• Seriously In Love

Bukett av blommor från gästerna?

Hej!

Jag har hört talas om ett bröllop där alla gäster hade med sig en blomma, som sedan bands ihop till brudbukett precis innan vigseln. Är det någon annan här som gjort detta/planerar detta och som kan dela med sig av lite erfarenheter? Tycker det låter som en jätteroligt idé, så att alla gästerna liksom är lite delaktiga utöver det vanliga...? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Bukett av blommor från gästerna?
  • Alexxxi

Inget fel med det alls, men tråkigt bara att blommor vissnar ju=(

• EmiJW

Vi tänkte göra såhär och jag var supernöjd med idén.. det var tyvärr inte min svärmor så hon släpade med mig till en florist och lät mig sitta där HUUUUUR LÄNGE SOM HELST till vi äntligen var ense om en bukett. Båda nöjda. =) Men jag tycker det är en fin idé. Vi skulle ha så att damerna kom med en blomma och herrarna med något grönt. typ blad eller nåt sånt.

• Humlan66

lite rolig ide faktikst

• Taha

Aaah...har undrat lite.
    Vi hade bjudit mina polska kusiner på bröllopet och de hade med sig vars en bukett till oss. Vi förstod aldrig om denna sed var en polsk sed eller en tradition i deras familj eftersom två i familjen är florister.
    Haha...kul var det..

• Taha

Vi har föresten bestämt att göra samma sak när vi sticker på deras bröllop ;)

Svar på tråden Bukett av blommor från gästerna?