• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Vi fick hem vagnen i helgen förresten. Den är så fin, känns dock så overkligt att vår lilla prinsessa snart ska ligga i den.

• Fru Bygg

Hvidis, va trevlig med fint promenadbesök på fredag! Du får hälsa Ingis så gott, fast det var i helgen som hon är online igen va?

• Hvidbrud

Det ska jag göra! ja, hon sa att datorn kom hem i helgen, ska bli kul att läsa hennes inlägg igen! Och kul att se fladderbuset utanför magen också!

• Villemoa

Lanovia; min man var med på BB också, vi ville inte ha det på något annat sätt. Som tur var kunde han också sova där alla de fem dagarna vi var kvar. Vi låg bara och tittade på Moa och hjälptes åt med henne. Det är en mysig stund om inte annat att få vara helt själva som familj de första dagarna.

• Jenny står brud 090801

Fru Bygg, nu har jag inboxat dig så kolla där!

• Jenny står brud 090801

Roligt att höra av dig Hvidis!!! Låter som ni har det riktigt mysigt och du kommer självklart fixa det kanon att vara hemma själv med er lilla prinsessa.

Jag pratade med en kompis på vägen hem, hon är den ända förutom ni då och mannen som jag pratar med om "barntillverkningen". Hon frågar alltid om indianerna kommit, och de har de ju inte. Och så säger hon att det säkert är för att jag vill bli gravid sååå mycket. Vet att hon bara vill väl och att jag inte ska oroa mig men jag blir ändå ledsen för då känns det liksom som det är mitt fel att min kropp inte fungerar riktigt. Förstår ni hur jag menar? Jag kommer ju vilja bli gravid jättemycket tills jag blir det, då borde ju det betyda att jag inte kommer kunna bli det

Hon är verkligen världens bästa kompis, och jag gillar att ha någon att prata med om allt detta. De ska ju börja försöka efter jul så det känns som vi är på samma ställe i livet liksom...

• Hvidbrud

Vad ni läser krimi, som man säger på danskaÄlskar också att läsa, men det var ett tag sen nu. Det kommer i perioder, när jag kan läsa 3-4 böcker på nolltid, men sen har jag en längre paus när lusten byggs upp igen. Min favorit deckarförfattare var Minette Walters en gång i tiden. Har faktiskt inte läst nån svensk alls (förutom män som hatar..., såklart, men den var så äcklig att jag inte har fått lust att läsa de andra två ännu. På galma dar har mitt visuella sinne blivit starkare och känsligare, har inte lust att känna sånt äckel som man gör av den boken).

Min bästis kommer förbi i morgon på brunch! Så himla härligt! Oj vad vi ska snacka!

• Ninnnis

Jag har precis fått TVÅ bilder på världens finaste lilla Miss Muffin! Sååååå söt och helt bedårande

• Ninnnis

Jenny, jag förstår precis vad du menar. Det funkar ju inte riktigt så att indianerna inte kommer (eller kommer, för den delen) för att man verkligen önskar att bli gravid. Däremot kanske din kropp inte riktigt har kommit i fas efter preventivmedelstopp? Personligen har jag ju långa, oregelbundna cykler, men hoppas ju att min kropp fungerar som den ska ändå.

Jag försöker att inte noja så mycket över det, INTE för att jag tror att det tar längre tid att bli gravid om jag nojar, men för att jag vill försöka må så bra som möjligt under den tid det tar innan jag (förhoppningsvis) blir gravid.

• Ninnnis

Är alldeles glad i hjärtat efter att ha lekt med och nattat lilla gudsonen Nu ska jag duscha och LÄSA!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan