• Boomtown

Vi har bokat vår bröllops(dröm)resa till Edinburgh!

Vi tar bröllopsresan ett år efter vi har gift oss för vi hade inte råd nu. Lätt att man inte kommer iväg alls. Men nu är det bokat!!! Vi åker den 1/8-2010 och blir borta en vecka. Vi ska gå på spökvandring och Military tattoo festival och sitta på mysiga pubar. Vi fick ingen bröllopsnatt, vi åkte bara hem till oss och dagen efter var det skola för barnen. Så därför ska vi unna oss en natt i en svit, kolla in:
    www.thewitchery.com/accom.html
    I det dubbelbadkaret ska vi ligga och dricka champagne. UNDERBART! Det kommer att bli det finaste rum vi någonsin har bott i. Sen byter vi hotell till:
    www.tenhillplace.com/accommodation.html
    Var bara tvungen att jubla av mig lite i min lycka

• Svar på tråden Vi har bokat vår bröllops(dröm)resa till Edinburgh!
  • connys hjärta

Men vad spännande med spökvandring! Ska barnen med eller är det bara ni två som åker?Blir säkert helt underbart i vilket fall

• Boomtown

Det blir utan barnen, första gången vi är borta så länge från dem. Det känns lite ego att åka bort och bara unna sig själv, men någon gång måste man ju göra det också. Det ska bli så underbart och spännande.

Ska ni åka på någon bröllopsresa?

• nni

Ohh Skottland ohh Edinburgh!
    Vi förlovade oss just där så det ligger nära våra hjärtan. Var där i knappt en v. Det e så charmigt, gammalt, mysigt, genuint... Härligt för er. Grattis till att ha kommit fram till ett bra resemål. Nu har ni ngt att se fram emot!
    Vi har varit på smekmånad i Rom o sparar till nästa stora resa, USA. När man har ngt roligt att se fram emot som sagt

• connys hjärta

Vi åker nog inte.Ingen som är villig att passa våra 7 barn en kväll så det är nog kört*skratt* Tänkte be om ett bidrag till en resa MED barnen ist för present.(Om man nu kan med det?)

• shakynose

Vilket härligt hotell ni bokat för "bröllopsnatten"! Det ska jag spara i minnet.

• nni
    shakynose skrev 2009-09-25 19:00:16 följande:
    Vilket härligt hotell ni bokat för "bröllopsnatten"! Det ska jag spara i minnet.
    Samma här
  • Boomtown

connys hjärta: Oj då, det läste jag ju i din pres att ni hade 7 barn. Hur gamla? Då hade jag hittat på ett riktigt familjeäventyr som svetsar ihop er som familj. Eller så blir det bara en till galen semester Men man kan ju ha hur mysigt som helst när barnen är med också. Och bidrag till resa kan ni absolut önska er, det gjorde vi. Utan det skulle vi aldrig ha kunnat ta oss iväg.

Ja, the Witchery är något extra det. Jag har aldrig sett något så romantiskt och mysigt. Det ska bli en upplevelse för livet.

nni: Några bra tips om Edinburgh?? Hur var det i Rom? Spännande att ha en resa till att se fram emot.

• nni
    Boomtown skrev 2009-09-25 19:09:41 följande:
    connys hjärta: Oj då, det läste jag ju i din pres att ni hade 7 barn. Hur gamla? Då hade jag hittat på ett riktigt familjeäventyr som svetsar ihop er som familj. Eller så blir det bara en till galen semester Men man kan ju ha hur mysigt som helst när barnen är med också. Och bidrag till resa kan ni absolut önska er, det gjorde vi. Utan det skulle vi aldrig ha kunnat ta oss iväg.Ja, the Witchery är något extra det. Jag har aldrig sett något så romantiskt och mysigt. Det ska bli en upplevelse för livet.nni: Några bra tips om Edinburgh?? Hur var det i Rom? Spännande att ha en resa till att se fram emot.
    Oh det var snart 5 år sedan vi var där. Men e ganska lätt att hitta genom staden, var en stor huvudväg o flera småvägar att vandra genom men vad jag minns e inte staden så värst stor. Slottet ser man överallt ifrån, dit måste ni. Det fungerar som museum o det finns mycket att se där, e välbevarat. Finns såklart flera rustika pubar o där e det liv i luckan på vardags eftermiddagarna (om man jämför med Sverige) och om helgerna. Taxibilarna e i gammalt stuk o skottarna e överlag mycket glada o tillmötesgående. Men kan va lite svårt att förstå deras engelska. Inget större problem förstås.
    Vi strögande runt i Edinburgh dessa dagar, var så mysigt att bara vandra i staden...
    Det e bara så charmigt!

Rom var jättefint, historisk stad med väldigt mycket att se o uppleva. Italienarna e trevliga de med (de man stött på) Rekommenderar Rom också! Om man ska till Rom så e Pompei ett bra alternativ att besöka.
  • Boomtown

nni: Var det dyrt i rom? Häftigt med Pompei, lite lustigt. Jag och barnen satt och kollade på bilder på det förut och de vill så gärna åka dit. Men är det barnvänligt?

Pubarna ska bli roliga att besöka, det är nog mer fart där än här i Sverige ja. Är det svindyrt med taxi i Edinburgh? Vi kommer nog att ta buss från flyget till stationen, sen taxi därifrån till hotellet.

• connys hjärta

Oj då hur gamla dom är?Kille18,tjej15,tjej10,tjej8,tjej3,kille2 och lillkillen 1 år!!Det får bli något som passar alla inte för att jag tror att 18åringen skulle följa med*S*

Svar på tråden Vi har bokat vår bröllops(dröm)resa till Edinburgh!