• Kärleken9

Baksidan?

Hej

Jag har redan, är inte dags förrän nästa år, börjat att spåna på inbjudningskorten. Har gjort en variant, dubbelvikt, men undrar hur ni som gjort egna gjort med baksidan? Har ni lämnat den blank eller vad? *Tips*

Sen tyckte jag att det blev lite knöligt att vika kartongen, som är stommen på kortet, själv. Vad har ni använt för pappar som stomme? Gärna blider om ni har att visa.

Tack för er hjälp!

• Svar på tråden Baksidan?
  • ToastmasterMarie

Vi har ett halvt löv på framsidan och det sträcker sig runt så att det andra halvan är på baksidan.

Vi har valt att inte sätta någon text på baksidan.

Jag har köpt färdiga tomma kort, skrivit ut text på datan, klipp och klistrat med vanligt färjat papper. Kort och papper finns i de felsta papper/bok och hobbyaffärerna.

Finns nog bild på framsidan i mitt galleri

• Kärleken9

Tack för ditt svar här med. Jag ska ha kallor i min brudbukett och jag har en stämpel i form av just en kalla. Har inte fått plats med den någon annanstans så jag skulle vilja ha den på baksidan, men det blev inte riktigt som jag tänkt det men jag får väl spåna vidare.

Jo jag såg det fanns att köpa klara vikta kort men 7:-/st tycker jag var i värsta laget, man får ju en hel bunt med papper för 29:- så det blir nog till att vika själv.

Ska kolla in i ditt galleri nu. Tack igen!

• Red Scarlet

Vi lämnade baksidan tom på våra kort, hade ingenting att sätta där förutom dekorbandet som går hela vägen runt (bild finns i galleriet) Men att ha en stämpel med en kalla fungerar ju att ha på baksidan om du vill? Låter fint!

Men vad är det som känns knöligt med att vika kartongen? Blir det inget bra eller är det bara tidskrävande? Jag kände mig som en fabriksarbetare när jag satt och vek kartong men det var ganska roligt också, se bara till att dra åt i 'vikningen' med en linjal eller dylikt så att kortet blir hårt vikt. Ju tjockare kartong desto viktigare. Lycka till

• Kärleken9

Nja är mer att jag inte blev helt nöjd på provkortets vikning, blev ett litet veck på men å andra sidan ska det väl kanske synas att det är handgjort. Jag kan tro det blir lite fabrik när man väl ska göra alla. Tog en bordskniv och drog längs vikningen.

Jo det blev fint med kallan men det ser lite pluttig ut. Fundera på om jag kanske kan ha två, en åt var håll och ovanför ha våra initialer. Kanske ska fota så är det lättare att ge råd anatar jag.

• flopsy32

Kan tipsa om denna Top Score multiboard till vikningen (bigningen) av korten:
    stampelfabriken.e-butiken.se/
    (gå in på kategorin verktyg)

eller Fiskars skärmaskin:
    scraphuset.se/index.php&products_id=3251
    då du ska skära papper använder du ett orange blad, biga svart.

Lycka till!

• Kärleken9
    flopsy32 skrev 2009-08-16 17:28:20 följande:
    Kan tipsa om denna Top Score multiboard till vikningen (bigningen) av korten:stampelfabriken.e-butiken.se/(gå in på kategorin verktyg)eller Fiskars skärmaskin:scraphuset.se/index.phpdå du ska skära papper använder du ett orange blad, biga svart.Lycka till!
    Tackar för tipsen. Jag använder redan en pappersskärare att skära pappren med men jag ska absolut kolla in länkarna. **Tack**
Svar på tråden Baksidan?