• Balboz­aBride
    Äldre 9 Sep 13:48
    10711 visningar
    43 svar
    43
    10711

    Ö-viksbrudar 2010

    Jag ser att ingen startat en tråd för oss som planerar bröllop 2010,så jag tänkte att jag startar en..!

    Jag och min blivande, gifter oss den 10 juli 2010.
    Jag är född och uppvuxen i Ö-vik, men har bott på annan ort i tio år så jag "hänger" här på BT för att få lite tips om var man skall vända sig i Ö-vik för tårta, fotograf,catering osv.

    Någon som har bra förslag?

  • Svar på tråden Ö-viksbrudar 2010
  • Lyckli­gTjej
    Äldre 19 Oct 00:04
    #21

    Ni som är från Övik, finns det nån/några som hyr ut bröllopsklänningar? Tänkte planera in en dag och åka och prova lite olika modeller, det är ju en djungel med alla klänningar, finns många fina. Vet inte hur jag ska göra, hyra eller beställa från Kina... hur har ni gjort/tänkt göra?

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 19 Oct 00:05
    #22

    Oj glömde säga att jag va in på Festprissen för ett tag sen och kollade. Men finns det några fler i Övik som hyr ut?

  • Lolail­ola
    Äldre 19 Oct 08:58
    #23

    LyckligTjej: nej, det finns ingen fler som hyr ut, men JS säljer och har ofta flera bra klänningar på rea 400-2000kr!
    Jag beställe från Kina och blev jätte nöjd. Beställde även 3 tärnklänningar o 2 näbbklänningar. Näbbklänningarna var väl dom som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig, annars blev det toppen allt ihop! Hade bara lite otur med tajmingen, jag beställde när dollarn var som högst.

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 19 Oct 12:21
    #24

    Från vilken sida beställde du din klänning?
    Behövde du sy nåt på den eller passade den perfekt
    när du fick hem den?


    Lolailola skrev 2009-10-19 08:58:54 följande:
    LyckligTjej: nej, det finns ingen fler som hyr ut, men JS säljer och har ofta flera bra klänningar på rea 400-2000kr!Jag beställe från Kina och blev jätte nöjd. Beställde även 3 tärnklänningar o 2 näbbklänningar. Näbbklänningarna var väl dom som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig, annars blev det toppen allt ihop! Hade bara lite otur med tajmingen, jag beställde när dollarn var som högst.
  • TinEng
    Äldre 19 Oct 19:01
    #25

    Hej igen..bokade kyrkan idag så att det blev gjort :D det blir i Anundsjö kyrka man vill ju som vara ute i tid med allt med gud va mycket det är att hålla reda på och fixa men skojj ;P

  • Selma2­010
    Äldre 20 Oct 08:51
    #26

    TinEng: Kul att ni bokat kyrka! Har ni bestämt vart ni ska ha festen?

    För oss är det idag 4 månader kvar! Vårat största problem nu är att komma överens med ett hotell om bra priser då vi har dryga 30 som ska ta in på hotell. De är inte så vänliga hemma i Övik, kanske för att de vet att det är brist på hotellrum. Tur att det inte är någon hemma-hockeymatch den helgen iaf.

    Frisör är nu bokat med! Känns skönt.

  • SM09
    Äldre 20 Oct 09:41
    #27

    Hejhej!
    Lycklig tjej: Jag har precis som Lolailola köpt min klänning, från Kina. Från ett företag som heter Milly Bridal www.millybridal.com ett kanonbra företag som är kända för sina välgjorda klänningar i superkvalite'.
    Dom är jättetrevliga och bra på att hålla kontakt och svarar snabbt på mejl. Min klänning passade perfekt och inga ändringar behövde göras här hemma.
    Att göra ändringar på ursprungsmönstret var inte heller något problem, min klänning skulle egentligen ha ett ganska långt släp, men jag fick en bild mejlad på klänningen till mig och sen så ritade jag in mina ändringar och mejlade tillbaks.

    Alla blev jätteimponerade av min klänning och jag fick jättemycket beröm för den. Jag tror att slutsumman blev 2700 sek inkl frakt och det är väl kanske vad det kan kosta att hyra en klänning.

    Några tips om du tänker beställa: Köp skorna först! Du ska själv ta mått och skicka in, ett mått ska tas med skor på och då är det ju lämpligt att redan ha dom "rätta".
    Under februari månad så firas Kinesiskt nyår och då håller fabriken stängd, för mig funkade mejlkontakten men inga sömmerskor syr då (i alla fall hos Milly Bridal). Ser att ni gifter i början av Juli, då borde du hinna få klänningen i tid även om du beställer efter det Kinesiska nyåret.

  • Öviksb­rud
    Äldre 20 Oct 10:02
    #28

    Hej!

    Vi gifter oss 31 juli 2010 i Själevads kyrka. Jag bor inte heller kvar i Örnsköldsvik utan bor numera i Nybro. Det känns lite bökigt att planera bröllop så långt bort, men som tur är har jag min syster och min mamma som hjälper till en del. Bland annat är det dom som har varit och kollat på festlokalerna. För oss blir det Arnäs hembyggdsgård. Det svåraste tycker jag är maten. Vad finns det för olika cateringfirmor i Övik?

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Oct 17:00
    #29

    Jag har varit inne en hel del på Milly Bridal och kollat, finns en dek klänningar där som jag så gärna skulle vilja ha
    2700kr inkl frakt va ju jättebra pris, mkt billigare än att gå och hyra en. Festprissen skulle 3950kr för att hyra.
    Fick du underkjol med i det priset också eller köpte du den separat?
    Va in i ditt galleri och kikade och din är jättefin!
    Jag har bokat in mig på Eleganten i Sundsvall nästa vecka så jag ska ta och prova lite till och sen sätta mig och fundera på hur jag ska göra. Återkommer till dig om det är som så att jag beställer en från Milly Bridal, få lite svar på frågor.. Om det går bra


    SM09 skrev 2009-10-20 09:41:41 följande:
    Hejhej!Lycklig tjej: Jag har precis som Lolailola köpt min klänning, från Kina. Från ett företag som heter Milly Bridal www.millybridal.com ett kanonbra företag som är kända för sina välgjorda klänningar i superkvalite'. Dom är jättetrevliga och bra på att hålla kontakt och svarar snabbt på mejl. Min klänning passade perfekt och inga ändringar behövde göras här hemma.Att göra ändringar på ursprungsmönstret var inte heller något problem, min klänning skulle egentligen ha ett ganska långt släp, men jag fick en bild mejlad på klänningen till mig och sen så ritade jag in mina ändringar och mejlade tillbaks.Alla blev jätteimponerade av min klänning och jag fick jättemycket beröm för den. Jag tror att slutsumman blev 2700 sek inkl frakt och det är väl kanske vad det kan kosta att hyra en klänning.Några tips om du tänker beställa: Köp skorna först! Du ska själv ta mått och skicka in, ett mått ska tas med skor på och då är det ju lämpligt att redan ha dom "rätta".Under februari månad så firas Kinesiskt nyår och då håller fabriken stängd, för mig funkade mejlkontakten men inga sömmerskor syr då (i alla fall hos Milly Bridal). Ser att ni gifter i början av Juli, då borde du hinna få klänningen i tid även om du beställer efter det Kinesiska nyåret.
  • SM09
    Äldre 20 Oct 18:07
    #30

    Fråga mig gärna om det är något du undrar över.
    Ang underkjol så hade jag faktiskt ingen, men jag vet att man kan få den "insydd" i klänningen om man vill.

Svar på tråden Ö-viksbrudar 2010