• Steven och Johanna

Gå in själv i kyrkan efter sina tärnor?

Undrar om det är någon som har valt att gå in i kyrkan/vigsellokal själv vid vigsel? Ser det konstigt ut om man går in själv efter sina tärnor? Vill inte möta min blivande förrens vid altaret och lokalen är så liten så det kommer bli för trångt för mig och mina två fäder (biologisk och den jag är uppväxt med) att gå samtidigt som jag hade tänkt... Hur göra?!

• Svar på tråden Gå in själv i kyrkan efter sina tärnor?
  • allehanda

Min första reaktion är, varför ha tärnor när du inte ens skall gå in tillsammans med dem? (Det där med att mötas vid altaret kommenterar jag inte)

• Burre Präst

Varför inte vara traditionell och följa gammal sed: Möt din blivande make i ensamhet i vapenhuset och gå sen in tillsammans!

Jaja, jag vet att det inte var det du frågade om, men jag kunde inte låta bli.

Men för att svara på din fråga: Ja, jag tycker det ser mycket egendomligt ut att bruden går in ensam utan brudgummen vid sin sida!

• Alexxxi

Jag tycker inte det skulle se konstigt ut! Det är inte ovanligt att bruden går in helt ensam fram till altaret. Det är inte så att hon går tätt intill sina tärnor...

• Rebellen75

Jag har tänkt samma tanke som du. Min M2B och vår son väntar där framme och våra två döttrar + tärna går framför mig in och sedan kommer jag. PERFEKT . Blir ju samma fast utan pappa som vissa här på BT funderar över. Jag ska inte bli överlämnad från en man till en annan utan jag är självständig därför går jag själv. Kommer bli SÅ bra.

• TesshjärtaFred

Jag kommer att gå med mina tärnor, men de går bakom mig. Men vi gifter oss iofs inte i kyrkan. Men jag tycker absolut att du kan gå så.

• Steven och Johanna

Tack för svaren! Det blir nog att jag går in sist ensam då. Rebellen75: Tänker precis som du att jag är självständig och en egen person därför går jag in ensam utan fäder.

• Rebellen75

Steven och Johanna skrev 2009-09-01 21:38:52 följande:
    [citat]
    Tack för svaren! Det blir nog att jag går in sist ensam då. Rebellen75: Tänker precis som du att jag är självständig och en egen person därför går jag in ensam utan fäder.
    [/citat

visst är vi bra

• CeKe

Och här är en till som tänker likadant och tänker göra likadant, om prästen säger ok! Min blivande man går in med sin marshalk (eller står där framme när folket kommer - som han helst vill.. anar att det är för att inte få så mycket uppmärksamhet...) och jag går in med min tärna =)
    Kommer bli superbra! Den enda som kanske blir lite besviken är pappsen som nog har bilden av att han vill gå fram med mig (har kollat på alldeles för många amerikanska filmer), men det får han nog tåla

• allehanda
    CeKe skrev 2009-09-01 21:52:31 följande:
    Och här är en till som tänker likadant och tänker göra likadant, om prästen säger ok! Min blivande man går in med sin marshalk (eller står där framme när folket kommer - som han helst vill.. anar att det är för att inte få så mycket uppmärksamhet...) och jag går in med min tärna =)Kommer bli superbra! Den enda som kanske blir lite besviken är pappsen som nog har bilden av att han vill gå fram med mig (har kollat på alldeles för många amerikanska filmer), men det får han nog tåla
    Om han skall stå där framme innan folk kommer så behöver han bra skor, folk kommer tidigt( helst när de är äldre eller har långt att köra).
  • PennyJenny
    CeKe skrev 2009-09-01 21:52:31 följande:
    Min blivande man går in med sin marshalk (eller står där framme när folket kommer - som han helst vill.. anar att det är för att inte få så mycket uppmärksamhet...)
    Om han inte vill ha uppmärksamheten så ska han inte stå där innan, för alla lär ju titta på honom medans han står där och väntar på dig och som någon allehanda skrev så kommer en del gäster tidigt så han kan ju få stå där länge i så fall.
Svar på tråden Gå in själv i kyrkan efter sina tärnor?