Det viktigaste är inte priset, det är såklart hur bra du tycker fotografen bemöter just dig/partnern och hur bra bilder Ni tycker denna tar. Sen är det självklart så att det är en stor kostnad, men å andra sidan hoppas man ju att det är enda gången du får tillfälle att ta dessa korten, och då är det kanske bra att få en riktigt bra fotograf trots att priset kan kännas högt.
Själv mingelfotograferar jag helst, och överlåter själva bröloppsbilderna till någon som livnär sig på fotograferande, eller så påtalar jag att visst mina bilder kan bli lika bra som värsta proffsfotografen, men risken finns alltid att de inte blir det. Jag har tex bara en backup hårddisk, de flesta proffs har minst två framförallt vid brölopp. De flesta har två eller fler kameror med, jag har bara två att tillgå.
Sen å andra sidan kan jag lägga ner klart mer tid i efterhand än en proffisionell fotograf efteroms jag inte lever på det och för mig är resultatet viktigare än inkomsten.
Jag tycker definitivt att du skall leta och låta priset vara minsta faktorn för vilken fotograf du väljer
// Anders