ni som gifter er i maj! vart? bröllopsresa?
vart ska ni åka och varför?
vi vet verkligen inte vart vi ska åka så tips tack :)
vart ska ni åka och varför?
vi vet verkligen inte vart vi ska åka så tips tack :)
Åh, här vill jag vara med, fast jag kan inte svara något vettigt riktigt än! Ska troligtvis gifta mig i maj 2011 och har heller inte riktigt någon koll på vart det är säsong att åka då... vad tror ni om Karibien?
Vi gifter oss förvisso i juni men jag svarar här ändå.. =) Vi har bokat resa till New York (5 dgr) och Hawaii (12 dgr). Vi åker två dgr efter bröllopet.
Vi gifter oss förvisso i juni men jag svarar här ändå.. =) Vi har bokat resa till New York (5 dgr) och Hawaii (12 dgr). Vi åker två dgr efter bröllopet.
Vi gifter oss 29 maj och kommer åka till Mexiko ett par veckor senare. Vi åker dit för att vi blivit rekomenderade av flera vänner att åka dit. Vi ska bo på Riu tequila efter rekomendationer där de har all-inclusive. Vi bokar resan från ett Engelskt resebolag då det är nästan halva priset att åka därifrån. Vi är ganska aktiva på våra semestrar och vill inte bara ligga på stranden i två veckor utan ha möjligheten att göra något om man vill och i Mexiko finns det dels vackra stränder men även vattensporter, vandringar bland maya ruiner, paddling genom djungeln mm mm. Så det passar oss perfekt.
Blev lite rädd när det på vissa info sidor står att det är regnperiod då vi ska åka men de jag känner som varit där i juni/juli sa att det regnade bara några timmar på de 16 dagar de var där. Så då fick det bli Mexiko.
Vi gifter oss 22 maj, men vår bröllopsresa kommer att få vänta någon månad. Men vi skall åka till Rohdos tillsammans med barnen 6 juni, så det får bli en försmak.
Vi gifter oss 15 maj och åker 19 maj till San Franscisco och sen blir det roadtrip i nästan fyra veckor. Ser fram emot det minst l ika mycket som själva bröllopet.
Vi väljer mellan två alternativ just nu - vinslott i Toscana eller biltripp runt scottland.
Vi har förslag på New York(4 dagar), bila från San Fransisco till Los Angeles (7dgr) sedan Hawaii (10-12dgr), eller åka tillbaka till Karibien. Kan också tänka oss kombinationen Hong Kong -Cebu Filippinerna, eller Tanzania och Zanzibar.
Vi har pratat mest om USA touren så troligtvis kommer det bli den..
hej igen,
har spanat runt lite på reseföretagen hemsidor och karibien verkar det inte gå så många resor till i maj-juni 2010 i alla fall... Just nu är jag lite inne på mauritius! maj verkar vara i slutet av deras sommar, alltså ca 25 grader på dagen både i luften och i vattnet och ca 20 grader på kvällen... Trivs inte när det är alltför kokhett så det borde nog bli bra. Men både mexico och hawaii låter härligt!