• flizz

    Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart

    detta skrev jag till butiken, hoppas nu att jag får ett svar med en ursäkt.

    Hej,

    Mitt namn är Felicia.

    Jag känner att jag behöver skriva till er då jag och min sambo fick väldigt tråkigt bemötande på guldfynd i Karlstad.

    Vi gick in i butiken den 30/8 och väntade på vår tur, tjejen i kassan låste upp och tog fram dom släta förlovningsringarna jag bad om.

    Efter det gick hon bara därifrån och ställde sig i kassan, det fanns inga kunder i butiken så hon gick inte dit för att hjälpa någon.

    Jag var tvungen att gå tillbaka till henne för att be om något att prova storlekarna på fingrarna med, hon gick och hämtade det och lämnade oss sedan igen.

    Sen när vi hade bestämt oss var jag tvungen att gå till kassan ännu en gång för att visa vilka ringar det var vi ville ha, vi beställde dom sedan och gick därifrån.

    När jag sedan kom hem kände jag verkligen hur tråkigt det var att vi inte hade fått någon hjälp, vi fick inte veta vilken kvalitet det var på vilka ringar eller vad någon av det kostade (jag vet att priset står nedanför).

    Jag hade mer än gärna sätt att hon hade pratat om ringarna så vi hade fått veta vad vi köpt.

    Jag trodde att när man skulle välja ut ringar skulle vara trevligt och att man skulle kunna få ha en kunnig människa bredvid sig som skulle kunna hjälpa en om man hade några frågor.

    Nu var jag istället som kund tvungen att springa fram och tillbaka till henne om jag hade några frågor, det hade kännts okej om hon hade varit ensam som säljare i butiken och det hade varit kunder i kassa och hon hade ursäktat sig och frågat om det var okej att gå till kassan och hjälpa kunderna där, men nu var hon varken ensam eller hade kunder i kassan.

    Vi ville också ha gravyr i ringarna, och jag frågade då hur mycket det rymdes i ringen då fick jag till svar:

    - jag vet inte, typ inte så mycket.

    Borde inte hon veta det när hon jobbar i butiken?

    Känner nu att jag nästan ångrar att jag spenderade mina slantar hon er, det känns också mycket tråkigt att det är fler än jag som hade denna tråkiga åsikt om dålig service, då jag har pratat med många andra som också kännt sig dåligt bemötta.

    Hoppas att ni tar detta mail som något som kan göra eran butik bättre, hoppas också på att i framtiden kunna få bättre bemötande om jag nu väljer att gå tillbaka någon gång.

    Om det är viktigt hette säljaren ******.

    Mvh Felicia

  • Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart
  • flizz

    Det är väl säkert olika från ort till ort och säljare till säljare, tur att ni fick bra bemötande =)

  • flizz

    hon gjorde inget i kassan det fanns inga kunder eller nått,
    och dessutom tycker inte jag att man frågar det andra biträdet om man har börjat fått hjälp av den ena. Även om hon hade ansvar för kassan kunde ju hon ha hjälp oss och sedan ursäktat sig om det var någon som ville betala.

    Jag tyckte inte vi fick ett bra bemötande oavsett om hon hade en dålig dag eller inte.jag har jobbat som servitris och mår man dålig och är ledsen före jobbet då stoppar man det i en låda när man träffar kunder det är vad jag tycker.

    Det finns säkert dom som är jätte trevliga i karlstad också och just denna tjej kanske är trevlig nio dagar av tio men vi fick inga bra bemötande hur som helst.

    Men det är bra att några här inne har bra erfarenheter av guldfynd också =)

  • flizz

    saken är faktiskt den att jag bad om hjälp jag sa att jag inte visste något om detta och gärna ville ha hjälp och hon vände lika fort ryggen till ändå jag kanske skulle ha nämnt det i brevet, men tänkte inte på det förän några av er har påpekat de.

    Jag är inte ute efter kompensation eller ersättning jag vill bara göra dom uppmärksam på hur jag uppfattade att jag blev bemött.

    Jag kanske skulle sagt något till henne, men jag kände mej alldelens för feg, kanske låter dumt men så är det.

  • flizz

    ja hon behöver ju inte alltid vara en dålig säljare men vid detta tillfälle tyckte jag att hon va det, hon blängde också konstigt på oss, och antog direkt att vi inte kunde betala hela summan utan bara skulle betala handpenningen.

    Sådana saker har jag inte skrivit med i brevet, då känns det som man blir för gnällig men nu när dom flesta bara tror att jag har skitit i att göra henne uppmärksam på att jag finns.
    Så jag kanske inte borde ha utelämnat alla detaljer ändå.

    Men men får jag ett svar och dom vill veta mer så får dom självklart veta mer.

  • flizz

    090208:
    jo jag skrev en annan tråd om det, la till en ny nu med bara brevet.
    Hon ville att vi skulle betala handpenning på 1000Kr när det allt som allt blev ca2900 och vi dessutom skulle hämta ut dom en vecka senare och då hade varit tvugna att betala hela summan.

  • flizz

    Fick precis svar:

    Hej Felicia!

    Jag vill först tacka för att du informerar mig om ditt besök, men jag vill också beklaga att du fått detta bemötande och denna känsla när du besökt oss.

    Jag tar det på fullaste allvar och kommer ta upp det med butiken och med gällande person. Självklart ska ni få hjälp av att välja och prova ut ringar. Och du har helt rätt i att vi ska kunna detta då vi jobbar i butiken.

    Jag hoppas att du kan tänka dig att återkomma och att vi då kan få ge dig ett bättre bemötande och service

    Med Vänliga Hälsningar

    Monica Frej

    Guldfynd Regionchef Väst

  • flizz

    Jag är nöjd dessutom fick jag faktiskt ett svar och en ursäkt, det var som allt jag ville.

    Jag tyckte hon kunde fråga innan hon gick till kassan nått i stil med:
    - är det nått ni vill ha hjälp med så är det bara att ni frågar.

    Har själv jobbat i restaurang och det spelar ingen roll hur otrevlig kunden är man måste försöka lösa problemet lungt och sansat som en vuxen människa.

  • flizz

    ja det känns bra att vi ska hämta dom imorgon =)

    Dessutom sa killen att han inte vill vänta till den 9:onde med att bära den utan han vill ha den på sig direkt =)
    Ibland är han bara föör gullig.

  • flizz

    ja detta blir nog sista gången vi handlade där, har redan hittat våra vigselringar på ett annat ställe så man ska nog inte behöva gå tillbaka dit något mer.

    Dock var det en jätte trevlig kvinna där när vi hämtade ringarna, men hon blev lite konfunderad när vi inte hade blivit tillfrågade om att försäkra våra ringar.

    Så det var en till sak den otrevliga tjejen missade, och dum som jag är trodde jag att det ingick när hon inte sa nått.

  • flizz

    jag tycker inte heller det är konstigt med handpenning, men vi ville betala hela summan direkt.

Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart