• sarasarasara

Nedrans skomakare.

Jag har letat hela sommaren efter bruskor, och eftersom jag inte vill ha klack har det varit svårt. Men förra veckan hittade jag de perfekta skorna, och dessutom på rea! Det går ett band över foten och det var lite för långt, så jag lämnade in det till skomakaren.

Idag hämtade jag skorna, och nu har han gjort de för korta, så de trycker åt över foten. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill inte gärna gå för mycket i den heller eftersom de är i skinn och jag inte vill att de ska bli rynkiga.

Gissa om jag är irriterad.

• Svar på tråden Nedrans skomakare.
  • bokkei

Hur pass mycket för små är dom nu?
    Då jag ska gå in skor i skinn brukar jag om de är lite för små ta på mig ett par strumpor som jag fuktar och gå omkring i lite hemma och sen låta skorna torka, så brukar skorna anpassa sig efter min fot.
    Har dock hört att det kan förstöra skinnet, men jag har aldrig varit med om att någon av mina skor förstörts av det...

• sarasarasara

Inte katastrof-små, men det känns att det klämmer åt för hårt på foten. Jobbigt att ha dom i tolv timmar liksom. Men jag lindade in bandet i blött hushållspapper nu, utan att det kommer åt skinnet, och så ser jag till att sitta still. Som jag skrev; jag vill ju inte att de ska bli rynkiga!

• FelizLane

men klaga? Kan han inte göra om bandet?

• sarasarasara

Jag vill inte lämna dom till honom igen, han vägrade lyssna när jag sa att det var för trångt. Han sa bara "Nej, micket bra, perfekt, micket bra". Jag bor i en liten stad så det finns inga fler skomakare här, och dessutom har jag bara en vecka (!) kvar.

• nano86

Jag skulle försöka gå in dem om jag vore du. Hällre att skorna blir lite rynkiga än att de är för trånga, blir inte kul på bröllopsdan om man får ont i fötterna direkt.

• sarasarasara

nano86: Ja, det är ju sant. Ska fortsätta med blött papper runt ett tag till först.

• nano86

Lycka till. Det blir nog bra i slutändan hur det än går.

• sarasarasara

Tack, det tror jag också! Man har ju pinat sig igenom ett och annat skavsår bara för att man gillar skorna förut

Svar på tråden Nedrans skomakare.