• Honey bunny83

Hjälp med ringar!

Hej! Behöver hjälp/tips från er...

Min blivande man friade till mig på Amerikanskt sätt, alltså jag fick en helt underbar vitgulds ring med x antal diamanter på.... medan han inte har någon ring alls... nu till mitt problem.... Måste jag nu då få/välja en slät ring när vi gifter oss, eller kan den oxå vara prydd med stenar? För jag har ju nu blivit bortskämd med en så otroligt vacker ring....
    Tack på förhand

• Svar på tråden Hjälp med ringar!
  • elsi

jag fick en mycket vacker solitär i förlovnings ring, på vit guld min man har inget, Vi valde då slätaringar som vigsel ring därför att vi vill göra på engelsk sätt, vigsel ringenen ska, enligt gammal tradition inte tas av och därför är den slät.
    Våra ringar är utformade bara för oss lite udde böligform. Hans i röd guld min i vit
    jag skulle välja en slät ring som inte ta blicken från alla diamanter,
    Prata med en guldsmed. Kolla Bo Sander silver o guld. Han kan göra en slät ring bara för dig.
    Min man fick manchettknappar med 2 små dimanter på som morgon gåva.

• sarasarasara

Jag fick min svärmors ringar (trots att de fortfarande är gifta!), och det är stenar i både förlovings- och vigselringen. Man gör precis som man vill, och om du hittar en ring som passar till så spelar det ju inget roll!

• KatjaB

jag kommer ha stenar i både förlovnings och vigselringen, kommer bli hur fint som helst

• KhiraLii

Jag har också en förlovningsring med flera smådiamanrer som ramar in en större (se gallerit). Det finns en alliansring att köpa som passar till denna så förmodligen kommer jag skaffa den, eller låta tillverka en annan alliansring med ev större eller fler diamanter.

• mammab

jag kommer ha stenar å båda mina ringar. kan se i mitt galleri hur dom kommer se ut ungefär!

• Niini

Personligen skulle jag välja en slät eftersom det annars kan bli överdrivet mycket.

• elsi
    Niini skrev 2009-09-14 20:30:51 följande:
    Personligen skulle jag välja en slät eftersom det annars kan bli överdrivet mycket.
    Hålla med, Jag menar inte att det inte är fint med stenar i båda, inte alls! men om din förlovnings ring är så otrolig vacker, låt den vara för sig själv o välj en slät ring eller något som blänka bara lite för att lyfta den ännu mer
    Jag träffad någon härom dagen som aldrig riktig märkt min förlovningsring som är, om jag få säga själv en mycket vacker Vi diamant med blå nyns. När hon såg den bredvid vigselringen som är slät sa hon plötsligt.. Oh Shit jag bleb riktig gernerade på ett bra sätt. Prova dig fram. Nk juvel salong är faktiskt rätt bra på att ge råd. fast vi köpt aldrig därifrån.
    njut av denna tiden, den gå så fort Kram!
Svar på tråden Hjälp med ringar!