• MillaD

Kastellet pa Aspö

Hejsan,
    Vi bor i Bristol, England men funderar pa att gifta oss i Karlskrona nasta sommar och eventuellt ha festen pa Kastellet pa Aspö. Jag undrar om det ar nagon som har gift sig eller har varit pa brollop dar och vill beratta lite om vad ni tyckte? Jag har bott i Karlskrona i flera ar men har aldrig varit dar sa kanner att jag behover hora mig for lite.

Tack pa forhand!

• Svar på tråden Kastellet pa Aspö
  • BlomAnna

Jag har inte varit på bröllop eller gift mig på Kastellet men då vi har lantställe på Aspö har jag varit där flera gånger och det är VÄLDIGT fint. Maten är supergod och de har bra priser.

Vi funderar själva på att gifta oss där

Ett tips: Om man kontaktar dem så är de lite långsamma med att svara på mail så att ringa kan vara bättre om man vill ha tag på dem snabbt.

• MillaD

Vad harligt med lantstalle pa Aspo! Jag har bara varit dar nagon enstaka gang for manga, manga ar sedan sa har valdigt lite koll kanner jag. Det later ju som ett jatte fint stalle. Jag har kikat pa deras hemsida men tycker att det ar lite svart att fa nagot hum efterosm manga av fotona inte gar att gora storre. Tex skulle jag garna vilja se hur det ser ut nar de har dukat till brollopsfest och sa dar.

Ja vi markte att de var lite langsamma med svar pa email. Vi mailade dem i slutet av juli och fick svar nu i veckan .

Nar funderar ni pa att gifta er?? Har ni borjat planera annu? Det har ar valdigt nytt for mig och vi vet annu inte sakert om vi kommer ha rad att gifta oss nasta ar men vi har borjat kika runt for att se vad det finns for alternativ.

• BlomAnna
    MillaD skrev 2009-09-13 14:55:31 följande:
    . Nar funderar ni pa att gifta er?? Har ni borjat planera annu? Det har ar valdigt nytt for mig och vi vet annu inte sakert om vi kommer ha rad att gifta oss nasta ar men vi har borjat kika runt for att se vad det finns for alternativ.
    Ja det är riktigt härligt att ha lantställe på Aspö

De kanske har bilder de kan skicka med bilder när det är uppdukat. Vet att jag läste om någon som skulle ha sin bröllopsfest där men minns inte vart eller vem tyvärr.

Vi funderar på att gifta oss i maj nästa år och har väl planerat lite men inte alls mycket. Inget är ju heller helt bestämt ännu...Börjar väl inse att det nog inte blir maj utan snarare september Det värsta är att man måste planera så långt i förväg för att kunna få lokalen man vill ha etc. Vissa har redan hela 2010 uppbokat, vilket ju gör en aningen stressad.

Vad har ni funderat på för fler alternativ då? Också i Karlskrona eller andra ställen?
  • MillaD

anna - tack for tipset! Jag kikade pa hemsidan och det sag verkligen mysigt ut!! Det ska jag absolut kolla upp om det blir brollop pa Aspo.

Blomanna - Ja du har helt ratt i att man maste vara i tid. Jagmaste kanske ringa kastellet och kolla om de ens ar 'lediga' pa de datum vi funderar over. Jag tror jag ska ringa dem och fraga om de har nagra foton fran brollop faktiskt.

Vi har egentligen inga alternativ. Borjade inte prata om det har pa allvar forrens for nagon vecka sedan... min styvmor namnde att det eventuellt finns nagon resturang pa Mjolnarholmen som ocksa verkade mysig. Blir det brollop nasta ar sa blir det nog i Karlskrona i alla fall!

• a n n a

MillaD - även restaurang Utkiken finns, den ligger på bryggareberget med utsikt över hela Karlskrona :)

• MillaD

anna - tack! Jag tittade pa resturang Utkiken och det sag ocksa valdigt fint ut! Tack for tipset.

Vi har faktiskt bokat Kastellet nu.... kanns valdigt skoj! Men vi har lite krux med tiden i kyrkan sa helt hundra kanns det inte annu.

• BlomAnna
    MillaD skrev 2009-10-05 13:24:40 följande:
    anna - tack! Jag tittade pa resturang Utkiken och det sag ocksa valdigt fint ut! Tack for tipset.Vi har faktiskt bokat Kastellet nu.... kanns valdigt skoj! Men vi har lite krux med tiden i kyrkan sa helt hundra kanns det inte annu.
    ska ni gifta er i aspö kyrka?
Svar på tråden Kastellet pa Aspö