Vad skriva i ringen? Och vilken ring?
Vet att vissa skriver något mer än namn och datum i vigselringen. Något eget. Men gör man det i förlovningsringen oxå? Eller?
Vet att vissa skriver något mer än namn och datum i vigselringen. Något eget. Men gör man det i förlovningsringen oxå? Eller?
Inte en aning. :) Jag kommer nog dock inte lägga till nåt i min förlovningsring.
M2B ska bara ha en ring så texten i hans förlovningsring kommer att ändras, till vad vet han bara själv dock än så länge.
Vi behåller våra gamla förlovningsringar och jag får en till ring (vigselringen). I min M2B:s förlovningsring kommer vigsel-datumet att graveras efter förlovningsdatumet och i min vigselring kommer bröllopsdatumet samt våra namn att graveras. MIn förlovningsring förblir som den är.
beror väl också lite på hur många stenar man har i.. man får ju inte plats med så mycket text om namnet och datumet är i också.
Jag kommer inte lägga till nåt mer i förlovningsringen, i sambons ring (han ska bara ha en) lägger vi in en liten liten blå diamant eller safir, och så vigseldatumet förstås. Min vigselring kommer få hans namn, datum och en liten liten blå diamanter eller safir den med. Det blir vårt "något blått" som bara är vi som vet
I våra förlovningsringar så har vi en låt titel som betyder mycket och sen namn på den andre och datum.
I min vigselring kommer det stå bådas våra namn, datum och plats där vi gifter oss. Vigseldatumet kommer läggas till i m2b´s ring.
Bifogar en länk till en amerikansk sida med hur många texter som helst! Dock på engelska då, men inspiration kanske?
Bl.a såg jag denna: "Stick finger here"
Haha! Kanske inte det man väljer direkt, men kul ändå!
www.e-weddingbands.com/store/engravefav.html
vi ska skriva i min ring bara
"Tack för att du finns"
Min man har ett citat i sin ring( han har bara en) och datumet vi förlovade resp gifte oss.
Jag(som fick en ny förlovningsring) har ett citat som är delat på mitten, dvs en rad i varje ring samt datum i resp ring.
Vi har inte varandras namn, eftersom jag hoppas att vi båda kommer ihåg vilka vi gift oss med
Min man har Alea Iacta Est (tärningen är kastad) med innebörden att han gjort sitt val och nu är det upp till honom/ oss att förvalta det valet( typ)
Jag har Serva me i vigselringen och servabo te i förlovningsringen, det betyder rädda mig så ska jag rädda dig.
jag tycker att det viktigaste är att det är personligt. om det är viktigt att det var ett visst datum så skriv det, men ens tillkommandes namn tycker jag fortfarande är så märkligt?
För att man skulle glömma det annars?
Vilken underbar länk!
Tack!
PUT THAT DAMN RING BACK ON WOMAN *skrattar hejdlöst*
Lina o Peter skrev 2009-10-03 10:23:09 följande:
Så lite så. Ja man fick sig en del skratt!