet med praktiska saker.

• Svar på tråden Tärnor/marsalk
  • a n n a

jag hade det inte vid min första vigsel o kommer troligtvis inte heller att ha det vid min andra - den enda sak jag delar i prinsessdrömmen är att den dagen vill jag att jag och min blivande är de enda som strålar i kyrkogången :)

• 20100515

För oss känns de som en självklar del i vårt bröllop, och för min egen del så tror jag det kan vara otroligt skönt att ha min syster vid min sida timmarna innan vigseln, när jag börjar bli nervös över dukningar och annat. ;) Huvudsyftet är nog för oss stödet och hjälpen vi får inför och under vår bröllopsdag.

• Tausen

Vi kommer inte att ha det.Men det är ju en smaksak..
    Ang. stödet så kommer de finnas där ändå..som systrar och inte som tärnor. :D

• Hjartafró
    Tausen skrev 2009-10-08 19:50:11 följande:
    Vi kommer inte att ha det.Men det är ju en smaksak.. Ang. stödet så kommer de finnas där ändå..som systrar och inte som tärnor. :D
    Samma här, min syster kommer att vara med mig hela dan på lördag som syster, inte som tärna. :)
  • 1 Grevinnan

Vi kommer att ha 2 tärnor och 2 marschalkar, detta för att det är en ära för dem eatt bli utvalda för dettasamt att det är de som ska planera hippa & sexa, samt att det är kul att ha med ett glatt gäng under hela dagen, när man fixar i ordning sig etc, men det blir ju en extra kostnad, så det är nog en smaksak, man gör som man vill.

• vi är tre

jag vet inte hur jag ska göra. har en syster och en bror. sambon har två bröder och en syster. om jag ska ha någon vid min sida blir de självklart min lillasyster, sambon vill inte ha någon säger han. lite rädd för orättvisa och att de kan se konstigt ut med en på min sida och inte på hans.
    sen vet vi inte om de ska bara bli familjerna eller om vi ska ha vänner med. kan ju inte vara fler vid altaret än de är i bänkarna i kyrkan =)
    ad skulle ni gjort??

• Lyckliga013bruden

jag har inte valt min syster eller min blivande svägerska utan min bästa kompis. Utan henne hade jag och min m2b inte varit tillsammans.

• scimmietta

Jag har mina två bästa kompisar som tärna/marskalk. Jag ser det som ett sätt att inkludera dem i något som är väldigt viktigt för mig och på samma gång visa hur mycket de betyder för mig...
    Jag bryr mig inte om att det kanske inte är så vanligt med en marskalk till bruden. Min bästa killkompis ska väl också få vara med?

Svar på tråden Tärnor/marsalk