• Lina o Peter

Tunna satinband, vart??

Ja som frågan lyder, jag söker efter "tunna" satin/sidenband, ca 2-4 mm breda, i ljusrosa eller limegrönt. Ska ha dem runt festhäften och inbjudningskorten, till ca 70 pers, lär behöva x antal meter... ;P

Ni som håller på eller har gjort era trycksaker med sidenband, vart har ni handlat banden någonstans? Och vad kostar det?

• Svar på tråden Tunna satinband, vart??
  • Daaling

Vi har tänkt handla våra band på Siden Karlsson på Drottninggatan i Stockholm. Vet dock inte vad det kostar än, men jag tror det är billigare än att beställa från Calligraphen AB.

• allehanda

Jag hade gått in i vilken syberhörsbutik som helst. Nu bor jag på landet men tar för givet att det är samma som överallt, om man köper i butiker som scrappare använder sig av så höjs priserna väsentligt.

• 20090725

jag köpte i en vanlig sy butik som allehanda skriver...

• allehanda

Skall vi prata priser så hoppas jag att det finns en "Systrarna Grene" butik nära er för billigare än så blir det inte.(butikskedja som startat i Danmark men som på senare år etablerat sig åtminstone i Malmö).

• MrsHelloKitty

Vet inte vart du bor, men om du bor nära göteborg, kan jag tänka mig att Knapp Carlsson har, sidenband i alla dess färger och bredder.

• solros79

Panduro har också sidenband för där köpte jag till festhäftet.

• Divina73

Var bor ni? I när heten av Stockholm? Isåfall Mattsssons band på Kungsgatan en hel butik men band!

• Arla79

Det absolut billigaste jag hittade var från sykompaniet.se/
    Betalade 120 kr för en rulle 3mm med 100 meter.

• Lina o Peter

Tack för alla svar! Vi bor i Sundsvall, Västernorrland, så Malmö har jag långt till tyvärr.. Men mamma bor i Göteborg, så Knapp-Karlsson vet jag vart det är, ska kika där när vi åker ner i oktober.

Ebay har jag aldrig handlat ifrån, däremot tradera. :) Ska kika på nätadresserna, tack för tipsen!

Vet inte riktigt hur mycket jag behöver köpa heller... Nån som har koll på det? Ska ha till ca 40 inbjudningskort (a5 format), 70 festhäften (vikt a4 längs långsidan) samt ev. 70 vigselprogram (a5)... :)

Får nog ta och räkna lite snabbt på miniräknaren så man får ett hum om meterantalet. ;)

• Bluebride

Åhléns har också massa satinband, där köpte jag. Köper nog på ebay när jag ska göra häftena

Svar på tråden Tunna satinband, vart??