JustMeAndMyLove skrev 2009-08-31 15:25:55 följande:
Ja Shakynose, självklart är jag rasist också, det var exakt det jag menade med mitt inlägg. Att vi ska testa vacciner på indier ... Canserforskningen bedrivs inte främst av statliga medel. Att vi drabbas ekonomiskt gör det inte okej att utsätta hela befolkningen för vacciner vi inte vet något om.
Nej, jag menade inte att du vart rasist. Bara att ditt argument inte var särskilt övertygande. Att du skiter i vad som är moraliskt rätt och fel gör det ju ganska meningslöst att föra en diskussion om rätt eller fel med dig eftersom du kan häva ur dig vad som helst och motivera det med att du skiter i vad som är rätt eller fel. Och då kan du ju iofs lika gärna vara rasist, eftersom det inte spelar någon roll. Jag tycker f.ö. inte att ditt uttalande var särskilt rasistiskt alls.
Cancerforskning bedrivs visst med statliga medel, men bekostas även av andra finansiärer. "Cancerfonden" har dock inga bidrag från staten, det kanske är det du tänker på?
Jag tycker inte bara att det ekonomiska skälet väger tungt, utan att det faktiskt finns en risk att stora delar av befolkningen kommer att lida och kanske t.o.m. dö trots att det faktiskt går att vaccinera sig. Det är inte helt sant att vi inte vet något om vaccinerna, alla biverkningar kanske inte går att konstatera tidigare än om tio år, men jag litar faktiskt på att vaccinet är säkert om det godkänns nu.