• Svanbo­et
    Äldre 6 Sep 06:52
    18009 visningar
    40 svar
    40
    18009

    Vad är romantik för dig?

    Jag har funderat under en längre tid på vad som egentligen är romantik eller romantiskt. För mig har romantik alltid varit det sagolika och lite ouppnåeliga. Vad tycker du? Vad är romantik/romantiskt för dig?

  • Svar på tråden Vad är romantik för dig?
  • Äldre 7 Sep 20:37
    #21

    Ja, eller hur?

    Men gemensamt för båda är at det är saker man KAN existera utan, men det är roligare om man får ha dem med i sitt liv. För min del plockar jag gärna in allt du skrev, både som lyx och romantik.

    Hemlagat på verandan i solnedgången medan man dricker vin...

    Emmas syster skrev 2009-09-07 20:34:00 följande:


    lyx är ju oxå väldigt olika från person till personlyx för mig är att få duscha extra länge eller använda ett schampo som luktar gott, att sitta på verandan och titta på solnedgångenatt gå på restaurang eller prova vin - det är jobb och inte det minsta lyxigt Hemlagat däremot - det är både lyx och romantik om det är maken som lagat
  • Sonja6­8
    Äldre 8 Sep 08:10
    #22

    NÅt som jag också tycker är romantiskt är när vi är ute i -20 grader och jag säger att jag fryser om händerna, då ger min man mig alltid sina JÄTTEhandskar att ta på utanpå mina, så att jag inte ska frysa. Själv går han barhänt... Stackarn!

  • kikki kikki
    Äldre 8 Sep 09:31
    #23

    När jag ligger i sängen och är helt slut och börjar bli godis sugen och min "gubbe" plötsligt reser sig och går iväg och kommer tillbaka med min favoritchoklad.....och så säger han "köpte jag till dig idag min älskling"....det är romantik.

  • Svanbo­et
    Äldre 8 Sep 13:16
    #24

    Jag har läst och begrunnat... jag tror att vi också har en hel del romantik i vardagen men den är nog så frekvent att det inte alltid märks eller känns. Givetvis är min sambo alltid gullig och trevlig och "pysslar om" mig när jag behöver men jag vet inte om jag tycker det känns så romantiskt.

    Han gör mat när jag kommer hem sent och ringar och frågar om det går bra på jobbet när jag måste jobba över. Han gör te och serverar framför TVn när jag är sugen och grinig. Han kliar mig på ryggen och vi sitter nära varandra i soffan och ibland masserar han mina fötter. Han lyssnar när jag är otålig och less på jobbet och han lugnar mig när jag är stressad. Allt detta gör han ju inte för att "vara romantisk" utan det är ju sättet vi är på. Likväl gör jag saker för honom.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 8 Sep 16:09
    #25

    Lappar är romantik för mig!
    M brukar lämna lappar när jag ska upp tidigt, ibland i kaffekokaren där man fyller på pulver. Ofta har jag gått och lagt mig tidigt eftersom jag kliver upp 4 när jag har skola och då kan hon ha gjort ordning mackor och laddat kaffekokaren och lämnat må kärleksmedelanden lite här och där :D
    Det förgyller hela dagen!
    Har sparat alla lappar och brev i en röd ask, den första fick jag innan vi blev ihop... Blir alldeles nykär när jag tänker på det :D

  • Svanbo­et
    Äldre 8 Sep 17:43
    #26

    Sånt tycker jag är gulligt och romantiskt men det är nog bara för att det inte händer hemma hos oss i lika stor utsträckning.


    JustMeAndMyLove skrev 2009-09-08 16:09:00 följande:
    Lappar är romantik för mig! M brukar lämna lappar när jag ska upp tidigt, ibland i kaffekokaren där man fyller på pulver. Ofta har jag gått och lagt mig tidigt eftersom jag kliver upp 4 när jag har skola och då kan hon ha gjort ordning mackor och laddat kaffekokaren och lämnat må kärleksmedelanden lite här och där :D Det förgyller hela dagen!Har sparat alla lappar och brev i en röd ask, den första fick jag innan vi blev ihop... Blir alldeles nykär när jag tänker på det :D
  • Äldre 8 Sep 17:58
    #27

    Men herregud! Det var ju den gulligaste karl jag harhört om tror jag!

    Du verkar ha mer romantik än du begriper du!


    Svanboet skrev 2009-09-08 13:16:33 följande:
    Jag har läst och begrunnat... jag tror att vi också har en hel del romantik i vardagen men den är nog så frekvent att det inte alltid märks eller känns. Givetvis är min sambo alltid gullig och trevlig och "pysslar om" mig när jag behöver men jag vet inte om jag tycker det känns så romantiskt.Han gör mat när jag kommer hem sent och ringar och frågar om det går bra på jobbet när jag måste jobba över. Han gör te och serverar framför TVn när jag är sugen och grinig. Han kliar mig på ryggen och vi sitter nära varandra i soffan och ibland masserar han mina fötter. Han lyssnar när jag är otålig och less på jobbet och han lugnar mig när jag är stressad. Allt detta gör han ju inte för att "vara romantisk" utan det är ju sättet vi är på. Likväl gör jag saker för honom.
  • Svanbo­et
    Äldre 8 Sep 18:04
    #28

    Tydligen har jag det bra (utan att ens veta om det)


    passionsblomman skrev 2009-09-08 17:58:27 följande:
    Men herregud! Det var ju den gulligaste karl jag harhört om tror jag!Du verkar ha mer romantik än du begriper du!
  • Emmas syster
    Äldre 8 Sep 18:34
    #29
    Svanboet skrev 2009-09-08 13:16:33 följande:
    Jag har läst och begrunnat... jag tror att vi också har en hel del romantik i vardagen men den är nog så frekvent att det inte alltid märks eller känns. Givetvis är min sambo alltid gullig och trevlig och "pysslar om" mig när jag behöver men jag vet inte om jag tycker det känns så romantiskt.Han gör mat när jag kommer hem ötter. Han lyssnar när jag är otålig och less på jobbet och han lugnar mig när jag är stressad. Allt detta gör han ju inte för att "vara romantisk" utan det är ju sättet vi är på. Likväl gör jag saker för honom.
    sent och ringar och frågar om det går bra på jobbet när jag måste jobba över. Han gör te och serverar framför TVn när jag är sugen och grinig. Han kliar mig på ryggen och vi sitter nära varandra i soffan och ibland masserar han mina f

    Å vad jag känner igen min make i det där sättet att vara.
  • Äldre 8 Sep 19:50
    #30

    VERKLIGEN!!!
    Var tacksam!


    Svanboet skrev 2009-09-08 18:04:40 följande:
    Tydligen har jag det bra (utan att ens veta om det)
  • Svanbo­et
    Äldre 8 Sep 20:14
    #31

    Det jag funderar på om jag vill vara romantisk är att överraska min älskade med att boka in oss på ett hotell över en natt, en härlig promenad i skogen på kvällen och sen är härlig middag på en bra restaurang. Njuta av hotellrummet över natten och sen bege sig hem på morgonen efter en härlig frukost.

    Det är "planerad" romantik

  • MV85
    Äldre 8 Sep 20:33
    #32

    Romantik för mig är tid och prioritering.
    Tid att göra saker tillsammans, att prioritera varandra och att njuta tillsammans.
    Sen om det består i att den som mest sällan gör det har lagat mat eller köpt hem vin är inte det viktigaste..
    En chokladbit när han var o handlade "för jag vet att du tycker om dom" eller ett sms som säger "Tänker på dig" när han har mycket att göra på jobbet - små saker som är otroligt viktiga och väldigt romantiska.

  • Frulle
    Äldre 9 Sep 08:33
    #33

    Ååå så där är min m också.
    Ja visst. Han kan vara otroligt irriterande ibland, men när jag tänker på vad han faktiskt gör så är det såna saker du skrev.
    Vi har det bra vi!


    Svanboet skrev 2009-09-08 18:04:40 följande:
    Tydligen har jag det bra (utan att ens veta om det)
  • Svanbo­et
    Äldre 9 Sep 09:03
    #34

    Visst är de underbara men ibland hade jag önskat att han vore lite mer "kreativt" och inspirerande romantisk. Typ som att planera en överraskningsresa/ eller spontant ta med mig ut på en helkväll/dejt.


    Frulle skrev 2009-09-09 08:33:28 följande:
    Ååå så där är min m också.Ja visst. Han kan vara otroligt irriterande ibland, men när jag tänker på vad han faktiskt gör så är det såna saker du skrev.Vi har det bra vi!
  • Frulle
    Äldre 9 Sep 09:47
    #35

    Jaa jag vet precis vad du menar!!!

    Hmm jag är dock nyfiken för han sa här om dagen: hmmm jag tror jag har hittat den perfekta julklappen åt dig!!

    Intressant!!


    Svanboet skrev 2009-09-09 09:03:34 följande:
    Visst är de underbara men ibland hade jag önskat att han vore lite mer "kreativt" och inspirerande romantisk. Typ som att planera en överraskningsresa/ eller spontant ta med mig ut på en helkväll/dejt.
  • Svanbo­et
    Äldre 9 Sep 10:15
    #36

    spännande!

    min älskling frågade i morse vad jag vill ha i födelsedagspresent... jag fyller ju idag så han har ju glömt det men vi är inte direkt bra på att handla presenter till varandra i tid. Jag är lika dålig jag. Känn ju liksom inte lika romantiskt om man ska behöva tala om att boka det datumet då och då på det här stället och sen vill jag gå på restuarangen där och... Inte alls lika roligt som om han bokade på eget bevåg.


    Frulle skrev 2009-09-09 09:47:39 följande:
    Jaa jag vet precis vad du menar!!!Hmm jag är dock nyfiken för han sa här om dagen: hmmm jag tror jag har hittat den perfekta julklappen åt dig!!Intressant!!
  • Sonja6­8
    Äldre 9 Sep 10:25
    #37

    Min älskling har planerat en kryssning till Riga åt mig på min födelsedag. Jättegulligt och romantiskt.
    Att jag fått reda på det är pga han behövde hjälp med att boka biljetterna (om man inte är så bra på svenska så kan det vara lite knivigt när det dyker upp en massa konstiga rutor med frågor på skärmen när man sitter och ska boka och betala). Så det blev ingen jättesurprise direkt, men gulligt ändå. Det är tanken som räknas.

  • femini­stbrud
    Äldre 9 Sep 10:37
    #38

    Vad kul!! Det är alltid tanken som räknas. Min man är jättedålig på att komma på bra presenter, men han är väldigt bra på att fixa fin frukost när jag fyller år eller laga god middag.


    Sonja68 skrev 2009-09-09 10:25:25 följande:
    Min älskling har planerat en kryssning till Riga åt mig på min födelsedag. Jättegulligt och romantiskt. Att jag fått reda på det är pga han behövde hjälp med att boka biljetterna (om man inte är så bra på svenska så kan det vara lite knivigt när det dyker upp en massa konstiga rutor med frågor på skärmen när man sitter och ska boka och betala). Så det blev ingen jättesurprise direkt, men gulligt ändå. Det är tanken som räknas.
  • Frulle
    Äldre 9 Sep 10:59
    #39

    Men grattis på födelsedagen! :-9


    Svanboet skrev 2009-09-09 10:15:27 följande:
    spännande!min älskling frågade i morse vad jag vill ha i födelsedagspresent... jag fyller ju idag så han har ju glömt det men vi är inte direkt bra på att handla presenter till varandra i tid. Jag är lika dålig jag. Känn ju liksom inte lika romantiskt om man ska behöva tala om att boka det datumet då och då på det här stället och sen vill jag gå på restuarangen där och... Inte alls lika roligt som om han bokade på eget bevåg.
  • Svanbo­et
    Äldre 9 Sep 11:11
    #40

    Tackar


    Frulle skrev 2009-09-09 10:59:13 följande:
    Men grattis på födelsedagen! :-9
Svar på tråden Vad är romantik för dig?