• Alexxxi

Avundas ! =(

Måste säga att jag avuuundas alla långa tjejer som slipper ha 10cm's klackar på sitt bröllop!

Själv är jag 1.61 bara och har oftast höga klackar. Min böllopsklänning kommer va ganska stor så jag behöver höga klackar i vilket fall som helst.

Men eftersom man ska ha nåt som matchar klänningen som ska vara kritvit är det inte alltid man hittar supersnygga skor som är bekväma.

Har någon nått bra tips om vad man kan använda i skorna? Nån sula som är mjuk och som verkligen funkar kanske?

Att byta skor under kvällen är inget alternativ,hehe.

• Svar på tråden Avundas ! =(
  • 090208

Och svar pa det du egentligen ville ha hjalp med...:

Brukar ga in mina nar jag stadar. Har dom pa mig nar jag dammsuger osv. Hur bra som helst. Borja flera veckor innan!!
    Och ha sana gele-kuddar i skorna.

• 090208

Min man ar typ 1 cm kortare an mig. Han ar gaaaalen i langa tjejer med langa ben. Bra for mig, mater 1.78 meter over havet.
    Har garna Victoria Beckham-klackar. Var stolt!
    I och H skrev 2009-09-02 13:37:50 följande:

Jag avundas alla korta tjejer. jag hade gärna delat med mig lite. Jag är 180 och det är riktigt tråkigt. Jag ska fixa en klack på killens skor så han blir lite längre än jag. Han är 183 men den lilla skillnaden märks knappt =(
  • RonnysNina

Scholl har gelekuddar både för trampdynan och för hälen. Jag tycker de är helt underbara.
    Finns lite överallt, jag köpte mina på Kicks. Åhlens och olika skoaffärer brukar också ha dem.

• eli2009

jag hade 12 cm höga skor och dem var sååå bekväma...:)

Skorna som jag hade, har 5 andra brudar haft innan:p antikskor kallar jag dem:P

• Alexxxi

Klart det inte är ett måste och det är säkert fint att bryta lite, men jag vill ha kritvita som klänningen=)

090208 skrev 2009-09-02 17:48:46 följande:
    Na, man maste val inte ha kritvita skor? Ar det inte snyggt med lite FARG..? Ljusbla eller vad som helst som ar ljust ar val jattefint.
  • Alexxxi

Att gå in dem är klart ett alternativ men det är inte bara det utan efter att ha stått och dansat i dem ett tag så gör det ju ont ändå.

090208 skrev 2009-09-02 17:50:07 följande:
    Och svar pa det du egentligen ville ha hjalp med...:Brukar ga in mina nar jag stadar. Har dom pa mig nar jag dammsuger osv. Hur bra som helst. Borja flera veckor innan!!Och ha sana gele-kuddar i skorna.
  • Alexxxi

Hehe jaså? Ärvda eller?

eli2009 skrev 2009-09-02 19:09:54 följande:
    jag hade 12 cm höga skor och dem var sååå bekväma...:)Skorna som jag hade, har 5 andra brudar haft innan:p antikskor kallar jag dem:P
  • Alexxxi

Ja det har jag nog sett, får ta och köpa såna nu när jag ska på bröllop i augusti och se om dem funkar för mig med=D

RonnysNina skrev 2009-09-02 18:24:46 följande:
    Scholl har gelekuddar både för trampdynan och för hälen. Jag tycker de är helt underbara. Finns lite överallt, jag köpte mina på Kicks. Åhlens och olika skoaffärer brukar också ha dem.
  • EmMagnus

Jag har nästan alltid hägklackat och kan verkligen rekommendera Scholls gelkuddar, utan dem orkar inte mina fötter en hel dag! Dessutom har jag väldigt ganska små fötter för min längd vilket gör att utan gelkuddarna skulle mina trampdynor ta sjukt mycket stryk. Har sett att Scholl dessutom har andra gelkuddar för andra ställen i skorna men dem har jag aldrig testat så det kan jag inte uttala mig om.
    Lycka till!

• Alexxxi

Så bra:D Då ska jag definitivt pröva dem. Det är ju mest längst fram där man har hela sin tygnd typ. Kommer inte på vad det kallas, men bakom tårna, haha ni får ursäkta jag e riktigt trött. Men tror ni förstår var jag menar.

Där lär jag behöva gelé kuddarna iafl=)

EmMagnus skrev 2009-09-02 21:31:34 följande:
    Jag har nästan alltid hägklackat och kan verkligen rekommendera Scholls gelkuddar, utan dem orkar inte mina fötter en hel dag! Dessutom har jag väldigt ganska små fötter för min längd vilket gör att utan gelkuddarna skulle mina trampdynor ta sjukt mycket stryk. Har sett att Scholl dessutom har andra gelkuddar för andra ställen i skorna men dem har jag aldrig testat så det kan jag inte uttala mig om.Lycka till!
  • eli2009

lånade:P

Helt underbara vita höga platåskor. Jag är 1,52 m och med skorna blev jag 1.64cm:P

Alexxxi skrev 2009-09-02 21:11:49 följande:
    Hehe jaså? Ärvda eller?
  • Alexxxi

Hehe gött! Hoppas jag hittar snygga och bekväma

eli2009 skrev 2009-09-02 22:00:08 följande:
    lånade:PHelt underbara vita höga platåskor. Jag är 1,52 m och med skorna blev jag 1.64cm:P
  • 090208

Tycker du ska lagga bade tid, energi och pengar (ja, inte en formogenhet kanske...) pa att hitta bra kuddar m.m sa du kanske dansa och stoja hela natten. Usch for ont i fotterna, det ar sa trist nar man inte pallar och maste ga och satta sig ibland.

• Alexxxi

Ja då, det är tanken så jag ska leta ordentligt tills jag hittar

090208 skrev 2009-09-03 20:41:27 följande:
    Tycker du ska lagga bade tid, energi och pengar (ja, inte en formogenhet kanske...) pa att hitta bra kuddar m.m sa du kanske dansa och stoja hela natten. Usch for ont i fotterna, det ar sa trist nar man inte pallar och maste ga och satta sig ibland.
  • fru okt

Har själv breda fötter och svårt att hitta skor p.g.a. det. Tycker dock att (äkta) läderskor alltid är bekvämare (efter att man gått in dem än tygskor). De formar sig bra kring foten. Kanske det funkar att ha vita läderpumps eller liknande? De kan ju vara snygga att ha på sommaren sen oxå men t.e.x. jeans..

• 090208

fru okt:
    En till med Kalle Anka-fötter? Skönt att man inte är ensam.

• Alexxxi

Jaa kanske det, jag e van att ha pumps hoppas bara jag hittar snygga och vita:D

Tror det är ganska kasst med urval nu då det inte är sommar längre, så jag får nog vänta till våren=D

fru okt skrev 2009-09-03 22:31:50 följande:

Har själv breda fötter och svårt att hitta skor p.g.a. det. Tycker dock att (äkta) läderskor alltid är bekvämare (efter att man gått in dem än tygskor). De formar sig bra kring foten. Kanske det funkar att ha vita läderpumps eller liknande? De kan ju vara snygga att ha på sommaren sen oxå men t.e.x. jeans..
  • KatjaB

men orkar du verkligen gå/dansa hela dagen med 10 cm:s klackar? räcker det inte med typ 5 cm.. är själv 164 cm lång och även fast jag hittat jättefina skor så har jag tänkt att jag inte orkar gå omkring i killerheels hela dagen.
    Har ofta klackar annars, men då sitter jag ändå på ett kontor så det är ju inte så jobbigt.

Men för att svara på din fråga så finns det gelekuddar att sätta under trampdynan och mockainlägg att sätta bakom hälen.. gör underverk på en obekväm sko!

• Alexxxi

Ja då, sålänge dem är bekväma, men hur stor är chansen att man alltid hittar snygga och bekväma liksom?

Tack för tipsen iafl, men har du inga namn på mätket eller nåt? finns ju måånga såna gelekuddar i alla olika märken, blir bara förvirrad=(

KatjaB skrev 2009-09-03 23:02:32 följande:
    men orkar du verkligen gå/dansa hela dagen med 10 cm:s klackar? räcker det inte med typ 5 cm.. är själv 164 cm lång och även fast jag hittat jättefina skor så har jag tänkt att jag inte orkar gå omkring i killerheels hela dagen.Har ofta klackar annars, men då sitter jag ändå på ett kontor så det är ju inte så jobbigt. Men för att svara på din fråga så finns det gelekuddar att sätta under trampdynan och mockainlägg att sätta bakom hälen.. gör underverk på en obekväm sko!
Svar på tråden Avundas ! =(