• Linnee

Tärnans kläder

Ni som har haft eller ska ha tärnor , har ni köpt deras kläder? Har tärnorna alltid likadana kläder?

Räcker de inte bara med om man säger att klädseln är valfri bara de har samma färg? Och att de betalar kläderna själva som de annars också sku betalat sina vanliga festkläder?

• Svar på tråden Tärnans kläder
  • Alexxxi

Det beror på hur du vill ha det? Vill du att det ska se enhetligt ut så ska dem ha likadana.

Mina ska få likadana uppsydda.

Och jag betalar för dem. Men det är självklart inget måste.

• Superstarfia

Självklart ska ja betala för mina tärnors klänningar eftersom ja kräver att dom ska se ut på ett visst sätt och kostar rätt mycke.. jag kan inte kräva att dom ska betala 2900 kr styck...

• Daaling

Jag ska också betala för mina tärnors klänningar. De blir uppsydda i samma tyg men olika modeller eftersom de har lite olika kroppar och alla passar kanske inte i samma modell. Känns rätt att betala klänningarna åt dem eftersom jag får bestämma tyg och godkänna modellen. Sen ska ju de fixa möhippa åt mig och ställa upp på en massa andra fantastiska vis så klänningarna blir mitt sätt att tacka dem för att de tackat ja till att vara mina tärnor.

• Taaanja

Jag betalar självklart för mina tärnors klänningar. De kommer att ha precis likadana, men det var inget måste för mig. De har fått välja att sy upp klänningarna i den längden de själva vill ha. Det är nog inte alla som betalar sina tärnors klänningar, men med tanke på hur mycket de hjälper mig med bröllopet så var det självklart för mig.

• bellrik

Jag betalar mina tärnors klänningar de ser likadana ut, kände att jag inte kunde kräva att de skulle köpa klänningar i så speciell färg. Även om min tärnor har olika kroppar sitter klänningen bra på båda två. Jag vet många som har haft tema blått t ex och låtit sina tärnor köpa dem och betala dem själv.

• wiicky

Mina två tärnor kommer betala själva och det enda som är "kravet" är att de ska vara svarta och ungefär i knälängd. De kommer troligtvis inte ha lika då de är väldigt olika kroppsmässigt och inte alls skulle passa i samma sorts klänning. Det hade nog varit annorlunda om jag ville att de skulle ha lite mer ovanliga klänningar, men min avsikt är att de ska kunna ha dem fler gånger och en svart, knälång klänning är rätt gångbart i alla lägen.

• tomlinn

mina tärnor kommer att välja sina kläder helt själva, jag gissar att de kommer koordinera med varandra så att det inte ser galet ut...annars får de skämmas för sig själva =)

• CeKe

Hej. Jag kommer "bara" ha en tärna och hon har helt fria händer när det gäller klädsel. Litar på hennes omdöme. Sen har jag bett henne berätta vilken färg hon kommer ha, så kanske jag tar upp den färgen i andra saker också. Det funkar fint för mig =)

• ToastmasterMarie

Jag kommer bara ha en tärna. Jag var med henne och valde kläning men hon fick ganska fria tyglar att välja. Vi har hösttema och med färgerna begie och rött i inbjudan. Så det enda hon fick i anvisgning av mig att jag inte önskade ljusa sommarfärger/neon och rosa. Blev en jätte fin mossgrön kläning. Jag gav henne en summa som hon fick välja vad hon ville innom och gick det över den så fick hon själv betala. Hon valde en kläning med underkjol och behövde även få den uppsydd och ville ha ett speciellt märke.
    Jag la 2000kr och hon själv 1400.

• KatjaB

jag har en tärna, och hade inte funderat så vansinnigt mycket på att om man ska betala kläderna åt dem. Har själv varit tärna en gång till min syrra och då valde hon ut klänningarna och vi betalade själva.
    Nu ska jag själv beställa klänning från Milly och såg att de har ju tärnklänningar också, så då blev det ju inte så dyrt heller. Tänkte kolla om hon vill ha en klänning därifrån uppsydd så betalar jag den åt henne.
    Sen är jag inte så petnoga med färgen, vi har creme, vitt och champagnerosa som tema, så visst vore det fint med en champagnerosa klänning tex, men det kanske inte hon vill ha och då ska hon ju förstås ha nåt som hon trivs i.

Svar på tråden Tärnans kläder