• knyjoy
    Äldre 15 Sep 07:46
    70427 visningar
    427 svar
    427
    70427

    CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!
  • fruNil­s2b
    Äldre 2 Oct 13:25

    Vad härligt att det går bra för dig gladaDessie!

    Testade precis kakao-mint till lunch. Hade såklart glömt vispen så körde varmt vatten och gaffel att röra om med. Blev sådär... klumpigt och en lite salt bismak. Ska testa den kall istället någon dag. Vanilj hoppas jag mycket på, har tidigare smakat på modifast vanilj och den var supergod! Banan kanske också kan vara värt att prova... låter bara lite yäck med banan-shake.

    Jag har gjort min första vecka på söndag och inte varit sugen på att fuska en endaste gång! Känner mig superpeppad!

    Det enda som bekymrar mig för tillfället är bröllopsklänning - om jag syr upp den nu är det ju risk, nej förresten stryk risk, CHANS att den är för stor när det är dags, men hur länge kan man vänta???

  • gladaD­essie
    Äldre 2 Oct 15:39

    haha ja, jag har ju fuskat dom andra två veckorna ;P en dag per vecka, bara någon liten chokladbit och så.. Hehe...

    Jag har inte smakat kakao-mint, gillar inte mint så det är nog inget för mig ;P

    Jag använder ingen visp, jag skakar bara shakern. hehe..

  • knyjoy
    Äldre 2 Oct 23:42

    frunils2b, Välkommen :) Du borde köpa en shaker med nät så det slår sönder pulvret. Gaffel och sånt blir äckligt som f*n!

    Lycka till!

    Själv kommer jag precis från födelsedagsfirande av min käre far. Där blev det kalkon med ärtor, paprika och lite keso för min del (fick lite special mat så det inte skulle bli så mycket fusk) och så blev det en liiiten bit tårta och en massa kaffe och ramlösa. Tycker jag skötte mig ganska bra med tanke på att min stora last OSTBÅGAR stod på bordet! Rörde dom inte alls.
    Har blivit mycket fusk den här veckan, men har inte riktigt kunnat koncentrera mig pga tenta och ekonomiskt strul som nu verkar lösa sig iaf!
    Så imorgon blir det nystart. IGEN!

    Har dock rört mig en hel del den här veckan, skulle gått på pilates i måndags men fick migrän, men i onsdags blev det intro på gymet och igår yoga, min kropp tycker inte om mig just nu jag har ont ÖVERALLT!!

    Måste strukturera mitt liv litegrann nu och det känns som att det går åt rätt håll.

    BTW: jag gillar kakao-minten, det är den enda jag klarar av att dricka. Allt annat mår jag illa av. Tror att det är just minten som gör att jag klarar av den, den blir lite friskare.
    Har dock börjat må lite illa av den också... meeen det går över ;)
    nu har jag dessutom ingenting hemma som jag kan fuska på och inga pengar att fuska med haha! Det är bra att vara fattig student!

    Må gott med er!

  • fruNil­s2b
    Äldre 3 Oct 08:32

    Tack knyjoy! Jag har en shaker och kör dessutom med mixerstav hemma så det var bara en släng av lätt demens som gjorde att jag missade ta med den till jobbet. Men det kanske vore en idé att köpa en shaker att ha på jobbet också.

    Bra gjort att hålla dig i skinnet på födeledagsmiddagen. För egen del vet jag att den dagen jag tillåter mig att gå utanför ramarna är det kört. Jag har så fruktansvärt dålig disciplin att det är allt eller inget för min del. Har 4 tillfällen innan jag gifter mig som jag vet kommer bli jobbiga - en födelsedagsfest (där ska jag hålla mig) och 3 middagar när jag är och besöker kollegor ute i Europa (kommer antagligen äta lite kött och grönsaker). Jag hoppas att mitt planerande innan gör att jag inte släpper helt pga de här dagarna.

    Jag skrev att jag inte hade fuskat något, men det har jag kom jag på. Måste ha morgonkaffe och kvällsthé men kan inte dricka utan mjölk, så jag har faktiskt slängt i några droppar minimjölk. Vet inte hur mycket det kan störa. Eller också gör det det. Jag luktar enligt sambon inte aceton i andedräkten, men jag mår å andra sidan bra. Är inte speciellt hungrig (eller jo, det är jag lite grann när det är dags för en shake men inte annars), känner mig inte illamående eller snurrig. Kanske borde testa 3 dagar utan minimjölk och se vad som händer?

    Jaja, mycket blurr från mig, men jösses vad ni i den här tråden är viktiga för min motivation!

    Imorgon är det vägninsdags!

  • junibr­ud2010
    Äldre 3 Oct 09:42

    hejsan!
    Jag är ny här

    Ska gifta mig 19juni 2010

    behöver gå ner 50-60kg i vikt

    hjälp mig nån hur ska jag gå tillväga

    jag vet med mig själv att jag inte klarar av kombinerad kur. För det har jag testat förrut.. Ren kur funkar bra när jag ger fan på det

    MEN jaa nu till några frågor

    om jag ska vara fin o nöjd på mitt bröllop så skulle jag behöva börja min kur ja redan idag.. Har påsar hemma från förrut
    Finns dock några tillfällen på vägen som jag inte vet hur jag ska hantera

    nu om 3 veckor kryssning med sonen svägerskan o hennes dotter ( vi kommer att äta buffe)

    i november ( då kommer jag o min sambo att förlova oss)
    han kommer bli skitsur på mig om jag inte äter då..

    Julen.. ja då vet ni ju alla hur det är (släkten kollar snett på en när man inte äter)

    ja det var väl dom tiderna nu som kommer att krångla..

    hur ska göra. har någon förslag???

  • fruNil­s2b
    Äldre 3 Oct 09:58

    Hej Junibrud2010! Jag är också ny på det här så är ingen expert. Har ju själv några kg som jag vill gå ner innan jag gifter mig i december och har precis som du några tillfällen på vägen som jag vet kommer bli svåra. Min plan är att bestämma redan innan vad jag får äta de gångerna. Tänker att planerat fusk är lättare att hålla styr på. Tror dessutom att man ska försöka hålla sig till proteinrika och kolhudratfattiga val.

    Lycka till!

  • junibr­ud2010
    Äldre 3 Oct 10:02
    fruNils2b skrev 2009-10-03 09:58:38 följande:
    Hej Junibrud2010! Jag är också ny på det här så är ingen expert. Har ju själv några kg som jag vill gå ner innan jag gifter mig i december och har precis som du några tillfällen på vägen som jag vet kommer bli svåra. Min plan är att bestämma redan innan vad jag får äta de gångerna. Tänker att planerat fusk är lättare att hålla styr på. Tror dessutom att man ska försöka hålla sig till proteinrika och kolhudratfattiga val. Lycka till!
    TACK så mkt för tid svar.. Någon annan som har tips att ge

    hur har ni andra gjort som behövt gå ner supermassor?
  • gladaD­essie
    Äldre 3 Oct 12:18

    jag tänkte äta på julen iallafall. Har jag tur är jag klar med mina mål fram tills dess...

    Imorgon ska jag väga mig, hehe. hoppas på det bästa.
    nästa vecka blir det träning tre dagar, JIPPI. hoppas resultatet blir bättre med träning...

  • knyjoy
    Äldre 3 Oct 13:03

    Jag har samma som gladaDessie, julen är helig med glögg och choklad så jag tänker äta då utan tankar på cambridge. och sen tänker jag börja igen efter nyår. Det är bara att köra på. Man dör inte för att man fuskar.

  • junibr­ud2010
    Äldre 3 Oct 13:35

    så jag kan med gott samvete äta på kryssningen o förlovningen o julen..

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!