• CeKe

skärgårdsbröllop?

Hej!

Tänkte att vi som ska ha skärgårdsbröllop kan stöta och blöta och ge varandra idéer till vigseln, festen, dukning, dekorering etc!

Vår festlokal ligger precis vid havet och jag är ute o letar efter saker med sjökort, kanske servetter, eller någonstans som man kan hämta hem och skriva ut sjökort (behöver inte va riktiga som man kan navigera från) över just ens egna plats och ha med i inbjudningskorten. Nån som har nåt tips på var man kan hitta det?

• Svar på tråden skärgårdsbröllop?
  • Jennygg

Ska också ha skärgårdsbröllop:)

• CeKe

Hej! Såg i din presentation att ni gifter er på Blidö/Furusund. Där är det ju verkligen superfint! För oss blir festen på Gräddö. Är du en Norrtäljetjej, mån tro?

Jennygg skrev 2009-09-26 21:45:20 följande:
    Ska också ha skärgårdsbröllop:)
  • Jennygg

Yes det stämmer, bodde där för 7 år sedan.
    Grädde är ju superfint:)

• CeKe

Visst är det! Jag flyttade från Norrtälje 96, men har mellanlandat där ett par gånger sen dess i o f sig. Nu bor jag i Gävle, men det är ju så fint där nere, så bröllopet blir där =) & så är det smidigt då föräldrarna mina bor där ute!

• Jennygg

Perfekt, min mamma och syskon bor kvar, sen vill inte jag ha bröllop i sthlm.. Nu längtar man tills man får prova klänning:)

• CeKe

Åh, det är kul att prova! Vet du ungefär vad du vill ha? Jag är faktiskt skönt nog klar med det bestyret. Vi va och köpte tyg för två helger sen, ska få den uppsydd =) Så nu är jag bara nyfiken på att se hur den blir! Har ett kort i galleriet på den som jag utgått från..

Jag kan tipsa om Ingvors i Norrtälje. Hon har fina klänningar och är supertrevlig! Hon säljer Nixa-klännigar..

Förstår att ni inte vill ha bröllopet i sthlm, verkar jobbigt att hitta lokal mm där! Har en kompis som ska gifta sig där nästa sommar och de har slitet som 17 för att få till det med lokal etc..

• CeKe

Ska ni förresten ta upp det där med skärgårdstema i dukning, inbjudningskort etc? Om så, vad har ni tänkt ta upp? Vi fiskar en hel del tillsammans och tänkte ha flöten som placeringskort - antingen liggandes på borden, eller guppandes i ett glas. Får se.. Sen blir det blått, vitt och rött som färger, ser det ut som. För mig är det havsfärger och färger som jag gillar, så det blir nog bra =)

Jag lekar med tanken att fixa servetter med sjökort på och binda dem med ett tjärat rep.. Eller bara vita servetter med tjärat rep..

Haha, helt galet egentligen o sitta o tänka på såna detaljer så långt innan en fest!

• Niini

Har funderat lite från o till på skärgårdsbröllop på sommarstugan, men vet inte om vi vågar chansa med vädret mitt i maj då det inte finns nånstans att vara ifall det är dåligt väder..

• JollyO

Min m2b hade en jättegammal bok med sjökort över hela Sverige. Den var i A2-format tror jag och fick därför inte plats i bokhyllan. så då slängde han den. Helt brutalt för de var jättefina. Det enda han har kvar är mittuppslaget som var där vi bor, så vi har gjort en jättefin tavla av det. Så om du bor i bohuslän kan jag skanna in den åt dig...

• CeKe

Tack så mycket, men kommer ha bröllopet i Norrtälje/Gräddö =)

JollyO skrev 2009-09-27 01:33:12 följande:
    Min m2b hade en jättegammal bok med sjökort över hela Sverige. Den var i A2-format tror jag och fick därför inte plats i bokhyllan. så då slängde han den. Helt brutalt för de var jättefina. Det enda han har kvar är mittuppslaget som var där vi bor, så vi har gjort en jättefin tavla av det. Så om du bor i bohuslän kan jag skanna in den åt dig...
Svar på tråden skärgårdsbröllop?