• FruFräken

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

*smyger in lite snabbt från jobbet och säger hej*

Hej tjejer!
    Hittade också tråden efter att inte varit inne på länge. jag är ju - liksom Izunia och Gemma - numera en working mom och med fullastade dagar och dotter på dagis blir det inte mycket tid till BT.... tyvärr. Fast det är skönt att vara igång och jobba och få lite struktur och vardag igen. faktiskt.

Gemma - stackars lilla monstret!!!! Vilken segdragen rackare till infektion. Min lillböna är osannolikt nog fortfarande frisk efter 6 veckor på smitthärden dagis (och bara för det så kommer hon säkert att få både vatt- och svinkoppor nu samt grönsnor...). Men usch, stackars lilla M och... stackars du. Hinner du få något gjort med jobb, eller är det bara sjukdom, elände och byggstress? Hoppas att mannen och du får en fin helg tillsammans.

Izunia - åååh vad härligt med Turkiet!!! Är det fortfarande ordentligt varmt där såhär års, så ni får lite sol på näsan?

Förhoppning: skulle gärna åka till Istanbul, har bara hört positivt om staden.

Ego: vi kommer inte iväg till New York i höst, det hinns inte riktigt med och vi sparar det till våren. Däremot blir det en romantisk lång-weekend i slutet av oktober i - håll i er nu - inte de alternativen vi ratade pga lång flygresa, konstiga flygtider, någon av oss eller båda har redan varit där (Lissabon, Madrid, Nice, Wien) - utan Reykjavik!! Varför inte? Mannen har alltid romantiserat Island och jag gillar udda resmål, så nu blir det en tors-sön i Reykjavik, bara vi, med dottern hos farmor och farfar. Någon av er beresta damer som har varit där? Och... New York ska det bli i vår, och Lissabon också så småningom. Men för tillfället: gejsrar och vattenfall

Trevlig helg alla!

*smyger ut igen och dyker ner i jobbhögen...*

• FruFräken

Ååh, tack för tipsen Förhoppningsis!!! Vi ska bo centralt, på något 4-stjärnigt hotell som jag inte minns namnet på och som mannen blev tipsad om. Vad häftigt att du varit på Island och gillar det, och tack för tipsen! Restaurangen i vattentornet har en god vän redan tipsat om så nu måste det ju blir den i alla fall. Maken är också ruskigt sugen på att göra en valsafari - var det något du hann med? Jag har tyvärr inte facebook (jo, det är sant), annars hade jag mer än gärna smugit in och kollat lite bilder hos dig. Fast idag tänker jag lite som Izunia, för idag är det höstSTORM i Skåne och jag undrar i mitt stilla sinne varför vi inte gick på första instinkten och bokade en resa till Lissabon eller något annat VARMT ställe Hm. Nästa gång kanske. Din tjejhelg låter för övrigt härlig!!!!

Helgen har varit underbar trots regn och rusk, vi har blivit ompysslade av makens föräldrar, fått avlastning och god mat och lekt med en liten lycklig tjej som trivs såååå bra ute på landet och av all uppmärksamhet. Gemma, min lillböna är också förhållandevis grön-snorig nu... får se om det blir dagis imorgon ändå. Jag hoppas på det, för det är kul att vara igång och jobba igen. Resemässigt blir det för övrigt några dagar i Amsterdam på jobb senare i oktober, det ska också bli trevligt. Har aldrig varit där och planerar således att knipa all tid som inte är vikt åt jobb till att upptäcka staden.

Lapinette - jag är likadan! Vill gärna ha koll och hålla i planeringen för resor och liknande. Det är ju en del av nöjet att planera och längta och se fram emot en resa Island+New York låter smart. Nu kör vi det ena i höst, det andra förhoppningsvis i vår. I bästa fall med goda vänner dessutom, en extra bonus.

Ta hand om er tjejer! Och Izunia - ja! Jättegärna en träff snart med döttrar (och Gemma + Monster + mage, hoppas jag innerligt! Monstret måste ju bli frisk snart, då får vi passa på i "fönsret" innan nästa virus sätter in).

• FruFräken

Hej tjejer,
    Tittar in lite snabbt efter lååång frånvaro från tråden. Kul med lite nya namn

Har haft fullt upp med jobb, resor, jobbresor, dagisdotter och som kronan på verket - mannens jobbresor! Inte mycket tid över till något annat då. Men förra helgen lämnade vi dottern hos släkten och tog en långweekend i Reykjavik och det var ljuvligt!!! Superfin och behändig stad med promenadavstånd till allt, rätt lagom för ett par tre nätters besök.

Vi startade med en dag på stan och promenad i hamnen, shoppingstråken och en vända på konstmuseet (schysst och rymligt, gratis, och inrymt i en snygg betongbyggnad). Fika på mysigt kaffehus och på kvällen en fantastiskt fräsch och god lång middag på Fish Market (tack för tipset!!). Det blev en del vin och drinkar och världens godaste apple mojito före middagen, mycket trevligt.

Morgonen därpå blev tidig ändå, mannen hämtade ut hyrbil och vi körde ut från stan och tittade på kontinentalspricka (som en geografilektion från mellanstadiet, fast live!!), geysrar och vattenfall. Superhäftigt, om än med en konstant doft av svavel i luften. Avslutning på dagen blev några timmar i det underbart fina utomhustermalbadet blå lagunen, medan solen gick ner bakom lavaformationerna. En riktigt härlig resa, och sååå mycket värt att få lite tid med maken!!!

Gemma, haha, ja, låt din supersöta dotter sköta övertalningen! Vad skönt att det tycks kunna lösa sig!!!

Strumpbyxor: har ett par toppenfina svarta vinterstrumpbyxor i OK kvalité (de har hållit ett tag i alla fall, trots maskintvätt) - de ligger i tvätten nu efter Islandsresan men jag får återkomma om märket Håller med om att korviga strumpbyxor är ett otyg, brrr. Både obekvämt och osexigt.

Imorgon är det fredag!!!!!!
    Gonatt så länge.

• FruFräken

Gemma - åh vad kul med lekdejt!!! Hoppas jag kan vara med nästa gång, men i veckorna är det svårt att få till.

På glamour-kontot är det tunnsått idag; grått isregn och mörkt och jobbstress... men desto roligare att New York planerna börjar ta fart igen! Både mannen och jag fick blodad tand av vår senaste weekend så i vår är det dags. Så tjejer, jag är jättetacksam om ni dammar av era allra bästa och finaste New York-tips!!

Strumpbyxor: kan de kära hållbara gamla favoriterna heta Bleufont eller något liknande kanske...?

Happyasahippo (vad svårt det var att skriva utan att börja peta in en massa mellanslag!) ja, Island kan varmt, varmt rekommenderas. Vi blev väldigt förtjusta. Och ja! Oroblu är bra, tack för tipset

Gemma (igen) - meh. Hur tänker hon då, hon kan ju inte ha visning och sen får de som gillar lägenheten ändå inte flytta in förrän om ett halvår... eller? Jaja. Kul i alla fall att bygglovet tycks rulla på, i sakta mak.

Morgongåva... fick mannen ingen. Jag hade inte en tanke på att han kanske också ville ha något och jag hade inte förväntat mig något själv; vi är ju jämställda och har gemesam ekonomi och på den tiden hade vi dessutom ungefär samma inkomst. Men han är traditionall av sig och jag fick ett fint vitguldshalsband som jag älskar - och brukar bära på andras bröllop! Det känns lite extra kul att det får vara med vid sådana tillfällen.

• FruFräken

Gemma - grattis, grattis till att det reviderade förslaget gick igenom hos grannarna! Vad kul, ett steg närmare eget hus för er. Att fira med bubblor? Men usch så tråkigt med lilla monstret, att hon aldrig får vara frisk. Och hur går det för dig, hinner du jobba något alls?

Happy - tänk så skönt det kommer att bli när ni har ert nya fina kök, och får laga mat där ingen annan har varit och slabbat före er.... skön känsla. Vi renoverade köket och badrummet i vårt förra boende, och oj vad härligt det är med fräscha ytor i de rummen!!

Julpoäng... är det inte många än här. Till helgen, men absolut inte förr, kommer adventsstjärnorna och ljusstakarna fram. Jag tycker också att det hör advent till, och gillar inte när man tjuvstartar! Det finns också en orange flaska glögg i hemmet, som vi tänkte avnjuta med goda vänner i helgen. Och ja, tankarna på julklappar har börjat dyka upp. Vad hittar ni på till era makar, tjejer?? Jättesvårt tycker jag... och idag är det exakt en månad till julafton

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)