Åh, förresten hjälp mig. Min morbror och hans familj är lite speciella och har mer eller mindre helt tagit avstånd från resten av familjen/släkten. Han vägrar t ex att prata med sin pappa (morfar) och har, när mamma försökt prata med honom och få till en försoning, kallat honom för gubbjävel mm. De har varit inbjudna till julfiranden, födelsedagar, middagar mm mm men aldrig kommit. Åker man upp för att hälsa på så öppnar de inte fast man ser att de är hemma. Morfar har fått lägga födelsedagspresenter och påskägg till sina barnbarn på trappan och gå, trots att han sett att de varit hemma. De pratar skit om oss andra och sin syster har min mobror kallat för falskheten själv och... ja, ni förstår. De har 5 barn, varav två är väldigt små, men tjejerna är äldre och är lika skumma de. Den äldsta har dock gått en anna väg och är faktiskt vettig. De stod länge på gästlistan men till sist tänkte jag att "nej, jag vill inte ha något tjafs på vårt bröllop, och de har ju tydligt visat att de inte vill umgås med släkten, så varför ska jag lägga tusentals kronor på att bjuda ner dem?". När de dessutom inte kan ta med de två yngsta och får betala resa och boende själva kommer de ändå inte vilja komma, så jag strök dem (Mamma ska dock prata med dem så att de förstår situationen fullt ut). Nu fick jag ett väldigt tydligt sms från min äldsta kusin i går (hon som är vettig) där det bara stod " Hej! Hörde att du skulle gifta dig. Är man bjuden eller?" Skriver man så??? Vad ska jag säga? Kan mycket väl tänka mig att ha henne där, men hur skriver man att hon men inte resten av familjen är bjudna?