• Alexxxi

Avundas ! =(

Måste säga att jag avuuundas alla långa tjejer som slipper ha 10cm's klackar på sitt bröllop!

Själv är jag 1.61 bara och har oftast höga klackar. Min böllopsklänning kommer va ganska stor så jag behöver höga klackar i vilket fall som helst.

Men eftersom man ska ha nåt som matchar klänningen som ska vara kritvit är det inte alltid man hittar supersnygga skor som är bekväma.

Har någon nått bra tips om vad man kan använda i skorna? Nån sula som är mjuk och som verkligen funkar kanske?

Att byta skor under kvällen är inget alternativ,hehe.

• Svar på tråden Avundas ! =(
  • nano86

Jag är 156 och sambon 187. Har inte bestämt mig för om jag vill ha högklackat. Har det så gott som aldrig annars så varför ska jag ha det på bröllop, kommer ju se "för lång" ut mot vad jag gör annars :-P

Men jag hänger med, blir KANSKE högklackat och jag har faktiskt tänkt samma tanke som du. Det finns några typ gelkuddar man ska lägga i skon (främre delen). De kanske funkar?

• Niini

Jag kommer antagligen ta samma skor som vid studenten, vita, bekväma och helt uderbara :) Mitt tips är att satsa på ett märke som specialicerar sig på skor, både min studentskor o ett par andra sjukt sköna skor är Vagabond så ta o kolla om du hittar några snygga från dem :)

• Alexxxi

Hehe aa men e du inte van så kan det va jobbigt. Min m2b är iofs inte så lång han e 1.76 så det e ganska lagom för mig men jag kan inte ha för låga pga klänningen...

Jag vet vilka du menar men tycker dem är i vägen mer än vad dem e sköna. Hehe

nano86 skrev 2009-09-02 10:01:11 följande:
    Jag är 156 och sambon 187. Har inte bestämt mig för om jag vill ha högklackat. Har det så gott som aldrig annars så varför ska jag ha det på bröllop, kommer ju se "för lång" ut mot vad jag gör annars :-PMen jag hänger med, blir KANSKE högklackat och jag har faktiskt tänkt samma tanke som du. Det finns några typ gelkuddar man ska lägga i skon (främre delen). De kanske funkar?
  • Alexxxi

Tack Det ska jag tänka på=)

Niini skrev 2009-09-02 10:03:37 följande:
    Jag kommer antagligen ta samma skor som vid studenten, vita, bekväma och helt uderbara :) Mitt tips är att satsa på ett märke som specialicerar sig på skor, både min studentskor o ett par andra sjukt sköna skor är Vagabond så ta o kolla om du hittar några snygga från dem :)
  • I och H

Jag avundas alla korta tjejer. jag hade gärna delat med mig lite. Jag är 180 och det är riktigt tråkigt. Jag ska fixa en klack på killens skor så han blir lite längre än jag. Han är 183 men den lilla skillnaden märks knappt =(

• Alexxxi

Det är oxå jobbigt, jag hade inte velat va så lång heller, men 5 cm till för min skull hade inte skadat.

Jo jag förstår vad du menar, han måste oxå komma upp i höjden lite då din frisyr kan få dig att se längre ut.
    Det är en del att tänka på...

I och H skrev 2009-09-02 13:37:50 följande:

Jag avundas alla korta tjejer. jag hade gärna delat med mig lite. Jag är 180 och det är riktigt tråkigt. Jag ska fixa en klack på killens skor så han blir lite längre än jag. Han är 183 men den lilla skillnaden märks knappt =(
    Men inga tips på bekväma sulor m.m till fötterna?
  • Ore
    Alexxxi skrev 2009-09-02 14:20:53 följande:
    Det är oxå jobbigt, jag hade inte velat va så lång heller, men 5 cm till för min skull hade inte skadat.Jo jag förstår vad du menar, han måste oxå komma upp i höjden lite då din frisyr kan få dig att se längre ut.Det är en del att tänka på...I och H skrev 2009-09-02 13:37:50 följande:
    Men inga tips på bekväma sulor m.m till fötterna?
    Någon typ av inlägg fram i foten är väl det man kan göra för att göra dem bekvämare.

I skoväg kan jag annars rekommendera dig att kolla på dansskor, brukar vara väldigt sköna
  • Alexxxi

Finns det speciella affärer för dansskor? Tänk på att jag bor i Halmstad nu, hehe.

Ore skrev 2009-09-02 14:44:28 följande:
    Någon typ av inlägg fram i foten är väl det man kan göra för att göra dem bekvämare. I skoväg kan jag annars rekommendera dig att kolla på dansskor, brukar vara väldigt sköna
  • 090208

Na, man maste val inte ha kritvita skor? Ar det inte snyggt med lite FARG..? Ljusbla eller vad som helst som ar ljust ar val jattefint.

Svar på tråden Avundas ! =(