Vi är småbarnsföräldrar till två små monster *host* änglar menar jag ju förstås
Jag jobbar och min sambo är pappaledig så inkomsten är ju inte riktigt densamma som när båda arbetar, men vi känner att vi vill gifta oss och anpassar då bröllopet efter inkomsten.
vi kommer ha 71 gäster vara 15 är barn.
Festen är på en bygdegård en bit utanför stan, så där sparade vi en del då priset blev mycket lägre. Maten gör vi själva med hjälp av våra underbara föräldrar. Då sambon jagar har vi dessutom köttet gratis, tänkte göra tjälknul på älg.
Kläderna köper vi från Kina, och får då råd med det vi verkligen vill ha till en bråkdel av priset. En kompis som är otroligt duktig på att fota kommer fotografera och jag är florist i grunden, så blommorna fixar jag själv. Alkohol köper vi förmodligen från tyskland, ska räkna lite på vad det skulle gå på, om man tjänar på att åka dit.
Vinet blir på box och till middagen häller vi upp det i karaffer. Turligt nog fanns det jättefina karaffer i lokalen!
Vi skippar drinkar utna tycker att det räcker med rött, vitt vin, öl, cider, skumpa till brudskål och avec till kaffet. Man kan bli lagom lullig på det och kan tycka att med tanke på vissa i släkten kan starksprit vara bra att undvika.
Nåt jag känner att jag vill lägga pengar på är tårtan, då vi verkligen inte hinner göra det också, och håret likaså, vill verkligen inte ha en "bad hair day" då. Smink vet jag inte än.. ska kolla vad det kostar, eventuellt gör jag det själv annars blir det på makeupstore och då en festmakeup.. kostar bra 500 då till skillnad från brudmakeupen
Bröllopsnatten blir på hotell, så där lägger vi ju också en slant förstås.
Inbjudningar mm gör vi själva, tog inspiration av calligraphen och gör likadana själva.