Boomtown skrev 2009-09-25 19:09:41 följande:
connys hjärta: Oj då, det läste jag ju i din pres att ni hade 7 barn. Hur gamla? Då hade jag hittat på ett riktigt familjeäventyr som svetsar ihop er som familj. Eller så blir det bara en till galen semester Men man kan ju ha hur mysigt som helst när barnen är med också. Och bidrag till resa kan ni absolut önska er, det gjorde vi. Utan det skulle vi aldrig ha kunnat ta oss iväg.Ja, the Witchery är något extra det. Jag har aldrig sett något så romantiskt och mysigt. Det ska bli en upplevelse för livet.nni: Några bra tips om Edinburgh?? Hur var det i Rom? Spännande att ha en resa till att se fram emot.
Oh det var snart 5 år sedan vi var där. Men e ganska lätt att hitta genom staden, var en stor huvudväg o flera småvägar att vandra genom men vad jag minns e inte staden så värst stor. Slottet ser man överallt ifrån, dit måste ni. Det fungerar som museum o det finns mycket att se där, e välbevarat. Finns såklart flera rustika pubar o där e det liv i luckan på vardags eftermiddagarna (om man jämför med Sverige) och om helgerna. Taxibilarna e i gammalt stuk o skottarna e överlag mycket glada o tillmötesgående. Men kan va lite svårt att förstå deras engelska.

Inget större problem förstås.
Vi strögande runt i Edinburgh dessa dagar, var så mysigt att bara vandra i staden...
Det e bara så charmigt!
Rom var jättefint, historisk stad med väldigt mycket att se o uppleva. Italienarna e trevliga de med (de man stött på)

Rekommenderar Rom också! Om man ska till Rom så e Pompei ett bra alternativ att besöka.