• endag
    Äldre 18 Aug 12:50
    5207 visningar
    18 svar
    18
    5207

    Kan man ge en Canvastavla?

    Funderar på om man kan ge en Canvastavla i bröllopspresent på själva paret som gifter sig?

  • Svar på tråden Kan man ge en Canvastavla?
  • Kallem­ero79
    Äldre 18 Aug 12:50
    #1

    Klart man kan!

  • Martin­aa
    Äldre 18 Aug 12:52
    #2

    Absolut! Jag älskar canvas-tavlor! Roligt om du har en fin bild på dem att göra tavla av, det blir en jättebra present och ett fint minne!

  • Donna Fortun­ata
    Äldre 18 Aug 12:57
    #3

    ...bra om man vet EXAKT vad brudparet har för stil och vad de vill ha på väggen...riskerar annars att bli besvärligt för brudparet...

  • MV85
    Äldre 18 Aug 13:00
    #4

    Jag hade varit väldigt försiktig med det efter som jag, som Donna Fortunata tycker det kan bli väldigt jobbigt om man inte har rätt motiv.
    Jag är själv extremt kräsen med vad som kommer upp på väggarna, så att någon annan skulle välja åt mig skulle kännas olustigt om det inte blev helt perfekt (vilket jag kräver på väggarna)...

  • FelizL­ane
    Äldre 18 Aug 13:00
    #5

    Jag tycker det är kul. Skulle älska det!

  • Kärlek­en9
    Äldre 18 Aug 13:06
    #6

    Jag gav en sån på vårt senaste bröllop. Redegerad bild på dem och deras son de blev jätteglada. Men det klart vet man om att de är väldigt kräsna, som vissa här , då kanske det är bäst med att hålla sig till presentlistan, om de har nån.

  • endag
    Äldre 18 Aug 13:11
    #7

    Jag tror inte de är särskilt kräsna Och de har önskat sig tavlor, så då tänkte jag det vore en rolig sak att ge just en Canvastavla
    Har hittat ett så fint kort, som min vän satt in på Bilddagboken, men när jag skulle lägga in kortet var det för litet i storleken Vet du,eller någon annan här möjligtvis hur man redigerar om till större storlek?


    Kärleken9 skrev 2009-08-18 13:06:35 följande:
    Jag gav en sån på vårt senaste bröllop. Redegerad bild på dem och deras son de blev jätteglada. Men det klart vet man om att de är väldigt kräsna, som vissa här , då kanske det är bäst med att hålla sig till presentlistan, om de har nån.
  • Martin­aa
    Äldre 18 Aug 13:12
    #8
    endag skrev 2009-08-18 13:11:08 följande:
    Jag tror inte de är särskilt kräsna Och de har önskat sig tavlor, så då tänkte jag det vore en rolig sak att ge just en Canvastavla Har hittat ett så fint kort, som min vän satt in på Bilddagboken, men när jag skulle lägga in kortet var det för litet i storleken Vet du,eller någon annan här möjligtvis hur man redigerar om till större storlek?
    Du kan aldrig göra en bild större utan att förlora kvalitet. I det här fallet bör du faktiskt efterfråga originalet från din kompis... på ett smidigt sätt utan att avslöja nåt...
  • Kärlek­en9
    Äldre 18 Aug 13:14
    #9
    endag skrev 2009-08-18 13:11:08 följande:
    Jag tror inte de är särskilt kräsna Och de har önskat sig tavlor, så då tänkte jag det vore en rolig sak att ge just en Canvastavla Har hittat ett så fint kort, som min vän satt in på Bilddagboken, men när jag skulle lägga in kortet var det för litet i storleken Vet du,eller någon annan här möjligtvis hur man redigerar om till större storlek?
    Tyvärr inte. Hade ett fint foto som jag via nätet, fixafoto.se, fick redigerat så det såg ut som de stod ute på ett fjäll typ än hemma i vår hall med mössa på . Sjukt fint och snabbt. Sen fick en lokal kopieringsbyrå trycka det på canvas.
  • endag
    Äldre 18 Aug 13:15
    #10
    Martinaa skrev 2009-08-18 13:12:26 följande:
    Du kan aldrig göra en bild större utan att förlora kvalitet. I det här fallet bör du faktiskt efterfråga originalet från din kompis... på ett smidigt sätt utan att avslöja nåt...
    Ok, synd .. då börjar hon nog misstänka något :-S
  • Martin­aa
    Äldre 18 Aug 13:22
    #11

    Fråga hennes m2b om han kan fixa den (maila den till dig tex). Visst får du avslöja lite för honom, men du kan ju alltid säga att det ska vara till festhäftet eller möhippan eller likande...?

  • Sonja6­8
    Äldre 18 Aug 13:26
    #12

    Vad är en Canvastavla *rodnar förläget för att jag är så dåligt insatt*?

  • Maalin­a
    Äldre 18 Aug 13:28
    #13

    Här kan du se ;)

    www.canvastavlan.se/


    Sonja68 skrev 2009-08-18 13:26:19 följande:
    Vad är en Canvastavla *rodnar förläget för att jag är så dåligt insatt*?
  • Martin­aa
    Äldre 18 Aug 13:28
    #14

    En tavla tryckt på duk spänt på en träram, där motivet även fortsätter runt kanterna. Se den här bilden! www.gallerioutlet.se/res/egetfoto/79145_gw_600_long.jpg

  • endag
    Äldre 18 Aug 13:36
    #15
    Martinaa skrev 2009-08-18 13:22:45 följande:
    Fråga hennes m2b om han kan fixa den (maila den till dig tex). Visst får du avslöja lite för honom, men du kan ju alltid säga att det ska vara till festhäftet eller möhippan eller likande...?
    TAck för tips
  • Sonja6­8
    Äldre 18 Aug 13:58
    #16

    Tack snälla ni!
    Verkar ju vara en jättebra present. Särskilt om man har nåt personligt motiv på personen/personerna ifråga!
    Jag skulle bli jätteglad för en sån present.
    Tack för tipset, det kan man ju ge någon i födelsedagspresent också !

  • MrsRob­inson
    Äldre 18 Aug 22:30
    #17

    När min syster gifte sig använde jag mig av Canvasfabriken. se så gjorde de om bilden i önskad stil och färg.
    Då kanske inte bilden behöver vara i lika bra kvalitet men jag vet inte.

    Man jag kan säga att den blev väldigt uppskattad både av paret och gästerna.

  • Allert­s
    Äldre 19 Aug 23:55
    #18

    Jag hade bliti jätteglad! Om det var en canvas med ngt som betyder mycket för oss eller rent av en bild på oss.

Svar på tråden Kan man ge en Canvastavla?