• högstavinsten

hur tackar ni för varje enkild gåvà?

vi sak nu skicka tackkort. de är redan tryckta men jag skulle vilja lägga och tacka specifikt för gåvan som vi fick från varje par............kan man lägga i ett extra t ex rosa kort i kuvertet.........MEN

hur skriver man på ett fint sätt. T ex och tackar för ljusstakarna osv???

Några tips?

• Svar på tråden hur tackar ni för varje enkild gåvà?
  • fjutjur brajd

Jag skulle nog skriva typ: "Tack för att ni förgyllde vår dag med er närvaro, och tack för de fina ljusstakarna."

Eller tex: "...och tack för de fina ljusstakarna som nu pryder vårt matsalsbord."

• anne på grönkulla

Men ni skriver väl på de förtryckat korten för hand? Då är det ju lätt att lägga till en hälsning "och stort tack för de vackra ljusstakarna"

• 27juni2009

Jag e lat o orkar inte skriva på 50 tack kort, men vill ha min handstil så jag kör en favorit i repris o skriver texten o får den gjord som stämpel, under tack för uppvaktningen i samband med vårt bröllop komemr vi skriva en personlig hälsning

• Fenixx

när sambons bror och fru skickade sina tackkort så var det som ett vanligt tackkort med några ord och så bild på dem. sen hade dem även lagt in sånt där ljusrosa "mer genomskinligt" papper där dem hade skrivit personliga tack i varje tack-kort med. så då blev det personliga ord till alla som dem hade fått saker av...var fiffigt.

• Meria84

Jag gör egen framsida i PS och beställer dem som vykort. Sen skriver jag text för varje familj för hand. Men vi hade "bra" 37 gäster och med familjer blir det kanske 20 kort

Svar på tråden hur tackar ni för varje enkild gåvà?