• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Tausen

Ja vi kollade budget idag..blir till att kapa ännu mer.
    Är svårt att hålla nere summan

• pandis81

ja det är det helt klart..
    det är ju en del man vill ha, men man vet inte vart man ska dra gränserna heller riktigt

Tausen skrev 2009-09-22 20:11:59 följande:
    Ja vi kollade budget idag..blir till att kapa ännu mer.Är svårt att hålla nere summan
  • Tattoo82

Jättesvårt att hålla budgeten nere... Bästa tipset är kanske att sluta hänga på bt! Tror mina krav höjts betydligt när man sett och hört hur fint många har det.

• KatjaB

En onödig grej som vi velar mellan är ju transporten till och från vigseln. Funderar faktiskt på att önska sånt i julklapp och födelsedagspresent. Samma sak med make up.. jag velar mellan att sminka själv eller att ta det på salong.

• pandis81

transport är något som jag också velar mellan.
    Make up tror jag dock att jag har hittat någon som kanske kan göra. Ska skicka ett mail till honom och fråga om han även kan göra ordning håret eller om han har några kompisar som kanske kan göra det.

KatjaB skrev 2009-09-22 21:25:34 följande:
    En onödig grej som vi velar mellan är ju transporten till och från vigseln. Funderar faktiskt på att önska sånt i julklapp och födelsedagspresent. Samma sak med make up.. jag velar mellan att sminka själv eller att ta det på salong.
  • Luring

Vi kommer hamna under 20 000:- Det blir en intim vigsel kl 16 den 4 december som är dagen före vår nyfödde sons dop. (Samma kyrka och samma präst) Vi blir 19 personer varav 5 är barn. Min mamma betalar maten som kommer att tas från en väletablerad cateringfirma för 160 kr/kuvertet. Vi bjuder på ett glas bubbel till skål och sen vin till maten, kommer inte ha någon bar eftersom vi lånat lokal i kyrkan för middagen. En god vän gör håret. Likaså foto. Brudbuketten och den blivande makens ros beställde jag idag, blev 695:- totalt - kom ner bra i pris eftersom jag valde en liten, mer tärnlik bukett bestående av 10 mörkröda rosor i bollform med hjärtan på tråd och vita stenar.

Klädbudgeten fanns redan avsatt till sonens dop så vi kompletterar bara den med en klänning till mig. Är rätt nyförlöst, sonen är endast 2 veckor ännu så jag väntar lite med att leta... tänkte få liiiite snyggare format först men tänkte kolla butiker som Mq, Sisters, Joy och liknande efter en cremefärgad enkel klänning. Blivande maken kommer att ha mörk kostym. Ringarna köper vi från 24karat.se - detta blir den klart största posten för oss eftersom vi ännu inte är förlovade. Men tre ringar, varav vigselringen med 7 stenar för 11500:- tycker jag känns helt okej. Vi valde att ta dem i Palladium som är så gott som underhållsfritt vilket ju också får räknas in i totalekonomin. Klart slut.

• LindaochStefan

Här hoppar jag också in!

Vi har inte direkt satt någon budget, men inte mer än 20000 och då tänker vi ändå ta kuvertavgift... Vi har ändå varit tillsammans i 10 år och har allt, så istället för en massa presenter får de ge oss festen i bröllopspresent. Kuvertavgift är väldigt vanligt här uppe i Norrland!

Allt kostar ändå, så man får försöka spara in på allt som bara går. Tror vi alla kommer att få en helt underbar bröllopsdag trots att vi inte lägger ut en förmögenhet.

• chokladmonstret

Hej hoppar in här jag å=). Hur skönt som helst att se att det är fler som inte lägger ner hur mycket pengar som helst, jag tycker inte det är så jätte viktigt när man är en familj med två barn (pengar behövs ju till annat).
    Vad notan kommer sluta på vet jag inte alls men det jag har räknat ut så ligger det på runt 15000kr men jag har lite dåligt minne så har garanterat missat massor så jag räknar med att det går på ca 20000kr lika så bra.

Vi kommer gifta oss några hundra meter från stugan i ett lusthus, å vi ska få låna ett stort partytält vi slår upp vid stugan där vi ska ha middagen mm.
    Så det blir ingen lokalkostnad där.
    Kläningen kommer kosta 1700kr och kläder till sambon och barnen ska jag sy själv så där kommer det kosta med tyg bara så räknar runt 1000 lappen.
    Jag känner en tjej som har catringfirma och hon har lovat oss ett bra pris som jag inte vet än vad det slutar på,
    Fotograf känner vi en och han tar 500kr,
    Häst lånar vi av en kompis så där betalar vi bensinkostnad,
    En kille kommer och hjälper mig med frisyren men har inte fått nå prisförslag än,
    Sen har jag turen att en kompis ska gifta sig någon månad före mig så vi ska dela på mycket som båda behöver som dukar ljustakar mm
    Alkoholen beställer vi av en vi känner som handlar från tyskland rätt ofta.
    Blommor och smink fixar jag själv.
    Vigselringen kostar 2400kr
    Ja det finns ju mycket småkostnader som ja inte tar här men det känns iaf som vi kommer komma rätt billigt undan.

Jätte bra med den här tråden då kan man kanske få lite ideer om vad man kan göra för att dra ner på kostnader.

• Bluebride

är jag ensam om att inte ta kuvert avgift? jag tycker inte om ideén alls, det tar emot att begära det.

• KatjaB

det beror ju på vad man har för bröllop, om man som vi väljer att ha en buffé som är hemlagad känns det ju inte direkt som att det är nåt man tar betalt för, även fast både mat, dryck och lokal och allt kostar.. det är ju trots allt festen som är dyrast.

Hade vi gift oss på en herrgård med tjusiga menyer och proffsiga kockar så hade det kanske varit en annan sak, men vi vill hellre bjuda på en fest vi har råd med än att ta betalt

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här