• Sarisen82

Kort brudklänning - slöja?

Hej tjejer!

Såg ni den underbara korta brudklänningen på sid 59 i Bröllopsguiden som kom ut nu i veckan? Det är den här klänningen: www.alexiadesigns.com/main/couture.php fast i vitt, har inte kunnat hitta någon bild på nätet..

Jag blev kär men funderar nu på om man kan ha slöja till den. Ska gifta oss i kyrkan och om det ska vara en så enkel och kort klänning så vill jag gärna ha slöja så att det ändå blir lite högtidligt. Vad tror ni? Någon som har sett bild på brud med kort klänning och slöja?

TACKSAM för svar :)

• Svar på tråden Kort brudklänning - slöja?
  • Steven och Johanna

Ja det tycker jag absolut att man kan ha. En kortare variant som går till axlarna eller möjligen armbågen tycker jag är fint till!

• KatjaB

tycker det är fint med en slöja som är typ 10 cm nedanför axeln, känns lite retro, precis som de korta brudklänningarna. Den andra länken du lade in nu var ju jättesöt.

• Sarisen82
    KatjaB skrev 2009-09-05 23:16:15 följande:
    tycker det är fint med en slöja som är typ 10 cm nedanför axeln, känns lite retro, precis som de korta brudklänningarna. Den andra länken du lade in nu var ju jättesöt.
    Ja, visst är det en jättesöt klänning :) Blev så kär..(fast det blir jag jämnt och ständigt i alla vackra klänningar)

Är det någon som har bilder på korta klänningar med slöja??
  • Sarisen82

Ajdoo, tack för länken - precis såna bilder som jag var ute efter :)

Vad har du tänkt ha för klänning om man får vara nyfiken..?

• Sarisen82

Elmac

Vilka underbara bilder :) Precis ett sån bröllop hade jag egentligen velat ha men ibland får man komprimissa.. Gillade din klänning skarpt, var har du hittat den?

• missemys

JAg skulle välja den från andra länken och en kort slöja, lite Jackie Kennedy stuk. Jättefint!

• ElMac

ja visst är den fin? Annorlunda, kort (perfekt för strand) men ändå bröllopig :) Jag hittade den på Cinderella i Piteå. Det är en Forever yours - en rejäl klänning med "inbyggd" korsett och underkjol så den kräver liksom inget mera.
    Den är till salu (om hon som var här i lördags inte ska ha den) Fast jag bor i Skellefteå, kanske lite långt bort? ;)

Sarisen82 skrev 2009-09-06 21:19:19 följande:
    ElmacVilka underbara bilder :) Precis ett sån bröllop hade jag egentligen velat ha men ibland får man komprimissa.. Gillade din klänning skarpt, var har du hittat den?
Svar på tråden Kort brudklänning - slöja?