• Anja 19 juli 2008

    Greys Anatomy ~spoiler~ - tråd 4

    Här inne kan alla vi Greysgalningar som följer USA-takt diskutera serien och våra favoritkaraktärer. Visst kan det kännas fånigt men serien är ju så sanlöst bra att vi måste få prata om den, älta den, vrida och vända på den.

    Självklart får alla som följer avsnitten Sverigetakt läsa här inne, men observera att USA är några avsnitt före.

    Kommer Izzy och George att överleva? Vad händer med Mark och Lexie, Mer och Der, Christina och Hunt, Callie och Arizona, Richard, Bailey och vad händer med Alex om han mister Izzie?

    Hoppas att ni hittar hit. Välkomna!

  • Svar på tråden Greys Anatomy ~spoiler~ - tråd 4
  • 23maj2009

    De säger att man bara kan se den ifrån USA..?
    Är inte så bra på sånt här..går det att komma förbi?
    // Lena

  • rosarosen1

    hej nu har jag oxå hittat hit.

    Hur har det gått med George och Izzie??? Vem dog???

  • furillen

    ojojoj vad jag har grinat... har i helgen kollat de sista 3 avsnitten från förra säsongen och så dubbelavsnittet som drar igång nya säsongen. shit vad man har längtat efter alla karaktärer. kocko egentligen. och varför är jag beroende av en serie som får mig att tokgråta i timmar? puh...

    för övrigt, nån som kan se avsnitten i HD? tycker de länkar jag kollar har så dålig kvalité.

  • Anja 19 juli 2008

    Usch jag tycker inte alls om den här hopslagningen med Mercy West. F..n det är inte ett dugg mysigt att titta på serien.

    Och Christine är riktigt bedrövlig att titta på när hon inte får utöva hjärtoperationer. Kan inte BURKE komma tillbaka. Shit jag hade gjort VAD SOM HELST för att få in honom i serien igen fniss...

    Men nu till fredagens avsnitt och händelserna där.

    Den där Charlie, fy f..n och ja, alla de från Mercy West, jag gillar dem verklgien inte. Det ska såklart föreställa att dom har haft ett helt annat "lagarbete" där, och mer härska söndra, liksom, all denna tävlan, inte ett dugg underhållande eller roligt.

    Men att Izzies idiot Charlie, som var ett sånt RIKTIGT äckligt svin, skulle göra henne så upprörd att hon troligtivs dödat en kvinna och nu fått "sparken" och lämnat Alex, det är så tröttsamt.

    Så jä..la trist!

    Skulle kunna tänka mig att det är så här hon lämnar serien.

    Tror ni oxå att hon försvinner nu? För hon ville ju ut.

    Sen är jag förbannad faktiskt, på att de i denna serie knappt SÖRJER folk som dör. det glöms efter max 1-2 avsnitt.

    George var en av deras allra bästa vänner, en av deras närmsta, en i gänget. De borde sakna honom som f..n. De borde kommetera det ibland, de borde... ja jag vet inte, men det borde inte vara som att han aldrig funnits. Det stör mig.

    Visst, Izzie blev tokarg när den där riktigt bitchiga bruden tog hans skåp. Hon är ju riktigt vidrig.

    SEdan undrar jag vad den andra tjejen kommer göra för att hämnas på Lexie, som egentligen är så jä..la gullig. Jag svor för mig själv när hon tog emot anteckningsboken. Åh såna här avsnitt gillar jag inte.

    Önskar nästan att jag inte sett det.

    Vill inte att Greys ska bli så, såna där obehagliga avsnitt som man inte vill, men måste se och som man sen inte mår sådär mysigt av, utan bara dåligt.

    Skit oxå...

    Nä ut med alla mercy westarna och in med Burke igen, hehe.

    Jag dregglade verkligen över Isaiah Washington som Burke, suck... Hans pondus, manlighet, lugn, tålamod och känslighet, ja ni fattar jag var kollrig.

    F..n, tillbaks m honom. Där saknas ju en kardioGOD på sjukhuset. Vad är problemet

  • furillen

    what the hell???!!!
    jag är lite efter men nu har jag kollat avsnittet du skrev om Anja. fy f-n. bara dålig stämning rakt igenom. allt kändes helt ruttet. det var som en annan serie med greys karaktärer, okej för att det blivit mer och mer grinigt med säsongerna men det här?? lexie som bara är gullig var helt plötsligt lika låg som mercy westarna. hunt är ju som tidigare diskuterat här inte i närheten av vad burke var. och christina? vad var det? kändes som en upptakt till att hon skulle sluta, det kan väl inte hända?! och då som sagt izzie. om det här är sättet de skriver ut henne ur serien är det helt värdelöst. då hade de hellre fått döda henne tillsammans med george, de var ändå alltid bästa vänner i serien och det hade liksom varit mer logiskt om de följts åt i hissen. men att bara helt plötsligt ge henne sparken. och lämna alex? det skulle hon aldrig göra. efter det bröllopet och alla deras turer fram och tillbaka och cancern. hon sa ju t.o.m. till (åh vad heter han?) sin hallucination att hon älskar alex nu. klart de ska va tillsammans!
    f-n vad irriterande. trodde det skulle bli greys-mys med en glas rödvin och lördagkväll. sjukt besviken

  • furillen

    hmmm.. kollade nästa avsnitt också. vet inte riktigt vad jag ska tycka. det var ju ett bra avsnitt, liksom en fristående historia. men handlade ju inget om dom. möjligen att det var till för att vi skulle lära känna mercy westarna lite mer. lite kluven just nu. hoppas hoppas nästa avsnitt blir sådär fantastiskt som bara greys kan vara.

  • furillen

    vad är det med richard egentligen?
    (kollade precis tumör-avsnittet)
    och christina, hon är så olycklig.
    men mer&der verkar lyckliga ihop! äntligen..

  • Anja 19 juli 2008

    Furillen

    Vet ej om du såg förra veckans, men det var tyvärr som jag gissade under avsnittets gång, att han dricker igen, vilket jag oxå tycker suger såååå fett! Så oansvarig ÄR han bara inte efter 17 års nykterhet att han skulle OPERERA någon när han inte är nykter.

    Känns som att någon annan skriver avsnitten liksom. Någon som inte KÄNNER karaktärerna och som inte kan få FRAM deras personligheter ordentligt.

    Men det är ju snäppet bättre stämning nu iallafall.

    Mer har blivit helt lam, mesig, typ FÖR nöjd (hahahahahahaha jag som gnällde så för att hon ALDRIG var nöjd) men hon känns ju näst intill lobotomerad!!! Hon ÄR liksom ingen speciell. Inga underligheter, ingenting... Plötsligt är hon supermogen och sååå harmonisk. INTE ALLS MER.

    Och izzi, positiva solskensizzi, ja vad ska man säga. Nu är hon ju tillbaks, men hon är inte sig själv.

    Hunts gamla kollega som dök upp kommer kanske ställa till lite bekymmer i huvudet på hunt fick jag en känsla av. Cristina är ju värdelös på att visa känslor, vara mjuk, kärleksfull och ge av sig själv. Denna kvinna verkade ha allt som hon inte har och det tror jag passar Hunt bättre.

    Vi får väl se...

    Dom har tonat ner Callie oxå, medan jag tycker man fått lära känna Arizona lite bättre.

    Men alla våra starka personligheter i Greys känns, tja, nedtonade, som att man tar en strumpa av varje färg och kör dem tillsammans i tvättmaskinen på nittio grader tills alla är sådär lite grådassiga.

    Och Mark och Lexie... Vi får ju inte ens se dem... Kan dom inte göra någon liten spännande grej snart i serien. Lite relationsproblem som kan inspirera, få oss upprörda, engagera oss.

    Just nu är det inte ett dugg inspirerande, tyvärr...

    En graviditet, en otrohet (även om det är skitdeppigt),en fnurra på tråden, ett missförstånd, vad som helst...

    Bara det löser sig på slutet...

    Kan faktiskt känna att det hade behövts något sådant mellan just Lexie och Mark. Något där de misförstår varanda och hon tror at than gjort något som han inte har och ja ni vet, det blir superkomplicerat och vi sitter och säger "vojne vojne ååååhhhh neeeeej" framför tv.n. Lexie, söta sårbara Lexie, gråter, är arg, vägrar prata med Mark osv, han kämpar för att få hennes gunst och till sluuuuut så förstår hon att hon haft fel coh de faller i varandra armar hihiihihih...

    Under tiden är där självklart en snygg kille som stöter lite på henne och vi tror hon ska falla för honom, men ack nej, så blir det ju inte.

    Ja, va f..n...

    Något måste hända!!! (lät lite som en B:ig harleqionroman där uppe va, hehe).

  • Anja 19 juli 2008

    Hihihih och så kom dottern. Sloans, hahahaha...

    Ja, jag bad ju om det

    Inte för att det blev så där jättemycket big drama men om hon stannar kvar så kan hon nog bli ett "stör"moment, eller inte? Kan ju sätta Lexie och Mark på prov iallafall.

    Börjar gilla serien igen. Mercy Westarna märks inte så mkt. Men jag är så irriterad på Richard som beter sig så pinsamt. Känns SÅ inte som han.

    Kändes nästan lite "äckligt" när han typ skulle "tysta" Meredith (så upplevde jag det) genom att ge henne privatlektioner för att hon sett honom dricka "CLUBSODA".

    Gillar inte hans personlighet just nu, men det är väl så det är med alkoholism såklart. Känns dock orealistiskt just med Richard, att han skulle på så kort tid bli så patetisk och stå och dansa runt ÖPPET packad på baren där ALLA läkarna hänger.

    Vad tomt det är här i tråden.

    Vad tycker ni andra om serien så långt i säsong 6.

    Som vanligt blir jag lika irriterad när de tar bort avsnitt pga thanksgiving och superbowl och annat haha

  • furillen

    ja verkligen. man kan ju köpa i sammanhanget att han kan trilla dit och dricka igen. men operera onykter?? och som sagt dansa där. nä, känns lite väl osannolikt.

    ja det är skönt att det inte är så mycket figthing med mercy westarna längre. nu är det ju mer som några få nya karaktärer bara.
    håller med om att det sakta börjar ta sig. känns bättre och bättre för varje avsnitt. men lite blekt är det faktiskt.

    fast jag kan bara inte köpa det här med izzie. att hon skulle döma alex så hårt utan några bevis. och säga till honom att jobbet är allt hon har. hon har ju honom också. efter allt de varit igenom borde de vara så starka tillsammans. tycker hon ska komma tillbaka så de kan kiss and make up.

    jag tycker det är skönt att mer och der är lyckliga nu ett tag iaf. dock behöver de ju inte göra henne till värsta mesen för det. hon skulle ju lika gärna kunna vara sitt vanliga svarta jag men ändå trygg med derek.

    ja hmmm, hunt är ju inte helt övertygande. får se vad som händer där.. även om jag inte är ett fan av hunt vill man ju inte heller att han ska dumpa och såra christina. verkar ju ändå som hon har bestämt sig för att satsa på honom.

Svar på tråden Greys Anatomy ~spoiler~ - tråd 4