• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Känner igen det där med att vara så trött på kvällarna. Sen håller jag med om att helgerna bara flyger iväg. Men som sagt, man måste ju ta tag i det.

Nä, det kan ju inte vars så skoj att prova klänning själv. Jag ville ialla fall ha lite smakråd.

• shamrock

Vem har ni valt eller kommer att välja som smakråd och moraliskt stöd då ni ska prova ut era brudklänningar?

• Bluebride

tror inte kyrkan avsäger sig rätten. Då får faktiskt kyrkan hjälpa till med vigselförättare som har bokat kyrka redan

• 20100515

Apropå klänning...jag har inte börjat kika än...då vi inte gått ut med nyheten än bland annat.
    Men när det väl är dags så kommer jag vilja ha med någon. Blir antagligen tärna och toastmadame...vid skilda tillfällen för jag räknar inte med att jag ska hitta den första dan. Perfekt att de bor på olika orter, fler butiker att välja på. :)

• Martinaa
    Bluebride skrev 2009-09-10 13:37:39 följande:
    tror inte kyrkan avsäger sig rätten. Då får faktiskt kyrkan hjälpa till med vigselförättare som har bokat kyrka redan
    Avsäger de vigselrätten så får man allt boka borglig vigsel själv, då har som sagt inte kyrkan nåt med det att göra längre, mer än att de kan ha en välsignelseceremoni över äktenskapet som man kan likna en vigsel ganska mycket.

Suck... pratade just med mamma på telefon. Självklart är mina föräldrar glada för vår skull att vi ska gifta oss, men pappa är snålheten själv och när vi berättade vilket ställe vi valt och att de tar en hyra på 10 000:- för kapellet blev det diskussioner som slutade i tårar för min del. Visst är det mycket pengar men det är vårt beslut och våra pengar. Klart vi räknar med lite ekonomiskt stöd från våra föräldrar, men annars har vi ju tänkt spara ihop allting själva.
    Ikväll, i telefonen, var ämnet uppe igen. De tyckte gott vi kunde leta efter något annat ställe, trots mina argument att vi vill vara där och det redan är bestämt osv.
    Nu sitter jag här och känner mig så trött på allt tjafs att jag sitter och googlar efter andra kyrkor och festlokaler. Jag vill ju inte bli osams med mina föräldrar på grund av det här, samtidigt som det, som sagt, är VÅRT beslut.
    Det finns en annan liten kyrka här i närheten som jag tror skulle vara fin också, och googlade upp ett festställe som såg fint ut, men i några månader nu har vi ju varit inställda på att vi ska vara på Torpa. Suck... känner mig bara deprimerad.

Sorry för mitt privata svammel, men kände att jag behövde skriva av mig... =/ Får prata med sambon sen när han kommer hem.
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Usch vad jobbigt!
    Det är klart att ni ska gå på er känsla, som sagt det är ju er dag och era pengar. Men jag förstår att det är svårt när ens egna föräldrar ifrågasätter ert val.

Förresten, det är klart att du ska skriva här. Vi hänger ju ihop i vårt och torrt, eller hur?

Själv börjar jag bli lite betänksam med det här med pengar. Det kommer ju onekligen gå åt en hel del pengar bara på en dag. Sen ska vi ju då önska oss bidrag så vi kommer iväg på en bröllopsresa.
    Jag hoppas verkligen att de här känslorna kommer försvinna snart.
    M2b sa att jag inte får ångra mig nu Så det är väl bäst att lyda

• Bluebride

jag hoppas inte kyrkan avsäger sig vigselrätten, för jag orkar inte boka en massa. Turligt nog är det nog inte så svårt här. Men i så fall ska jag fråga hon som är kyrkvärd om tips.

• mmm2010

Oj oj har inte varit inne på länge! Har hänt massa ser jag och folk har börjat komma igång ordentligt med planering!Roligt
    Var på ett jättefint bröllop för två helger sedan och det var riktigt vackert! kändes konstigt att sitta där och tänka att"nästa gång man är på bröllop så är det vårt bröllop" hihi
    Fick massa inspiration, men mest såg man faktiskt vad man inte ville ha med själv allt gick i ljusa färger, vitt och ljusgrönt och jag älskar färg så nu har jag bestämt mig för att färgtemat nog får bli orange/gult! Låter rätt höstigt men jag tror nog man kan få till det! men jag kommer säkert ångra mig 1000ggr haha
    ha det gött sålänge

• mmm2010

ett litet tillägg till din lista Martinaa!(om man kan meddela dig här...?)
    Vi gifter oss i 15 maj KV

• Martinaa
    mmm2010 skrev 2009-09-10 22:41:29 följande:
    ett litet tillägg till din lista Martinaa!(om man kan meddela dig här...?)Vi gifter oss i 15 maj KV
    Of course! Det är uppdaterat nu!
Svar på tråden MAJ 2010 del 3