• AGITI

Villa Vänhem på Nääs -> Hur löste ni planeringen?

Hej!

Vi har hittat vår drömlokal! Villa vänhem på Nääs! Dyrt men i mina prinsessdrömmar tänkte jag att om vi bara bokar den lokalen kommer all annan planering gå som ett skott =)

Nu har vi bokat och kört fast lite i planeringen! Cateringfirman vi planerade att anlita tycker att lokalen är kass! Köket är för litet, matsalen är för stor, det finns inte ytor att bereda eller lägga upp maten på, det kommer att bli väldigt dyrt osv...

jag kände mig minst sagt nedslagen efter vårt samtal! Så min fråga är, hur har ni som varit eller skall vara på vänhem planerat??? Är det någon annan som tänkt sig trerätters till närmare 100 gåster där? Vet ni någon firma som klarar av det?

Snälla hjälp mig med tipps och ideér!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Villa Vänhem på Nääs -> Hur löste ni planeringen?
  • BlomAnna

Vänhem är min dröm lokla med men det kommer nog inte att bli den pga priset.

Det finns ju en firma som sammarbetar med Nääs slott. De borde ju kunna fixa det galant... Minns inte vad det är för firma. Tror det kan vara Nääs Värdshus kanske...men kolla hemsidan så står det där.

Lycka till!

• AGITI

Ja den är verkligen fin... och dyr, det blir väll så eftersom de mister två nätters vandrarhems intäkter... = /.

Nääs wärdshus verkar ha gått i konkurs, annars tänkte jag också på dem. Får kanske ha is i magen och se om det startar upp något nytt under hösten, det lät så... (men då undrar man ju såklart om man vågar anlita de nya, om det inte finns så stor lönsamhet kanske de också går i konkurs och det vill man ju inte skall hända veckan före sitt eget bröllop...)

Tack tack!

• BlomAnna

Annars kanske du kan ta catering från någon firma men ordna med att lägga upp maten etc själv eller anlita egen "personal" då behöver ju cateringfriman bara lämna maten så att säga.

Har hört mycket bra om Malins Skafferi men inte anlitat henne själv.

• AGITI

Ingen annan som skall ha sin fest på vänhem?

• Malin och Anders

Hej! Här är en till som skall ha sin bröllopsfest på Vänhem nästa år i maj. Såg denna tråden först nu. Har inte bokat ngn catering än men varit i kontakt på aludden i lerum som lät positiv. Har dock inte prov ätit där än. Vet du hur de är? Får man lov o fråga vem som inte ville catera till vänhem? Så inte jag ringer samma

• AGITI

Hej!
    Kul att det är någon mer som planerar fest på vänhem!!

Det var Aludden som jag pratade med, de ville först och främst övertala oss om att det var bättre att vi bokade deras lokal och i andra hand ville de såklart gärna ha cateringen men tyckte att vi i så fall skulle köra på buffé pga allt jag skrev i inledningen...

Vi vill väldigt gärna ha sittandes trerätters, så jag blev lite besviken. Men kan man tänka sig ett annat upplägg är jag övertygad om att Aludden gör bra mat! Har ätit lunch där ett flertal gånger och den är fantastisk!!! =)

Har även varit i kontakt med Sjölyckan och de lät väldigt positiva och proffsiga men tyvärr kunde de inte ta vårt bröllop då de redan var uppbokade då =(

Men nu har även Näs Wärdshus öppnat igen, så jag hoppas att jag snart får svar från dem.

Hade vart kul att utbyta lite ideér med er som skall ha samma lokal! Hur tänker ni kring eran dag?

• Aubergine

Hej,

min kusin hade sin fest där, Lindelöv från Alingsås stod för maten (googla så hittar du dem). Allt var supergott och jag hörde ingen klaga om utrymmet!

Lycka till!

• Malin och Anders

Hej igen! Oj var det Aludden, nej.... attans jag vill ju också ha trerätters med serveringspersonal.Jag har bara mailat med honom men det lät ju inte bra detta. När e det ni skall gifta er? hade varit väldigt skönt att ha ngn att ventilera med. Vad hade sjölyckan för mat? Har inte ätit där heller. Jag har förresten mailat lite med wärdshuset med och de kostade ca 700 per kuvert då ingick personal och kaffe, tårta. Då får gärna berätta vad du får fram. Lindelöv är ju kända för sin goda mat, men dyrare tror jag. för vi är i behov av serv.personal också.

• AGITI

Hej!

Och tack för att ni skriver, alla tipps är verkligen välkomna! Fester i den här omfattningen är inget man planerar dagligdax precis ;)

malin och anders: Vi skall gifta oss 19:de Juni nästa år och vi beräknar bli ca 100pers. När och hur många tror ni att ni blir?

Då verkar ju Lindelöv nästan mer prisvärda än Wärdshuset, de har priser på sim hemsida för 3:rätters inkl. dryck, välkomstdryck med tillbehör för ca 750kr. Eller var Wärdshusets priser inkl dryck också??

hur som helst känns det som mycket pengar(!)

Sjölyckan pratade om priser runt 450kr/kuvert men det var för middag och servering av denna om jag förstod honom rätt. (Jag har inte heller ätit deras mat).

Shit vad detta känns klurigt! Maten är ju så suveränt viktig också!

Svar på tråden Villa Vänhem på Nääs -> Hur löste ni planeringen?