• Kärleken9

Hur väljer man?

Har ett litet problem: Min blivande man har 3 bästa vänner. Hur lägger man då upp det i brudföljet? Vi kan kalla dem för x, y, z. Antingen så får x tillsammans med sin sambo vara toastmaster och toastmadame, och y vara marsalk men vad gör man då med z? Jag vill bara ha en tärna + att våra två flickor kommer att vara näbbar blir så mycket annars. Men det ser väl dumt ut om jag har en tärna och han två marsalkar, dessutom är det vanligt i sveringe att ha fler än en? Om han tar x som marsalk och z och y till toasmasters blir också fel, dels för att det blir 2 män, egentligen ska man ju bara ha en, och dels för att y stammar så jag vet inte om han vill ha det uppdraget. Men ibland kan jag tänka att man kan väl fråga om han vill och vill han inte eller känner att han inte klarar det så är det ändå han som gjort det valet. HJÄLP!!!

• Svar på tråden Hur väljer man?
  • Aeternum

Hmmm... kommer inte på något vettigt att säga för tillfället. MEN när en släkting till mig gifte sig hade hon bara en tärna medans han hade 2 marskalker och det såg INTE dumt ut!

Hoppas ni kommer på läpliga/passande uppgifter för allihopa!
    Lycka till!

• Kärleken9
    Aeternum skrev 2009-08-16 08:42:36 följande:
    Hmmm... kommer inte på något vettigt att säga för tillfället. MEN när en släkting till mig gifte sig hade hon bara en tärna medans han hade 2 marskalker och det såg INTE dumt ut!Hoppas ni kommer på läpliga/passande uppgifter för allihopa!Lycka till!
    Okej tack för ditt inlägg!
  • ToastmasterMarie

Vi hade liknade problem, har fyra par som vi umgås jätte mycket med och vilka väljer man. Vill inte ha så många tärnor och marskalker på ett ganska enkelt bröllop.

Vi valde att inte välja utan kommer ha våra syskon som tärna och marskalk.

Ett annat par har tidigare gift sig och då var vi toastmaster så vi har bett dem vara toastmaster på vårt bröllop.

Tror inte det skulle se konstigt ut med två bestmans.

Efter som han stammar så är det lite svårt kanske men annars skulle man kunna be honom läsa en dikt i kyrkan.

• Kärleken9

Jag kommer att ha min systerdotter som tärna, som det känns nu i alla fall (har inte frågat eller spikat än) Eller möjligen som vi också tänkte man kanske kan ha x som marsalk och hans sambo som min tärna och då y och z som toastmasters. För det finns väl ingen direkt annan person som gör något på festen? Våra föräldrar betalar festen så jag antar de blir värdpar då?

Svar på tråden Hur väljer man?