• patrikoannika

    Maj 2010 - Helsingborg/Skåne!

    Heeeej!

    Tråden "Maj 2010" har blivit sååå stor och vi är så mycket folk där inne att jag tänkte starta en egen tråd. En lite mindre tråd som kanske blir mer personlig. Tänkte därför att en tråd för Helsingborg/Skåne är passande?

    Men jag vet ju inte... Här är kanske ingen som vill...

    (Absolut inget illa mot "Maj-2010-tråden", men jag tycker det är så många som skriver att jag inte har någon koll... och jag hinner inte läsa alla svar som kommer in... )´

    Så Helsingborgare/Skåningar; Se hit!

  • Svar på tråden Maj 2010 - Helsingborg/Skåne!
  • EmMagnus

    Jag vill också vara med, gifter mig med en fd helsingborgare. Vi bor utanför Malmö nu.

  • patrikoannika

    Kanske vet någon om någon bröllopsmässa snart? Här ska vara en i januari på teatern, tror jag.. men kanske någon större i Malmö?

  • emilou77

    Jag gifter mig förvisso i januari men i Helsingborg så jag håller lite koll här också. Skånetråden är så stooor.

    Vi ska gifta oss borgerligt/muslimskt och kommer ha vigsel + liten middag på Gamlegården och dagen efter stor fest på ABF/Folkets Hus.

    Var ska ni vara?

  • MissKitten

    Det kommer att vara en bröllopsmässa den 6-7 februari 2010 i Malmö på Stadionmässan Europaporten Kongresscenter.

  • Nicossambo

    ÅÅ får jag också vara med vi gifter oss april 2010.

  • patrikoannika

    Allt får vara med!

    Vi kanske kan presentera oss lite?!

    Själv så heter jag Annika, 30 år och bor i Nordvästra Skåne. Vi ska gifta oss 15 maj nästa år och är mitt uppe i planering och inbjudningskortstillverkan. Vigseln kommer ske strax utanför Båstad i en liten By på Bjärehalvön (sambon är därifrån) och festen hålls i en bygdegård. Vi tänker oss ett ljust traditionellt bröllop.

    Ni andra!?

  • Nicossambo

    Jag heter Malena, är 27år och bor i Hbg. Vi kommer att gifta oss den 17 april på Örenäs slott. Vi kommer att ha midnattsvigsel så vi börjar med middagen den 17 april vigslen kommer att vara den 18 precis efter tolvslaget. Sen fortsätter middagen på natten med bröllopstårta. Just nu är det många bollar i luften vi pratar blommor, band,vigselförättare och inbjudningskort som ska göras.

  • patrikoannika

    Guuuud vad coolt! Har aldrig hört talas om något liknande... får man vara nyfiken och fråga varför ni valt att göra så?


    Nicossambo skrev 2009-10-12 19:26:33 följande:
    Jag heter Malena, är 27år och bor i Hbg. Vi kommer att gifta oss den 17 april på Örenäs slott. Vi kommer att ha midnattsvigsel så vi börjar med middagen den 17 april vigslen kommer att vara den 18 precis efter tolvslaget. Sen fortsätter middagen på natten med bröllopstårta. Just nu är det många bollar i luften vi pratar blommor, band,vigselförättare och inbjudningskort som ska göras.
  • Nicossambo

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 10år den 18 april 2010. Den 18 april är en söndag men vi vill verkligen ha det datumet så därför gör vi det på vårt sätt.

  • Fröken Strössel

    Jag får väl också kalla mig skånebrud. Bor i Stockholm men sambon är från nordvästra skåne (närmare bestämt Bjäre, så samma som dig patrikoannika). Vi gifter oss 15 maj. Har hittat en fantastisk lokal utanför Ängelholm så där kommer vi ha både fest och vigsel.

  • patrikoannika

    Spännande! Bjärepaugar är fina... ha ha....

    Fröken Strössel skrev 2009-10-14 08:00:47 följande:


    Jag får väl också kalla mig skånebrud. Bor i Stockholm men sambon är från nordvästra skåne (närmare bestämt Bjäre, så samma som dig patrikoannika). Vi gifter oss 15 maj. Har hittat en fantastisk lokal utanför Ängelholm så där kommer vi ha både fest och vigsel.
  • patrikoannika

    Vi tänkte skicka den vid jul så att folk tror att det är julkort... men så vips... blir de överaskade och ska få gå på bröllop!

    Det är väl roligt?

  • Nicossambo

    ja det är en bra ide. Vi var inne på det innan också men då tänkte ja bara inte inbjudan glöms bort i all jul stress. Vi funderar om vi ska skicka dem innan jul kanske i november men vi vill nog ha svar senast i februari.

Svar på tråden Maj 2010 - Helsingborg/Skåne!