när man inte är med i kyrkan? hur göra med vigsel ngn?
min blivande gick ur kyrkan förra året men blev lovad av en präst att det går att lösa. Ngn mer som gått ur men gift sig i kyrkan? jag är fortfarande med och våra barn.. ngn?
min blivande gick ur kyrkan förra året men blev lovad av en präst att det går att lösa. Ngn mer som gått ur men gift sig i kyrkan? jag är fortfarande med och våra barn.. ngn?
Haha, nej det är en ren förlustaffär! Tjänar du 25000 i månaden betalar du mer än 3000 kr i månaden till kyrkan. Så inte sparar du en slant om det bara är gifta dig du vill göra i kyrkan.
Dock undrar jag varför man vill gifta sig i krykan om man inte är medlem.
De ska räcka med att en av er är med i kyrkan för att ni ska kunna gifta er där...
Är inte själv med i kyrkan, och jag kommer har borgerlig vigsel, där jag själv kan bestämma exakt hur lång och hur hela ceremonin ska se ut.
Ang begravningsavgiften, innebär att gravsättning och gravplats är garanterad på kyrkogården, eftersom man fortfarande måste betala för detta. Vill man ha själva begravningsceremonin i kyrkan får man betala de....fast o andra sidan så tar kyrkan ändå ut massa dolda avgifter för vanlig begravning med så.
Tycker inte att kyrkliga ceremonin vid en begravning är de viktiga, utan att folk minns mig, oberoende av ceremonin...
Dock så verka folk väldigt dålig koll på att kyrkan redan har pengar så den klara sig, faktum är att kyrkan är en av Sveriges största investerare...så kyrkoavgiften är väldigt liten del av kyrkans tillgångar...dock gör den rätt mycket iallafall på min lön.... :-P
Katarina Michael skrev 2009-08-27 16:58:20 följande:
jag är ju med i kyrkan betalar till kyrkan min sambo har varit med i svenska kyrkan i 27 år men gick ur för att det blev för dyrt. han betalar fortfarande begravningsplats avgift.
jag är ju med i kyrkan betalar till kyrkan min sambo har varit med i svenska kyrkan i 27 år men gick ur för att det blev för dyrt. han betalar fortfarande begravningsplats avgift.