• cbbride

Sökes, fler Ölandsbrudar

Finns det fler härute som gifter sig på Öland? Vore kul att utbyta idéer och tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-08 20:42
    *puff*

• Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar
  • emelia79

Åh vad glad jag är att jag hittat denna tråd. Ska gifta mig i Vickleby kyrka 7 augusti. Min sambo är från Färjestaden men efetrsom det är jag som står för planerandet är det lite motogt ibland då jag inte har så stor koll på ön och bor i Stockholm.

Som det ser ut nu så kommer vi ha festen samt boende till gästerna på Mörby vandrarhem. Eftersom de flesta kommer från andra delar av sverige så vill jag gärna att så många som möjligt bor på samma ställe. Skönt också för gästerna att inte behöva ta sig någonstans när de festat klart. Vi själva kommer antagligen bo på Skansen på bröllopsnatten.

Bellastar - frisören Camilla som du rekommenderade. Heter salongen Din frisr? vart ligger den? Kunde inte hitta den på google...

Är det någon som har tips på någon blomsterbutik som är bra?

• cbbride

Hej Emelia, vad kul med en ölandsbrud till. Vet precis vad du menar med den lilla stressen av att vara i Stockholm fast gifta sig på Öland
    Bellastar; vet att det finns ett band som heter No Ties och som ska vara riktigt bra. Tror att man skulle kunna ta in hela bandet eller bara nån/några. Sångerskan är fantastiskt duktig i alla fall, men har inte hört hela bandet själv.
    Hur har ni andra tänkt med musik till själva festen? Band, dj eller nåt annat? Vi funderar på att börja med band och sen gå över till "dj in a box" eventuellt. Har funderat på att kontakta just No Ties för det eventuellt. Några andra förslag på sköna band?
    Gumzan; vad skönt med Stuvenäs men klart du ska vara kvar i tråden. När du bokade Wallander som fotograf hur mycket kommer hon vara med att fota under er dag?

• gumzan

Wallander tog från 2500, då ingår ett album med 12 bilder (tror jag de var) hon fotar ute, inne varsomhelst . Helst innan vigseln . Vi vill gärna att hon fotar under vigseln och då tar hon 600kr per timme. Mil ersättning 90kr milen.

• Bellastar

Hej alla glada ölandsbrudar!
    Nu börjar jag känna av lite bröllopsstress! Tiden går ju så fört att snart är det jul sen vips så är det 27 feb!
    Har mycket att ta tag i nu! Tror jag behöver tips på allt nu;) känner mig helförvirrad!
    Till Emilia79, salongen heter din frisör och ligger inne i kalmar på norra långgatan. Dom är lite halvgalna men supersnälla och duktiga!

• cbbride

Hej Bellastar. Säg bara till vad du vill ha för tips så får vi spåna allihop!

• AnKen

Vad roligt att stöta på flera Ölandsbrudar!! :)
    Vi ska gifta oss i Vickleby kyrka 31 juli och festen skulle ha varit på Bo pensionat, antar att det är fler som kanske har det problemet!?
    Är det någon som har förslag på närliggande festlokaler i fall att det inte löser sig med Bo??
    Är det någon som vet ett bra ställe att fixa naglarna på på Öland eller i Kalmar?

• emelia79

Bellastar - vi har bokat en tjej som heter Therese Wahlgren för att sjunga i kyrkan. Hon ska vara jättebra och erfaren från bröllop.

Fick idag offerten på maten från Mörby vandrarhem. Jag är så jäkla nöjd. Det kommer bli hur bra som helst. Vi skippar traditionell bröllopsmiddag och kör på grillbuffé istället. Jag och min sambo är stora fans av bufféer av alla de slag så det känns mer som oss än två korslagda sparrisar.

Barnen får barnmeny bestående av köttbullar och pommes. De kommer ha ett eget schema under kvällen då de antagligen inte uppskattar lång middag med många tal....

Sedan blir det bärpaj till efterrätt med vaniljsås vilket är min sambos favorit. Sedan fixar vi bröllopstårta från annat håll. På natten kommer det grillas hamburgare vid poolen som natta mat.

Personalen kommer fixa baren till billiga priser och tycker vi att pengarna räcker står vi även för brunch dagen efetr vid poolen.

Det är så jäkla kul att allt börjar ta form nu! Var på panduro igår för att kolla grejer till dukningen men det blev så mycket så jag blev alldeles snurrig så det enda jag klarade av att köpa var ett lim..... hi, hi. Får gå tillbaka och ta ett varv till...

• Bellastar

Vi kommer också att ha buffé! Känns bra eftersom då kan alla hitta något som man tycker om och alla kan äta så mycket dom vill+prisvärt!
    Hur mycket dricka räknar ni med per person?

Vad ska ni ha för bordsdekorationer? Jag får inte till det riktigt där...

Jag vill helst hitta en kille som sjunger, får nog ringa och kolla med kyrkan och se om dom har något tips.

• cbbride

Therese Wahlgren, vad roligt! Det är hon som har bandet No Ties som jag skrev om förut. Vi ska boka henne och kanske till och med bandet till vårt bröllop den 31/7. Hon är fantastiskt duktig.
    Vi kommer också ha egen bar efter middagen och jag tycker det är jättesvårt att försöka räkna ut hur mycket man ska köpa. Men jag hoppas Eksgården kan komma med lite råd där, de borde ju ha lite koll.
    Emelia, vad trevligt det låter med Mörby. VI kommer också ha gästerna boende på Eksgården och tänker ha en drink kvällen innan så att alla kan mingla lite, samtidigt som vi lägger sista handen på dekorationer. Tror det kan bli jättemysigt.
    Funderar lite på att ha brunch dagen efter fast hemma på min systers ställe där det finns gott om plats i trädgården. Vore roligt att byta plats då kände jag.
    Hur gör ni med transporter både till er och gästerna?
    Vi har inte bestämt om vi ska åka bil eller häst och vagn. Jag är ju hästtjej så det vore så härligt, men det kan ta lite för lång tid mellan kyrka och fest... För gästerna ska vi boka bussar via Gårdby buss, hoppas bar de inte är bokade redan, jag har inte lyckats få tag på dem.
    Har någon av er hittat klänning ännu?

• gumzan

Världens bästa nagel"görare" :) finns på salong Dina i Kalmar...

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar