• livliness

förlovningsringar i silver

Nu närmar sig vår Thailandsresa med stormsteg vilket också innebär att det är dags att köpa ringar! :) Jag och sambon funderar starkt på att ta ett par silverringar som vi hittat hos vigselbutiken.se ..någon som har erfarenhet av just förlovningsringar i silver? Vore jättetacksam för synpunkter :)

• Svar på tråden förlovningsringar i silver
  • suamaca

Vi har vitt guld så jag har ingen aning om hur det är med just vigselringar men jag har andra smycken i silver och silver får ju nästan alltid en beläggning - sk oxidering sker och det kanske är mindre kul.

• Niini

ssIlversmyckwn, speciellt ringar, som utsätts för slitage blir fort skråmiga och fula eftersom det är ett väldigt mjukt material. Jag skulle råda er att köpa vitt guld i såna fall..

• Tant M

Vi har ringar i silver, förlovningsringen har jag använt varje dag i två och ett halvt år och jag kan inte säga att den blivit speciellt repig. Ändå har jag den på mig oavsett vad jag gör!

• MhjärtaE

vi har vigselringar i silver o jag håller med Tant M....
    jag har haft min på mig dagligen vad jag än gör o visst lite syns det att den används men absolut inte så att det är fult...
    gillar du silver kör på det..

• connys hjärta

Jag har förlovningsring från vigselbutiken! Dom är ju belagda med vitguld och jag tycker dom är superfina.Ett stort PLUS är den snabba leveransen på 2 dagar! Lycka till

• shakynose

Jag tycker att silver är finare än vitt guld, silver har vackrare glans och färg imo. Det har ju kommit upp en del klagomål på guldringar som snabbt blivit repiga också (från schalins tror jag).
    Angående oxideringen så kan det också skifta massor från person till person. På mig blir det snabbt svarta beläggningar medan en tjejkompis silverringar bara blir finare och finare för varje dag.

• Akutsyrra

Jag har haft min silverring i bara några veckor, och den har redan blivit repig, lite tråkigt. Kanske jag som inte varit tillräckligt rädd om den?
    Har den när jag tränar, duschar, i stort sett alltid..men inte alltid på jobbet (jobbar på sjukhus).

• EmeTho

Jag och min sambo har ringar från Stainless steel.

Dom är lika fina än och vi har haft dom i 5 månader

• EmeTho

Jag har en liten fråga! Förlåt TS om jag snor din tråd

Men kan man ha titanringar till en ring som är från Stainless steel - serien??
    Titanringarna är väl lite mörkare va ?

• sms å fotboll

Det beror väl lite på vilken yta du har?

EmeTho skrev 2009-10-19 12:04:16 följande:
    Jag har en liten fråga! Förlåt TS om jag snor din tråd Men kan man ha titanringar till en ring som är från Stainless steel - serien??Titanringarna är väl lite mörkare va ?
  • EmeTho

sms å fotboll skrev 2009-10-19 12:05:48 följande:

Det beror väl lite på vilken yta du har?
    på titanringen eller den ringen jag har nu :-S

Jag såg att blank titanring kanske skulle fungera då min nuvarande ring är blank
    Jag är helt ny på området så idiotförklara mig inte hehe
  • LuMi77

EmeTho skrev 2009-10-19 12:23:04 följande:
    sms å fotboll skrev 2009-10-19 12:05:48 följande: på titanringen eller den ringen jag har nu :-SJag såg att blank titanring kanske skulle fungera då min nuvarande ring är blank Jag är helt ny på området så idiotförklara mig inte hehe

Jag och min fästman har titanringar med blank yta - och jag för min del tycker inte att min ring riktigt passar ihop med de SILVERringar som jag har sedan tidigare. Trots att titanet är blankt blir ytan mörk i färgen och glänser liksom i svart, så att säga.

Då tror jag i så fall att blank titan passar bättre till blankt stål.

• KatjaB

i regel så avråder de från att man blandar olika material, speciellt om det handlar om tex silver som är väldigt mjukt och titan som är väldigt hårt.

• EmeTho
    LuMi77 skrev 2009-10-19 13:01:25 följande:

Jag och min fästman har titanringar med blank yta - och jag för min del tycker inte att min ring riktigt passar ihop med de SILVERringar som jag har sedan tidigare. Trots att titanet är blankt blir ytan mörk i färgen och glänser liksom i svart, så att säga. Då tror jag i så fall att blank titan passar bättre till blankt stål.
    det är svårt att hitta ring som man är riktigt nöjd med! Och det är ännu svårare när min sambo inte får veta att jag håller på och planerar detta !
Svar på tråden förlovningsringar i silver