• KAGK

Bröllopsvärdar?

Min sambo(M2B) och jag (W2B) planerar att använda våra närmsta vänner som hjälpredor. Tror inte att vi vill ha tärnor och marsalker (vet knappt vad det heter :)) men vi vill att våra vänner (2 vänninor till mig och 2 vänner till min sambo) ska få vara delaktiga.

Tanken är att de ska hjälpa oss med planering av bröllopet samt att själva bröllopsdagen flyter på. Kan man begära det? Själklart kommer vi att "kompensera" dem för all hjälp vi får. :)

Vad kallar man deras roller? Har inte frågat om de vill ännu men vill gärna ha en titel som de kan få äran att bära. :)

• Svar på tråden Bröllopsvärdar?
  • krutt

Jag har frågat min bästa väninna och min mb2 har frågat sin bästa vän om de vill ha en liknande roll som du beskrev. Vi kommer använda dem till förberedelser av vår dag och under dagen kommer det vara de som sköter allt i stort sett. Vi har valt att kalla dem toastmaster och toastmadame. Kanske inte är helt rätt, men vi tyckte att det lär bra

Lycka till!

• charmed84

Vi har frågat våra vänner om de ville vara värdpar men vi kallar de även toastmaster och toastmadame. våra barn är näbbar. Men för övrigt har vi inte valt fler känns som det blir väldigt rörigt då. Det räcker med vårat värdpar och oss själva som håller i alla trådar. Man får göra som man tycker.

• pluggisen

Vi gjorde så att vår toastmadame och toastmaster var våra kyrkvärdar i kyrkan. Det fungerade jättebra. Dom visade gästerna platserna och delade ut ris utanför kyrkan. Sedan lädde min bror min mamma in i kyrkan. Det var super tyckte jag.......

• KAGK

Tack för era svar! Anledningen till att vi har två var är för att dessa fyra är de som står oss närmast. Det kan nog bli rörigt men vi vill så gärna att de hjälper oss. :)

Två kan ju vara värdar vid vigseln och två kan vara toastmaster(s)/toastmadame(s).

• charmed84

du kan säker kalla alla fyra för värdpar om man så vill.

• krutt

Vi funderade på att ha två värdpar först men valde sen att bara ha två vänner som värdpar/tostmaster, toastmadame. Det blir nog jättebra som ni har tänkt. Glöm inte att ge alla inblandade tydliga roller bara så de slipper undra vad de egentligen förväntas göra.

Svar på tråden Bröllopsvärdar?