CerryM: Jag tycker att det låter jättebra!
Vårat bröllop kostade ca 24.000:- allt som allt för 34 pers. Det är priset som vi räknade ut vad allt kostade, även fast vi inte stog för hela kostnaden själva.
* Maten betalade våra föräldrar
* Alkoholen betalade min syster o hennes familj (som handlade hem från Tyskland)
* Fotograf gratis då min svärfar är fotogra
* Veteranbil (cheva -57:a) lånade vi gratis av sonens dagmamma =)
* Bröllopstårtan gjorde jag själv (kolla i mitt galleri)
* Köpte billiga kläder till oss (min man hade redan sina byxor och kavaj hemma och behövde endast köpa väst, skjorta och slips)
* Brudbukett, 4 näbb blommor, 2 knapphålsblommor och bordsdekorationer kostade sammanlagt 700:- för allt!
* Sedan så köpte vi banderoller, gåvoaskar, godis i gåvoaskarna och allt sånt runt i kring
* Tallrikar och glas handlade vi billigt på IKEA. 5:-/st tallrik och 35:-/6st champangeglas.
* D.J som spelade musik, fick vi till "kompispris" då min man och han är kompisar
* Hyran av huset
* Hotellnatt =)
* Frissör och smink fixade min goda vän som är makeup artist
Vi fixade iordning huset vi hyrde, på kvällen innan med dukning och åkte upp med dryck och mat osv. Allt som kunde förberedas innan gjorde vi tillsammans med mina föräldrar och svärföräldrar.
När den stora dagen var inne, så fixade våra föräldrar det sista som behövdes fixa, så som att värma den mat som skulle värmas osv. Det var dom som såg till att folk fick mat o dryck under kvällen. Det blev jättelyckat och alla hade kul!!