• annape84

12 dagar kvar.. vad har vi glömt?

Nu börjar den 22 augusti närma sig med STORM steg =) Vi har planerat bröllopet och festen i lite mer än ett år så jag tror vi har det mesta under kontroll... men jag tror ändå vi behöver lite hjälp. Vad kan vi ha glömt? små saker som man kanske har glömt i all hast.. kom med alla tips och idéer ni kan komma på =)

Tacksam för alla svar

• Svar på tråden 12 dagar kvar.. vad har vi glömt?
  • ElMac

lite svårt då man inte vet vad det är för förutsättningar för er vigsel/fest..

• annape84

Gästbok... check =)

Vårt bröllop och vilka förutsättningar det är.. humm.. 94 gäster, 3 rätters + bröllopstårta, inga barn, många kompisar, öppen bar, fest med dj.. jag vet inte om det hjälper till =)

• Bondbönan

hihi! Jag har också 12 dagar kvar..! Hm... ska komma på något...
    Det vi planerar just nu är vickningsmaten (vem handlar?), vem bäddar sängen? (vi bor i stugor), ta reda på om vegetarianerna äter räkor och om vi måste gøra laktosfria bakelser själva..

Vad klurar du på för tillfället? Annape

• annape84

Idag är det bara 11 =)
    Vickning är under kontroll, det fixar de vi caterar av. Sängen behöv inte bäddas för vi åker på vår första bröllopsresa kl 7 morgonen efter till Rom, Veg under kontroll, sen har vi inga laktos.

Vad vi klurar på? nej jag vet inte riktigt... känner bara att alla frågor om vi är nervösa och har mycket kvar att göra. Varken jag eller min sambo känner att det är någon speciell stress eller nerver för tillfället.. därför känns det som vi har glömt bort massor med saker... Låter väl hel knäppt.. men jag hoppas ni förstår vad jag menar =)

Bondbönan skrev 2009-08-11 19:51:39 följande:
    hihi! Jag har också 12 dagar kvar..! Hm... ska komma på något...Det vi planerar just nu är vickningsmaten (vem handlar?), vem bäddar sängen? (vi bor i stugor), ta reda på om vegetarianerna äter räkor och om vi måste gøra laktosfria bakelser själva..Vad klurar du på för tillfället? Annape
  • annape84

Btw Bondbönan.. vi har oxå varit tillsammans i 6 år och förlovade i 3 :)

• Bondbönan

11 dagar... gulp
    Vi har ganska mycket kvar... Har inte träffat varken vår vigselförrättare eller fotograf ännu. Jag jobbar i Norge och måste komunicera med min käre gubbe via chatt på nätet.
    Festhäfte är kvar att göra och brudklänningen är inte riktigt klar...
    Förutom det dyker det upp personer som bjuder in sig själva som är svåra att säga nej till... -Det är ett jätteseriöst förhållande! Jag lovar! Snääälla, kan han inte få komma!???

Suck

• bollsinne

Ett bra tips för er Stora Dag är NÄSDUK att ha till hands.
    Tårarna kommer garanterat, detta är en mycket känsloladdad dag för er!
    Lycka till med allt!

• annape84

Typ en liten finare näsduk instoppad i klänningen? :)

bollsinne skrev 2009-08-12 23:05:02 följande:
    Ett bra tips för er Stora Dag är NÄSDUK att ha till hands.Tårarna kommer garanterat, detta är en mycket känsloladdad dag för er!Lycka till med allt!
  • Bondbönan

Jag grinade redan i soffan hemma hos vår musikant när han skulle gå igenom våra låtval! Bra vattenfast mascara någon?

• planerande

Jag hittade jättesöta pappersnäsdukar med små brudpar på. Ett paket till mig och syrran. Vita med guldfärgade och röda hjärtan på till mamsen och svärmor. Gifter mig också den 22!
    Har precis beställt lösgodis av våra favoritsorter att ställa ut i skålar efter middagen. Typiska oss-godisar...
    Har dessutom köpt massa extra alkoholfritt att slurpa i sig innan brudskålen. Man behöver ju inte dricka sig otörstig på champagne...
    Har själv varit på bröllop där det varit för lite annat att ricka när man står och minglar.

• annape84

Har precis kommit hem från min farmor och farfar med en jätte fin liten broderad näsduk. Min farfars mamma gjorde den till honom när han var liten.. så den är nästan 80 år gammal. Jätte häftigt =) Så nu kan jag bocka av både någonting gammalt och någonting att torka tårarna med =)

7 dagar kvar!

• Thewedding

Ska oxå gifta mig på lördag

• annape84

Helt sjukt vad fort det går.. nu är det ju bara 4 =)

Svar på tråden 12 dagar kvar.. vad har vi glömt?