• nni

Vi har bokat vår bröllops(dröm)resa till Edinburgh!

Ohh Skottland ohh Edinburgh!
    Vi förlovade oss just där så det ligger nära våra hjärtan. Var där i knappt en v. Det e så charmigt, gammalt, mysigt, genuint... Härligt för er. Grattis till att ha kommit fram till ett bra resemål. Nu har ni ngt att se fram emot!
    Vi har varit på smekmånad i Rom o sparar till nästa stora resa, USA. När man har ngt roligt att se fram emot som sagt

• nni
    shakynose skrev 2009-09-25 19:00:16 följande:
    Vilket härligt hotell ni bokat för "bröllopsnatten"! Det ska jag spara i minnet.
    Samma här
  • nni
    Boomtown skrev 2009-09-25 19:09:41 följande:
    connys hjärta: Oj då, det läste jag ju i din pres att ni hade 7 barn. Hur gamla? Då hade jag hittat på ett riktigt familjeäventyr som svetsar ihop er som familj. Eller så blir det bara en till galen semester Men man kan ju ha hur mysigt som helst när barnen är med också. Och bidrag till resa kan ni absolut önska er, det gjorde vi. Utan det skulle vi aldrig ha kunnat ta oss iväg.Ja, the Witchery är något extra det. Jag har aldrig sett något så romantiskt och mysigt. Det ska bli en upplevelse för livet.nni: Några bra tips om Edinburgh?? Hur var det i Rom? Spännande att ha en resa till att se fram emot.
    Oh det var snart 5 år sedan vi var där. Men e ganska lätt att hitta genom staden, var en stor huvudväg o flera småvägar att vandra genom men vad jag minns e inte staden så värst stor. Slottet ser man överallt ifrån, dit måste ni. Det fungerar som museum o det finns mycket att se där, e välbevarat. Finns såklart flera rustika pubar o där e det liv i luckan på vardags eftermiddagarna (om man jämför med Sverige) och om helgerna. Taxibilarna e i gammalt stuk o skottarna e överlag mycket glada o tillmötesgående. Men kan va lite svårt att förstå deras engelska. Inget större problem förstås.
    Vi strögande runt i Edinburgh dessa dagar, var så mysigt att bara vandra i staden...
    Det e bara så charmigt!

Rom var jättefint, historisk stad med väldigt mycket att se o uppleva. Italienarna e trevliga de med (de man stött på) Rekommenderar Rom också! Om man ska till Rom så e Pompei ett bra alternativ att besöka.
  • nni
    Boomtown skrev 2009-09-25 19:48:12 följande:
    nni: Var det dyrt i rom? Häftigt med Pompei, lite lustigt. Jag och barnen satt och kollade på bilder på det förut och de vill så gärna åka dit. Men är det barnvänligt? Pubarna ska bli roliga att besöka, det är nog mer fart där än här i Sverige ja. Är det svindyrt med taxi i Edinburgh? Vi kommer nog att ta buss från flyget till stationen, sen taxi därifrån till hotellet.
    Det var inte billigt, men det mesta var som i Sverige tycker jag o ingen större skillnad. Venedig ska va svindyrt däremot har jag hört.
    Barnvänligt...ja det tycker jag nog. Var inga farliga stup eller så, man går genom staden o ser bara långt utåt på en höjd. Jag e jättejätte höjdrädd, men klarade av att gå upp till gamla staden, så stolt jag var, för e värt att besöka!
  • nni

Taxipriset minns jag inte vart det låg på...men Skottland e ungefär som Sverige med kostnader precis som Rom (har jag för mig)...
    Bara fråga o du vill veta ngt annat så ska jag försöka svara

• nni
    Boomtown skrev 2009-09-25 20:41:39 följande:
    Hehe, det hugger jag på, jag vill veta allt. Vet du någon mysig pub, romantisk restaurang, billigt matställe. Är det något man ska undvika eller något som inte är värt pengarna? Något man inte får missa? Slottet ska vi givetvis till, royal mile och princess street. Tog ni någon dagstur till högländerna eller liknande? Fler tips? Är det svårt att hitta där?
    Jag minns inte namnen på ngt ställe (gått 5 år)
    Vi var där knappt en v så stannade kvar i Edinburgh men tågade från Newcastle dit. Då fick man se omgivningen genom fönstret. Men nästa gång ska vi definitivt ut till högländerna! Såå vackert!
  • nni

Vingårdsbesök eller whiskeytur e nog inte alls fel iheller

Svar på tråden Vi har bokat vår bröllops(dröm)resa till Edinburgh!