Inlägg från: Pyttsan |Visa alla inlägg
  • Pyttsan

    Vilka bröllopsteman finns egentligen? Hjälp till att göra lista :D

    Vi kommer att ha ett ekologiskt bröllop.

    Inte så mycket vattenfall och blommor i håret, men vi återanvänder material, serverar närproducerat, min blivande har sin egen frack och jag en begagnad klänning, som sedan kommer att ändras lite till aftonklänning. Inbjudningarna kommer att lagas av gamla tapeter och vi kommer inte att köpa några nya prylar som tex stolsöverdrag, caketopper, dekorationer. Vigselringen är också gammal, likaså broschen som jag ska ha i håret. 

    Sen hoppas vi att gästerna hakar på och inte köper nån ny klänning bara för att gå på vårt bröllop och att vi inte ska få så mycket prylar. Vi har i smyg önskat oss en varmkompost, utemöbler och jag hoppas att vi får ett äventyr av våra närmaste. 

    Några av gästerna kommer att bidra på andra sätt: en familj ska göra ljuslyktor av gamla burkar och spetsar. En annan ska fixa mitt hår, en gör brudbuketten, och vi kommer att cykla från kyrkan till festplatsen, de flesta gästerna promenerar, det är bara en dryg kilometer. (vädret kanske avgör) 

    Folkdanstema lät ju fantstiskt!! Det kanske vi snor lite av. Vi ska ju faktiskt vara på en dansbana, varför inte dra på lite extra.Skrattande 

Svar på tråden Vilka bröllopsteman finns egentligen? Hjälp till att göra lista :D