• annape84

Modern låt till bröllopsvals

Hitta de en gammal tråd med tips för lite mer moderna låtar till en brudvals. Det bästa tipset jag fick var Bryan Adams Have you ever really loved a woman.. men den känns ändå inte riktigt riktigt bra...

Jag vill ha massor av tips.. =)

• Svar på tråden Modern låt till bröllopsvals
  • Eelin

vi ska ha jeff buckleys version halleluja på cello när jag går in i kyrkan. sen tänkte vi ha samma låt med alexandra burke till dansen=)

• Tess80

Här är en jättefin låt! Det är dock ingen vals, men ändå en låt som man skulle kunna ha som första dans som herr och fru

• Jessan och Robbans bröllop

Halloj

Cascada - Everytime we touch (slow version) helt underbar och fin text och lite modern:)
    Om man vågade så skulle man ju överraska gästerna med en helt galen och rolig vals:)

Lycka till !!

• annape84

Tack för alla fina tips =)

• mns
    alltidvi skrev 2009-08-19 10:21:15 följande:
    Vi ska ha "Better together" med Jack Johnson. Fungerar utmärkt att dansa vals till!www.youtube.com/watch
    Vi hade den låten som första dans men dansade inte vals utan en egen variant av foxtrot med lite lyft. Vi hade liveversionen med munspel i. Låten är helt underbar och texten är så vi, rösten är ju också helt fantastisk
  • Stitch

Det finns en låt från Disneys Aladdin som är en vals. Peter Jöback sjunger svenska versionen. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter nu...

• Stitch

Ah, En helt ny värld heter den ju!

Sen finns ju Introt till Gudfadern, det är ju en vals...

• Svanboet

Harry potter-temat är ju också en vals, en wienervals så den går fort fort fort!

• Wiggy

En helt ny värld går i 4/4 och är därför ingen vals. Gudfadern-temat är inte heller en vals. Den går också i 4/4.

• wiicky
    Svanboet skrev 2009-08-19 17:56:53 följande:
    Harry potter-temat är ju också en vals, en wienervals så den går fort fort fort!
    Åh, Harry Potter. Kanske skulle vara något...
Svar på tråden Modern låt till bröllopsvals