Inlägg från: Flygande taxen |Visa alla inlägg
  • Flygande taxen

    Rockbröllop

    Har märkt att det finns en massa trådar med olika "temabröllop". Så därför tänkte jag försiktigt försöka starta en "tema: rock"-tråd

    Hängde lite i Alternativa bröllop-tråden tidigare, men tycker att en rock-tråd hade passat bättre för mig.

    Nån annan som ska ha bröllopsfest i tema rock/goth/svart-rött/metal el.likn?

    Kanske vi kan byta lite idéer och fundera lite här?

  • Svar på tråden Rockbröllop
  • Flygande taxen

    Vad roligt med flera som har "rockbröllop"

    Vi (läs JAG *skratt*) ska ha ganska mycket rött men också lite svart. Min klänning kommer att vara vinröd med svarta detaljer och maken har vit skjorta, svarta byxor och vinröd slips och så kommer han antagligen att ha tuppkam (ifall jag får lov att tuppera upp den åt honom!). Ska ha en lite speciell klänning också, eller ja... egentligen är det en dräkt.
    Långkjol med hackig "slits" framtil, korsett med svarta detaljer och en bolero/jackett med hög ståkrage med svart foder. Tyget är thaisiden. Har just påbörjat syendet, och den ska vara färdig om 3½ vecka!! Så gissa om man börjar vara stressad?! Men... har en bekant som är sömmerska som designat outfiten åt mig, så hon ska hjälpa mgi att sy, så det ska väl nog gå bra

    Festen blir väl kanske lite "rockigare" också. T.ex. så är den klassiska dansbandsmusiken bannlyst Och så ska vi ha en PS2 så att de (killar) som inte vill dansa kan ha spelturnering istället

  • Flygande taxen

    Vad häftigt med eldblåsning!
    Försökte föreslå nåt sånt jag också, tror det hade varit jättehäftigt då vi ska ha festen i mitten på oktober, så det är ju så mörkt ute att det säkert hade blivit en fin show. Gästerna hade ju fast kunnat se på den genom fönstret inne, om de inte vill gå ut (typ mormor och farmor), men maken tyckte det var löjligt :-/

    Ska ni han nån skild musik då?
    Vi tänkte spela vår egen favoritmusik också, som bakgrundsmusik under typ middagen och så. Det blir väl Tool, Manson, NIN, Lamb of Good och likn. Inte direkt fest/dansmusik Men som lite mer lågmäld bakgrundsmusik tror jag det blir bra, speciellt Tool och NIN.
    Hade inte tänkt ha någon "första dans" heller, men så råkade jag höra denhär låten

    och kom bara att tänka på hur himla häftigt det hade varit att dansa "brudvals" till den. Ja, inte hela då utan typ snutten 1:20 - 2:10 och från 5:32 fram till slutet.
    Men att vi båda två skulle hinna lära oss dansa pardans, öva in en passande dans till låten + att jag först måste övertala maken till att ställa upp på det, ja... det lär jag inte hinna på 3½ vecka. Tyvärr. Men det hade varit fint

  • Flygande taxen

    Hej ARTEZZ

    Ska du kanske ha klänning i rött och svart också?
    Har ni hunnit planera nåt program o. sånt ännu?

  • Flygande taxen

    The Pouges har jag nog inte lyssnat nåt på. Men Nick Cave och Johnny cash vet man ju vad det är
    En låt som jag faktiskt nästan kan kalla "vår låt" är dendär Where The Wild Roses Grow med Nick Cave och Kylie Minouge. Den ska jag definitivt ha med på vår spellista

    Och ang. planerandet... man får väl ta till ordspråket "alla sätt är bra, utom de dåliga" Så det går säkert bra att köpa klänning innan man spikar datumet, du har ju iaf allting klart då redan isf! ;)

  • Flygande taxen

    Tattoo82: Vi gifte oss 29:e juni i år och har festen den 17:e oktober.

    starfish: Jag ska också ha sotade ögon. Frisyr har jag ingen bild på, men själv tänkte jag försöka hitta på nån lite "rockigare" uppläggning med flätor och lite "rufs" typ. Måste se om jag hittar några bra bilder (måste ju ha nåt att visa frisören också!)

    Och hej å välkomna till er andra också! Måste genast gå in i era gallerier och se om ni har några bilder på allt det fina ni berättar om!

  • Flygande taxen

    starfish skrev 2009-09-25 21:09:14 följande:


    ja precis, man vill ju ta med en bild och visa. men överallt man kollar så är det puttinutt lockar och heluppsättningar:P
    Exakt! Nå... jag har hittat några bilder på nätet nu med lite idéer till frisyrer, men jag kan inte ladda upp dom just nu (BT tycker inte om min jobbdator). Men jag ska försöka komma ihåg att ladda upp dom hemma sen, så får ni se lite vad jag tänkt mig för frisyr

    ARTEZZ: Svart klänning låter snyggt! Har du hittat nån du tycker om än? Kan tänka mig att det är lite svårt att hitta en svart brudklänning...

    Själv så har jag nästan sytt klart min kjol till min "bröllops-dräkt" igår. Fick i dragkedja, foder och fållade den, så nu är det bara en lite speciell slits som jag ska klippa till på framsidan (och fixa fållarna där) så är den klar. bara korsetten och jackan kvar då!
    Nå, korsetten är nästan klar redan. Min bekanta, som designat dräkten, har sytt nästan hela korsetten klar. Ikväll ska jag försöka hinan sy fodret till den och också sy ihop delarna till jackan... Jobbigt, men kul
  • Flygande taxen

    puffar tråden lite och hoppas flera "rockare" hänger på

  • Flygande taxen

    ARTEZZ: Låter bra med svart balklänning! Ser nåt lite mer slimmat och "elegant" framför mig, istället för alla dessa marängpuffar

    December 2009: Jag kan inte heller se något annat än bilden på naglarna i ditt galleri.
    Har själv haft problem med att ladda upp bilder. Det bara går inte, och man får inget felmeddelande el. dyl. heller. Svårt att veta hur man ska fixa bilderna då...

    Nä, nu ska jag gå röra ihop en smet till tårtbottnarna, sen ska jag sätta mig framför symaskinen och börja sy ihop delarna till min bolerojacka Hoppas jag hinner få det mesta gjort innan Lyxfällan börjar, lär bli tajt!

  • Flygande taxen

    Hej, hej FeliciasMamma och Snart fru Larsson å välkomna till tråden .-)

    December 2009 har en snygg röd-vit brudklänning i sitt galleri "Till bröllopet". Men om man inte vill ha nåt vitt alls så tror jag det kan vara svårt att hitta en klänning i en affär för just brudklänningar. Man måste kanske söka bland balklänningar eller festklänningar då.

    Själv så syr jag min egen Eller ja... i slutändan så kommer jag väl att ha ståt för kanske 75% av syendet och 0% planering. Så det blir väl lite av ett gemensamt projekt mellan mig och sömmerskan
    Har dock inga bilder av dräkten ännu.

  • Flygande taxen

    Snart fru Larsson skrev 2009-10-03 07:49:49 följande:


    Flygande Taxen: wow det måste vara svårt att sy sin egen brudklääning. Jag skulle aldrig ens kunna göra det. Du måste vara jätte duktigt å sånt.
    Nå... själva syendet är inte så svårt. Det som är svårt är nog att fixa mönstret så att det passar perfekt och att sen veta var man ska justera in osv. så att passformen blir ännu bättre.
    Sånt kan jag nog inte alls. Men det är där jag har bra hjälp av min bekanta, för det är hon som ritat mönstret och ålar in osv. då vi provar

    Sydde igår en slips till maken också, av samma tyg som min dräkt. Blev rätt fin för att vara första försöket på en slips
  • Flygande taxen

    Vad roligt att du fått din klänning och att den passade

    Har själv just fått våra bröllopsfoton, laddade upp några i galleriet, ifall någon vill se.

  • Flygande taxen

    Oj, det låter ju jättehäftigt! Har du några planer ännu på hur ni ska dekorera och så? Och hurudana kläder ni ska ha?

  • Flygande taxen

    LP-skivor som tallriksunderlägg låter jättehäftigt Det har jag nog aldrig sett eller hört talas om förr. Nåt som kanske skulle passa in är ifall ni satte ljusslingor i höga, raka glasvaser. Det ser lite sådär glittrigt och "diamantigt" ut också, tycker iaf jag.

    starfish, Tattoo82: Tack, tack!

  • Flygande taxen

    Nu är min klänning äntligen klar! Eller ja... nästan Är lite småsaker kvar som ska fixas (knappar, trådar som ska klippas etc.) men den är i princip användingsklar

    Om nån vill se så har jag en (rätt dålig) bild i galleriet. Nån anan som har bild på sin klänning ännu?

  • Flygande taxen

    Oj vad kul med så många nya rockbrudar

    Stjärnstopp: Tattoo82 och December 2009 har bilder på svartvita klänningar i sina gallerier, om jag minns rätt!
    Annars tror jag det är en bra idé att söka efter klänningar i "vanliga" festkläds-affärer, alltså inte i brudklänningsbutiker, om man vill ha en lite annorlunda klänning. Tror det kan avra extra bra att passa på under höstrean och senare under julrean. Speciellt efter jul brukar det finnas många finare festklänningar i mörkare tyger.

    Junibruden 2010: Man kan färga blommorna endera genom att sätta karamellfärg i vattnnet i blomvasen, eller så sprayas blommorna. Vet inte dock ifall sprayet kan färga av sig på klänningen och så... Men en väldigt mörkröd ros som man sätter i vatten färgat med svart karamellfärg borde nog bli nästan svart, men då blir också bladen och stjälken färgade. Sen finns det ju också vissa blommor som är (nästan) svarta helt naturligt, t.ex. tulpaner.

    MJS: Vilken snygg klänning och jacka du hade i galleriet!
    Jag ska också ha vita dukar och svarta löpare på borde. Har köpt vanligt, svart bomullstyg som jag ska riva i 45 cm breda remsor och använda som löpare. Tror det kan bli rätt snyggt med den fransiga kanten, och så slipper jag fålla
    På bordet kommer det att stå massor med ljuslyktor i rött och så har min mamma köpt vinröda "rosenblad" i tyg so vi ska strö på borden. Ev. plockar jag också in rönnbär, röda höstlöv etc.
    Ska också ha små skålar med röda geléhjärtan på borden.

    Akryldiamanter och dödsskallar låter snyggt Kanske du kunde lägga in dödsskallarna nånstans som ett diskret mönster? t.ex. ett mattsvart tryck på en blanksvart bakgrund? Eller så kan du lägga in dödsskallarna som detaljer lite här och där? Ståltrådshjärtan på servetterna till kvinnorna och dödsskallar till männen? Eller så kör ni en kombinerad bild med härta + dödsskalle (typ klassisk tatuering/Ed Hardy stil) på typ festprogram o.dyl?

  • Flygande taxen

    Tack, tack

    Gipsskivor låter som en kul idé. men av egen erfarenhet så kan jag säga att gipsskivor inte alltid är de absolut lättaste att jobba med. T.ex. så gnider man lätt av lite gips från kanterna på kläder o.dyl. om man råkar stöta till kanten, och det kanske inte är en så bra idé när folk har finkläder på och så...

    En enklare (och något mindre) variant kunde ju vara att köpa stora skivor av svart pappa/hobbykartong. På dessa kunde man sen limma fast dödsskallar utklippta ur självhäftande plast. genomskinlig borde ju funka bra, men det måste man kanske testa med först. Då är ju bakgrunden mattsvart och skallarna blanksvarta. Om genomskinlig plast funkar dåligt så kanske man kan köpa svart, blank kontaktplast?

  • Flygande taxen

    Häftiga bägare Inte riktigt min stil, men dom var ju snygga för det!

    Fanns nog mycket allt möjligt på d7. Har också ett tips, lite i andra ändan kanske men kan vara bra ändå: cp.c-ij.com/en/index.html
    Finns massor med scraping-grejor, papperspyssel och annat som man får ladda ner gratis. Bara att skriva ut på färgprintern och börja pyssla.

    Själv börjar jag känna mig lite nervös och stressig. Vi har ju vår bröllopsfest nu på lördag! Har nog det mesta under kontroll. Ja... kanske allting, egentligen. Men, det är ju så mycket som måste fixas dan före, som dukning, lägg glasyr på muffins etc. Sånt kan man ju inte göra i förväg utan det måste göras just dan före, eller på lördag. Känns stressigt att veta att det är så mycket som måste göras, men som jag inte kan börja på med än...

  • Flygande taxen

    Hej hej allihopa!

    Hur går det med planeringen?
    Har nu själv festat klart för denhär gången Festen blev i stort sett precis så som jag tänkt mig, med röd och svart dekorering, massa ljus på borden, svarta bröllopstårtor, uppsluppen stämning och jättekul is törsta allmänhet.

    Fick bl.a. en kommentar i stil med "Dethär är det konstigaste, men roligste bröllop jag varit på" under festen. Bättre komplimang kan man ju inte få!!!

    Ska försöka sätta upp några bilder i galleriet, om jag hittar några som jag vågar dela med mig av. Men ärligt talat så har vi inte sååå mycket bra bilder från festen, jag var för upptagen med att ha roligt för att ta mig tid att posera på foton.

  • Flygande taxen

    Häftih!

    Till förra julen köpte jag en absolut vodka med en röd, paljettig "dräkt" på, den hade ju varit kul att ha framme på festen! Synd att jag inte tänkte på det då...
    Nå, kanske det var bäst att inte juda gästerna på ännu mera sprit *skratt*

Svar på tråden Rockbröllop