• elinile

Tekla brudklänning

Har blivit totalt störtförälskad i en klänning från Tekla... Bara sett den på bild än så länge, men ska ner o titta på den om en månad. Fler som är inne på Teklaklänningar eller som haft en på sitt bröllop. Vad tycker ni om dem?

• Svar på tråden Tekla brudklänning
  • ettem

Japp, jag har också helt snöat in på en Teklaklänning, en "Jane Austen-inspirerad", klassiskt enkelt men ändå lite annorlunda när man jämför med alla axelbandslösa klänningar med broderier och jättekjolar (som jag inte är så sugen på...).
    Bild finns i mitt galleri!

Skall inte gifta mig förrän 2011, så jag håller ögonen öppna på "allaannonser.se" och håller tummarna för att någon skall sälja just DEN i MIN storlek innan dess (har varit helt såld på just den sedan jag såg den för ett år sedan, så jag tror inte att jag kommer ändra mig, oavsett hur många klänningar jag tittar på så känns den klänningen sååå rätt för mig...)

Vilken modell är det du vill ha?

• elinile

Såg att jag missat o svara... Sorry!

Jag är helt såld på klänningen Vera! Särskilt nu när jag varit nere och fått se den i verkligheten och provat den. Den är så underbart vacker i sin enkelhet. Har lagt handpenning, så i februari/mars åker jag ner igen för att prova den. Längtar!!!

• molnis

Har ej sett någon i verkligheten än. Hur ligger priserna ungefär?

• ettem

Elinle: ja, vera är verkligen supersöt! vad kul att den vara lika fin i verkligheten!!

"Veronica" heter den som jag spetsat in mig på...
    Jag får nog se till att ta med mig min tärna ner och prova längre fram, det är liiite synd att man bara kan köpa dem på ett enda ställe måste jag säga.

• molnis

Kollade på deras sida och verkar finnas i malmö, stockholm och kungsbacka (Göteborg) så ska försöka komma iväg till butiken i kungsbacka i veckan för skulle vilja testa en som jag sett på hemsidan (ESTER SHORT. Tycker de har väldigt snygga klänningar!

• elinile

De är rätt dyra egentligen, för de är ju ganska enkla, men helt underbara! Fint tyg också, tror det är thaisiden i alla. Kunde bara inte motstå... Trots att min budget för klänning helst inte skulle överstiga 5000:-. Vera, som jag bestämt mig för, kostar 7980:-

• elinile
    molnis skrev 2009-10-04 19:25:33 följande:
    Kollade på deras sida och verkar finnas i malmö, stockholm och kungsbacka (Göteborg) så ska försöka komma iväg till butiken i kungsbacka i veckan för skulle vilja testa en som jag sett på hemsidan (ESTER SHORT. Tycker de har väldigt snygga klänningar!
    Den var också superfin! Tycker den lilla tyllkanten som finns på många av hennes klänningar är så himla fin! Något jag fastnade för direkt!
Svar på tråden Tekla brudklänning