• mazda6

Hur betalar ni för ert bröllop?

Hur finansierar ni ert bröllop? ni kan ju vara anonyma om ni vill
    Sparat, arv, lån, föräldrar betalar, eller andra alternativ?

Själv så sparar vi, men det går trögt! Kanske kommer få nån liten hjälp från min m2b:s föräldrar. Men det är nog all hjälp vi i så fall får.

Önskar man kunde vinna på lotto lite lägligt till bröllopet

• Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?
  • ElinDaniel

Vi betalar själva. Men kommer önska oss bidrag till bröllopsresan istället för presenter och saker.

Min bror och fru ger oss tårtan i present. Alltså, vi får bestämma hur den ska se ut o smaka. Men de hämtar den, betalar och levererar. :) En underbar present i vårt tycke, då vi inte har så mkt i kassan just nu.

Av mamma får jag frisyr och smink i present. :) Så blir det för oss.

• X50S

Mina föräldrar ställde upp med maten. Min kusin överraskade med underhållningen som vi fick i bröllopspresent. I övrigt såg vi till att spara, planera och vara påhittiga. Bekanta som fotograferade, kompisar som serverade, släkting som fixade håret, mamma sydde klänningen, bröllopsnatten på en strand i en husbil, festen i föräldrarnas trädgård osv.

Vi kom billigt undan! Vi fick blommorna för under halva avtalade priset(undrar var de räknade fel). Fast vi har inte fått räkningen från vigseln ännu. :P

• Zia 20090618

Vi sparar också.. Det sista vi vill som nygifta på 23 och 25 är att ha ett lån för ett bröllop, nej tack;) Min blivande är rätt så ekonomisk så han kommer nog ha rejäl "prisjakt" här hemma när något ska inhandlas;) Sen kommer vi även ha kuvertarvgift då vi har det vi vill ha och inte vill ha något nytt porslin eller nåt sånt;) Vilket drar ner kostnaderna rejält..

• Morfrumatte

Mycket generösa föräldrar som betalade för 99%.

• mazda6

Verkar vara ganska så likt mellan brudparen...

helt klart är att ingen vill ta lån, vilket är bra! Sen att man köper saker löpande som många av oss gör underlättar nog oxå för att kunna hålla koll på utgifterna.

Vi kommer önska oss pengar till bröllopsresa och då vill jag igentligen inte ha nån hjälp till bröllopet(från föräldrar)då känns det konstigt att få pengar i present oxå.

Är väl oxå av den sorten att man vill klara sig själv.
    Skulle få otroligt dåligt samvete gentemot mina föräldrar om vi skulle dela på oss i framtiden och dom har gett bort sina pengar som dom kunde njutit av istället.

• jojoånick09

vi har sparat varje månad ca 4-5000kr,har alltid en buffert vad som än händer..
    mina föräldrar har hjälpt oss med 11.000kr så det känns bra...
    men man får verkligen vända på varje krona för att kunna ha råd!

• Bridemma

Vi sparar själva, men har fått hjälp med betaltning av dricka, och även min klänning! Sedan så önskar vi oss pengar till bröllopsresan i present (om man vill ge något, vilket vi gjort tydligt att det är), vilket gör att vi inte behöver spara till resan samtidigt.

• Marjo

Vi sparar pengar varje månad och sen kommer vi få hjälp av våra föräldrar, vilket vi är väldigt tacksamma för! Lån skulle jag aldrig ta för att finansiera ett bröllop, då hade jag hellre väntat och spara ihop pengarna eller haft ett mindre bröllop.

• Niini

Vi sparar, men igår när jag talade med mamma lät det som om de vill bidra också. Och lite hjälp kan man inte tacka nej till :)

• JustMeAndMyLove

Vi sparar men efter en kris i vår ekonomi så har jag skulder som ska betalas i första hand så bröllopet skjuts upp till ovisshet :(

Vi kommer betala allt själv men hoppas på att vi av närmaste familjen får pengar till resa :)

Av gästerna kommer vi önska oss att de ger pengar till barncanserfonden, BRIS, Djurens rätt eller liknande.

Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?