• Proserpina

Oktoberbröllop, vad har man över klänningen utomhus?

Hej,

jag gifter mig i början av oktober, har en baraxlad klänning och kommer vara ute en del mellan vigsel och middag. Vad bör/kan man ha över sig om det är för kallt? Cape? Kappa? Någon som har förslag? Nån som vet vart man kan köpa/hyra det i Stockholmsområdet?

• Svar på tråden Oktoberbröllop, vad har man över klänningen utomhus?
  • Jessan78

har samma problem *puff*

• Kela2

Jag gifter mig också nu i oktober. Jag har köpt en lite tjockare sjal och har även en ljus kappa att ha vid transporterna utomhus.

Ett annat problem tycker jag att skorna är. Jag kommer att ha ett par högklackade satinpumps, så jag hoppas att det inte spöregnar eller är jättekallt. I värsta fall får jag ta stövlar och byta om till pumps inomhus.

• jenli

Jag hade en päls sjal eller vad man ska kalla det. Bilder finns i mitt galleri.

• PrinsessanS

Jag skulle ta en pälsboa (finns bland annat hos kik), eller en söt kofta eller liten jacka. Kanske en vit satinjacka med pälskrage (finns att hyra). Det beror ju lite på hut klänningen ser ut också. Lycka till!

• Proserpina

Tack för alla förslag! Tog med mig en stickad sjal men den behövdes inte eftersom vädret var så underbart!

• Jessan78
    jenli skrev 2009-10-11 11:07:00 följande:
    Jag hade en päls sjal eller vad man ska kalla det. Bilder finns i mitt galleri.
    Jättefin sjal, var hittade du den?
  • Hjartafró

Jag gifte mig i helgen och hade en brun fuskpälsjacka till min halvlånga klänning, passade fint!

• Winter2008

Jag hade en vit kappa, jättefint på utefoton och varm. Gifte mig nyårsafton.

Svar på tråden Oktoberbröllop, vad har man över klänningen utomhus?