• thildamy

    September 2009 del. 5

    Fixat en ny tråd åt oss

    förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

    här kommer alla i september jag hittat...

    5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

    9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

    12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

    19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

    26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

    19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

    19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

    9 september
    MaLevi

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

    oj oj så många september brudar vi blir

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

  • Svar på tråden September 2009 del. 5
  • TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-08-16 18:39:31 följande:
    Oj, förstår att det känns jobbigt med klänningen.... Kommer den från Kina?
    Ja jag har beställt den från Kina fast via en sömmerska. Hon skrev att den var lite försenad eftersom det hade tagit dem lång tid att hitta det sidentyget jag ville ha. Men det är ju bara råsiden, jag förstår inte varför det ska ta sån tid liksom. Jaja, det är bara att försöka ha is i magen och vänta. Men det känns jobbigt.
  • bellrik
    emertin skrev 2009-08-16 18:42:14 följande:
    Jag ska till guldsmeden imorgon och se vad dom kan göra med den diamant som jag har köpt.... Egentligen hade jag nog föredragit att hitta en ring som såg ut precis som jag tänkt mig men nu när jag inte gjort det så känns det här som ett helt okej alternativ. Oroar mig lite för att ringen ska bli mycket dyrare än jag tänkt mig bara.....
    Jag var rädd för det med, men om man hittar en bra guldsmed så behöver det inte bli så, jag har haft kontakt med en man i Västerås på 24karat.se och det verkar inte bli så vansinningt dyrt faktiskt.
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-16 18:44:52 följande:
    Ja jag har beställt den från Kina fast via en sömmerska. Hon skrev att den var lite försenad eftersom det hade tagit dem lång tid att hitta det sidentyget jag ville ha. Men det är ju bara råsiden, jag förstår inte varför det ska ta sån tid liksom. Jaja, det är bara att försöka ha is i magen och vänta. Men det känns jobbigt.
    Det ordnar sig säkert ska du se

    Är det hos Mejan du varit?
  • Igia

    TesshjärtaFred: Så mkt försenad... Men det då kommer den ju bara en vecka innan du ska gifta dig. Hmm, nä det där får hon ta och skynda på. Hon får ju säga att du gifter dig den 29 aug...

    Kanske måste skicka ett mail jag med å höra hur det går...

  • TesshjärtaFred

    Emertin: Ja det är Mejan jag har varit hos.
    Igia: Jag är glad om den kommer en vecka innan jag ska gifta mig. Är orolig för att den inte ska hinna komma över huvudtaget.

  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-16 18:52:10 följande:
    Emertin: Ja det är Mejan jag har varit hos. Igia: Jag är glad om den kommer en vecka innan jag ska gifta mig. Är orolig för att den inte ska hinna komma över huvudtaget.
    Vad säger Mejan då? Beställde du den i god tid eller kan hon "skylla" på att du var ute för sent?
  • TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-08-16 18:58:08 följande:
    Vad säger Mejan då? Beställde du den i god tid eller kan hon "skylla" på att du var ute för sent?
    Nej jag beställde i god tid. Jag frågade henne när jag senast behövde beställa den för att den skulle komma i god tid och hon sa att om jag beställde den i slutet av maj skulle det vara gott om tid.
    Så det kan hon inte skylla på. Låter som en dålig ursäkt att den är sen för att de inte hittade rätt tyg. Det är som sagt natursiden, hur svårt kan det vara?
    Om den inte kommer tänker jag inte betala för den kan jag säga. Men det som är jobbigast att det är min drömklänning och jag vill verkligen gifta mig i den. Och att köpa originalet är inget alternativ, den kostar 17.200.
  • gosbruden
    emertin skrev 2009-08-16 17:41:59 följande:
    Ska din man ha två ringar?Jag kommer inte att få plats med så mycket gravyr i min ring, har strl 15,5 och dessutom sten eller stenar så det blir inte så mycket yta kvar tyvärr....
    Ja, min man ska ha två ringar :)
    Jag förstår vad du menar med gravyren min ring blev full, hade inte fått plats med mycket mer, har storlek 16 och stenar här med :)
  • Sanniis
    thildamy skrev 2009-08-16 12:09:59 följande:
    ska ni dansa vals???vi vill inte ha nån vals men kan tänka mig en tryckare....hur har ni tänkt?vad kul för er alla som blivit hippad /svensexad undra om vi får nån jag tror inte det....
    Vi ska inte dansa vals, jag är sämst på att dansa Så det blir en bröllopsdans istället, typ en lugn dans, lite "tryckaraktigt". Fast vi har inte lyckats välja låt än...
  • Ellani

    Vad ska ni ha för färg på era strumpor, jag tycker vitt ser så blekt o onaturligt ut. Ska nog ta o köpa mig ett par i "solbrun" eller något annat fyndigt namn
    Eller är det så att man "ska" ha vita, som en del vill hävda?

Svar på tråden September 2009 del. 5