• grönklänningmedsvartspets

känsligt att inte bjuda barnen?

Jag var aupair i usa ett år och träffade min blivande man där. Han flyttade med mig hem till svedala och nu har vi bestämt oss för strandbröllop i USA nästa sommar. Jag vill jättegärna bjuda mina före detta värdföräldrar på bröllopet men vill inte ha med barnen. Tycker ni att det är lite knasigt? jag menar barnen är två hemskt ouppfostrade pojkar på 8 och 9 år(även om de blivit bra mycket bättre sen jag hade hand om dem) så vill inte ha med dem av den anledningen men har ju det solida argumentet att det är ett barnfritt bröllop över huvud taget, ifall nån skulle fråga varför..men känner mig dum just för att alla tror att jag tyckte så bra om barnen och verkligen hittat en "connection" med dem..

• Svar på tråden känsligt att inte bjuda barnen?
  • Niini

Tycker föräldrar överlag måste förstå att brudparet kanske inte tycker det är så kul med barn som springer omkring. Annat är det säkert om man själv som brudpar har barn.
    Vi kommer antagligen ha ett barnfritt bröllop, gränsen går vid 12 år.. Efter det borde de väl kunna uppföra sig?!

• mittid

När ni väljer helt barnfritt, så är det ju inte en konflikt att de två busfröna inte är inbjudna! Förklara er inte, försvara er inte, det är så ni vill ha det bara, en vuxenfest helt enkelt. Gå inte in i ett reonemang med någon, så blir det inget att hänga upp sig på! Stå på er!!!

• grönklänningmedsvartspets

tack:) jag tror nog att mina värdföräldrar förstår men man vet ju aldrig!

Svar på tråden känsligt att inte bjuda barnen?